Jalen Brunson nr 11 z drużyny New York Knicks wpada do kosza podczas meczu z Indiana Pacers podczas drugiej rundy pierwszego meczu play-offów NBA 2024, 6 maja 2024 r. w Madison Square Garden w Nowym Jorku w stanie Nowy Jork.
Nataniel S. Butler | Narodowy Związek Koszykówki | Obrazy Getty’ego
Warner Bros. kontynuuje Discovery rozważa możliwości nawiązania współpracy z NBA w celu transmisji wielu meczów, w miarę jak liga planuje pozyskać kolejnych partnerów medialnych, twierdzą osoby, które prosiły o zachowanie anonimowości ze względu na prywatny charakter dyskusji.
Źródła podają, że liga jest bliska podpisania umów z Disneyem, NBCUniversal i Amazonem na trzy różne zestawy gier. Jeśli stałoby się to bez dodatkowej umowy z Warner Bros. Discovery i jego dyrektor generalny, David Zaslav, będą mieli okazję zarobić na odpowiednich prawach, które zostały zabezpieczone – i opłacone – w ramach poprzedniej umowy z ligą.
Zgodnie z warunkami tej umowy, która wygasa po sezonie 2024–25, Warner Bros. Discovery musi odpowiadać konkurencyjnej ofercie gier, na które posiada obecnie licencję od NBA. Warner Bros. tego nie widział. Odkrycie po trzech potencjalnych pakietach, bo liga nie podpisała oficjalnie umów z żadnym ze swoich potencjalnych partnerów medialnych. Ludzie powiedzieli również, że nie przesłała żadnych planów dotyczących dopasowania się do ligi.
Firma współpracuje jednak ze swoimi prawnikami, aby ustalić, jak będzie przebiegał mecz, jeśli liga podzieli pakiet Warner Bros. Discovery ma obecnie oferty zarówno dla NBCUniversal, jak i Amazon.
Amazon to ma Podobno oferował 1,8 miliarda dolarów rocznie za szereg gier, podczas gdy NBCUniversal oferował około 2,5 miliarda dolarów rocznie, według osób zaznajomionych ze sprawą. Stowarzyszenie ustaliło ramy obu transakcji, ale nie podpisało jeszcze oficjalnych dokumentów formalizujących oferty. Kiedy to się stanie, Warner Bros Według osoby znającej język umowy Discovery ma pięć dni na dopasowanie.
Możliwe, że film przejmie Warner Bros. Discovery nie pasuje do żadnego z pakietów lub może szukać dodatkowej umowy z ligą w sprawie ugody lub czwartego, mniejszego pakietu gier. Nie jest jasne, czy NBA będzie skłonna przyjąć którekolwiek z tych rozwiązań.
Rzecznicy NBA, Warner Bros. Discovery i NBCUniversal odmówili komentarza. Przedstawiciele Amazona nie odpowiedzieli natychmiast na prośbę o komentarz.
Jeśli bieżąca oferta meczów NBA transmitowanych w TNT zostanie podzielona na dwa lub więcej pakietów, Warner Bros. Discovery uważa, że według osób zaznajomionych ze sposobem myślenia firmy Discovery ma prawo dopasować którykolwiek z tych seriali lub przynajmniej ich fragmenty, które zawierają istniejące gry TNT.
Zaslav powiedział na początku tego miesiąca podczas konferencji Warner Bros. Odkrycie: „Mieliśmy dużo czasu, aby przygotować się do tych negocjacji i mamy opracowane strategie zapewniające różne możliwe wyniki”. Telekonferencja dotycząca wyników kwartalnych. „Mamy prawa do dopasowywania, które pozwalają nam dopasowywać oferty stron trzecich, zanim NBA zawrze z nimi umowę”.
David Zaslav uczestniczy w światowej premierze filmu Flash w Hollywood, Los Angeles, Kalifornia, USA, 12 czerwca 2023 r.
Mike Blake | Reutera
Może to doprowadzić do zawarcia umowy NBA z NBCUniversal lub Amazonem lub może skutkować pozwem pomiędzy Warner Bros. Odkrycie i liga. Nie jest jasne, czy liga może odmówić Warner Bros. praw do wyrównania. Odkrycie, czy wybierze innego partnera.
Warner Bros. jest zainteresowany Discovery oferuje pakiet gier w rozsądnej cenie, biorąc pod uwagę jego całkowite zadłużenie w wysokości około 42 miliardów dolarów – ponad dwukrotnie więcej niż obecna kapitalizacja rynkowa wynosząca około 20 miliardów dolarów – co czyni pakiet potencjalnie przeznaczony dla Amazona atrakcyjnym. Według osoby zaznajomionej ze sprawą pakiet ten początkowo obejmował mecze All-Star Games oraz mecze finałowe konferencji, które były transmitowane na antenie TNT.
NBA chce, aby trzeci pakiet poszerzał jej ofertę poza telewizję kablową, silną ofertą transmisji strumieniowej. Warner Bros. jest właścicielem Odkryj zarówno sieć kablową TNT, jak i jej flagową usługę przesyłania strumieniowego Max, która Ekspansja międzynarodowa. W środę firma ogłosiła, że zawarła umowę z ESPN na sublicencję na mecze College Football Playoff na pięć lat – przy czym mecze będą transmitowane w TNT i transmitowane strumieniowo w Max.
Jednak w przeciwieństwie do usługi strumieniowego przesyłania wideo Prime firmy Amazon, Max planuje właśnie to zrobić Poziom oferty sportowej dla klientówzmuszając ich do płacenia więcej i potencjalnie zmniejszając swój zasięg, czego NBA może nie preferować.
Skupienie się Zaslava na Amazonie jest prawdopodobnie strategicznym posunięciem mającym na celu uzyskanie rozliczenia z ligą poprzez skupienie się na pakiecie zaprojektowanym specjalnie dla dużych graczy zajmujących się streamingiem technologii.
Umowa College Football Playoffs i niedawna umowa firmy dotycząca praw do pakietu wyścigów NASCAR rozpoczynających się w 2025 r. stawiają Zaslava w miejscu, w którym może zadowolić się opuszczeniem NBA, jeśli kierownictwo Warner Bros. zdecyduje się na cięcie. Według osób zaznajomionych z tą sprawą Discovery twierdzi, że koszt jest zbyt wysoki.
Zaslav powiedział kolegom, że według osoby zaznajomionej ze sprawą jego zdaniem NBCUniversal przekracza wydatki na NBA, na podstawie badań jego firmy dotyczących oglądalności i potencjalnej wartości abonenckiej usługi transmisji strumieniowej w ramach subskrypcji.
Oferta w wysokości 2,5 miliarda dolarów lub więcej oznaczałaby ponad dwukrotność poprzedniej ceny wywoławczej NBA wynoszącej 1,2 miliarda dolarów, a nowy pakiet zawierałby mniej gier ze względu na wprowadzenie trzeciego partnera medialnego.
Warner Bros. mogłoby Discovery wykorzystuje pieniądze zaoszczędzone w wyniku niewydawania NBA na inne sporty, w tym UFC, które prawdopodobnie podpisze nową umowę dotyczącą praw autorskich w przyszłym roku.
Według osób znających jego sposób myślenia Zaslav postrzega NBCUniversal jako bezpośredniego konkurenta w walce o przetrwanie wśród tradycyjnych firm medialnych. Twierdzą, że jeśli NBCUniversal zapłaci za NBA zbyt dużo, będzie to stanowić przewagę konkurencyjną dla Warner Bros. Odkrycie.
Jeśli Warner Bros. wybierze… Odkrycie pasujące do potencjalnego pakietu Amazona lub całkowite ustąpienie ze stanowiska otworzyłoby NBA drogę do powrotu do współpracy z NBCUniversal, która utraciła prawa do ligi w 2002 roku.
Członek zespołu NBCUniversal ds. licencjonowania muzyki skontaktował się niedawno z Johnem Teshem, właścicielem „Roundball Rock”, starej piosenki przewodniej „NBA on NBC”, aby wyrazić zainteresowanie zwróceniem utworu do NBC, jeśli firma nabędzie prawa medialne. Zdaniem osoby zaznajomionej z tą sprawą.
Podobnie jak Disney, właściciel ABC, NBCUniversal jest właścicielem sieci nadawczej w NBC, która jest ogólnodostępna i może zwiększać oglądalność gier. Ani Amazon, ani Warner Bros. nie są właścicielami franczyzy. Sieć nadawcza Discovery.
NBCUniversal jest także właścicielem Peacock, lokalnej usługi przesyłania strumieniowego, która może stać się również platformą dla meczów NBA.
Ujawnienie: NBCUniversal jest spółką-matką CNBC.
„Irytująco skromny pionier internetu. Miłośnik Twittera. Kujon od piwa. Badacz bekonów. Praktyk kawy”.
More Stories
Patriots wybrali Jacoby’ego Brissetta na swojego początkowego rozgrywającego zamiast Drake’a Maya
Siedem wielkich transakcji, które chcielibyśmy zobaczyć przed otwarciem sezonu NFL
Zac Taylor z Bengals – Wcześnie rozmawialiśmy o sytuacji Ja’Marr Chase