John Landau, zdobywca Oscara, producent, który urzeczywistnił marzenia Jamesa Camerona, pokonując ekstremalne wyzwania logistyczne, jakie sprowadził na pokład filmowca Tytaniczny I obraz symboliczny W wieku 63 lat zmarła słynna gwiazda kina akcji, która nakręciła filmy, które odniosły sukces na dużym ekranie.
Syn Lando, Jimmy Lando, potwierdził jego śmierć Reporter z HollywoodAmerykański aktor John Lynch zmarł w piątek w Los Angeles po 16-miesięcznej walce z rakiem, powiedział rzecznik Disneya.
Lando był synem producentów – jego ojciec był nominowany do Oscara – i produkował dla nich filmy Kochanie, skurczyłem dzieci (1989) i Dicka Tracy’ego (1990), po czym spędził około pięciu lat na stanowisku dyrektora wykonawczego w firmie Fox, gdzie nadzorował produkcję Umierać na twardo 2 (1990), Ostatni Mohikanin (1992), Pani Doubtfire (1993) i Camerona Prawdziwe kłamstwa (1994).
Gdyby Cameron miał problem z Arnoldem Schwarzeneggerem Prawdziwe kłamstwaÓwczesny prezes Fox Filmed Entertainment, Peter Chernin, powiedział mu: „Nie dzwoń do mnie, zajmij się Johnem” – wspomina Lando w Wywiad z 2011 rokuSpędził z reżyserem cztery miesiące na planie w Florida Keys.
Kiedy Landow zdecydował się opuścić Fox i wrócić do produkcji, powiedział, że otrzymał oferty współpracy przy kolejnych projektach od trzech reżyserów. Zdecydował się na współpracę z Cameronem, który chciał nakręcić film o kryptonimie „Ice Planet”. Oczywiście był to film, który miał premierę w 2011 roku. Tytaniczny (1997).
Lando nadzorował trwającą 100 dni budowę Fox Studios Baja, 40-akrowego obiektu na nabrzeżu w Rosarito Beach w Meksyku, w którym znajdują się ogromne plany filmowe, największy na świecie zbiornik strzelecki i pięć studiów dźwiękowych, z których jedno jest mniej więcej wielkości boisko do piłki nożnej .
Musiał całkowicie przepisać harmonogram produkcji filmu, kiedy zdecydowano, że budowa głównej części zewnętrznej RMS Titanic potrwa o dwa miesiące dłużej niż planowano. W międzyczasie pierwotny budżet filmu, wynoszący 120 milionów dolarów, wzrósł do ponad 200 milionów dolarów.
„Podczas kręcenia, postprodukcji i przedpremierowej premiery panował duży stres” – powiedział Lando Powiedzieć the Los Angeles Times W roku 1998.
„Fox, który współfinansował film z Paramount, był bardzo rygorystyczny, ale to prawda, myślę, że to ja poniosłem największy ciężar. Było to bardzo trudne, ponieważ chciałem zadowolić trzech mistrzów: studio, wykonawcę reżyser i film. „Równowaga między tym… nie można o tym zapominać”.
Wszystko się udało, kiedy TytanicznyWyemitowany 19 grudnia 1997 r. „The Last Day” zajmował pierwsze miejsce pod względem sprzedaży biletów przez 15 tygodni z rzędu, a w początkowej fazie osiągnął na całym świecie dochód w wysokości 1,84 miliarda dolarów, z łatwością pokonując poprzedniego rekordzistę. Park Jurajski (1993). Kolejne premiery na przestrzeni lat przyniosły przychody ze sprzedaży biletów do 2,3 miliarda dolarów. (Czytać Thr(Oryginalna recenzja tutaj.)
Ta epicka historia miłosna/film katastroficzny zdobyła także rekordową liczbę 11 Oscarów – Lando i Cameron podzielili się nagrodą dla najlepszego filmu – po 14 innych nominacjach. A na scenie w Shrine Auditorium podczas wieczoru Oscarowego Lando mógł ustanowić kolejny rekord, zdobywając 11 Oscarów. Liczba osób, którym podziękowano.
obraz symboliczny (2009) napotkali własny zestaw imponujących przeszkód.
Cameron napisał prawie 100-stronicową recenzję filmu w 1994 roku, ale technologia efektów wizualnych potrzebna do ożywienia na ekranie mieszkańców Na’vi na Pandorze (przynajmniej w opinii Camerona) nie istniała. Osiągnięcie tego zajęło filmowcowi, nowozelandzkiej firmie Weta Digital i innym firmom wiele lat, a zdjęcia do filmu rozpoczęły się dopiero w 2007 roku.
Z oficjalnym budżetem wynoszącym 237 milionów dolarów – według niektórych szacunków na ponad 300 milionów dolarów – Fox obraz symbolicznyFilm miał premierę w technologii 3D w Londynie 10 grudnia 2009 roku. Przy początkowych przychodach wynoszących 2,7 miliarda dolarów film przekroczył Tytaniczny Stał się najbardziej dochodowym filmem wszechczasów (po reedycji zarabia obecnie 2,92 miliarda dolarów). (Tobie Thr(Oryginalna recenzja.)
Trzynaście lat później pojawił się Disney Awatar: Droga wodna (2022), z szeroko zakrojonymi efektami, fotografią podwodną, wyzwaniami związanymi z pandemią i 2,3 miliarda dolarów brutto. obraz symboliczny Filmy zdobyły łącznie cztery Oscary, a Landau i Cameron otrzymali dwie inne nominacje w kategorii Najlepszy film.
„Jeśli jedną z supermocy Camerona jest głębokość jego koncentracji, skupienie się jest możliwe po części dlatego, że Lando jest w pobliżu, ze słuchawką AirPod przy uchu i jednocześnie prowadzi rozmowę telefoniczną z Burbankiem na temat terminu oraz osobistą rozmowę z… Załoga jest w Wellington. [the New Zealand home of Weta] „O kimś innym” – napisała Rebecca Keegan Thr Historia z okładki w 2022 roku.
„Widziałem, jak się rozwija” – Lando powiedział jej o Cameronie. „Jim uczy się na każdym doświadczeniu, jakie ma. Patrzy wstecz i mówi: «To właśnie zadziałało, a to nie zadziałało. Jak mogę to ulepszyć?».
Kiedy Lando był w środku tego zdania, Keegan napisał: „Usłyszeliśmy głośne pukanie do drzwi jego biura, a potem nagle wszedł Cameron w stylu Kramera. «Czy mówiłem ci, że jesteśmy jak stare małżeństwo?» Czuję, że nie mamy problemu, którego nie moglibyśmy rozwiązać.”
Lando urodził się 23 lipca 1960 roku w Nowym Jorku. Jego rodzice, Eli A. Lando i Eddie Lando, właściciele kin na Manhattanie, założyli American Film Theatre i wyprodukowali kilkanaście filmów, m.in. Długa podróż z dnia na noc (1962), Właściciel lombardu (1965), Nadchodzi lodowy człowiek (1973) i wybór (1981).
(W 1971 roku Eli otrzymał nominację do Oscara za film dokumentalny King: Nagranie wideo… z Montgomery do MemphisPo jego śmierci w 1993 roku Edie miała długi związek z aktorem Martinem E. Brooksem.)
Lando grał w piłkę nożną w swojej szkole średniej w Bronksie, zanim wraz z rodziną przeniósł się do dzielnicy Brentwood w Los Angeles, aby rozpocząć trzecią klasę szkoły. Pomóc z wybór Podczas studiów w Szkole Sztuk Filmowych Uniwersytetu Południowej Kalifornii i po ukończeniu studiów w 1983 roku wrócił do Nowego Jorku, aby pracować jako asystent produkcji na planie, głównie reżyserując ruch, przy tygodniowym filmie telewizyjnym.
Kiedy skończył, zaproponowano mu możliwość wykonywania pewnych prac księgowych. „Nie interesowałem się rachunkowością ani nagrywaniem, ale zgodziłem się na to” – zauważył. „Przeczytałem wszystko, co nagrałem, nie wiem, czy powinienem to zrobić, ale się nauczyłem [a lot] „W ciągu tych dwóch tygodni”.
Następnie pracował jako kierownik produkcji w Ulica Pete’a (1984), film breakdance i Wymiana kluczy (1985), komedii romantycznej, a jako kierownik produkcji w F/S (1986), Łowca ludzi (1986) i Wykonane przez pana (1987).
Lando otrzymał swój pierwszy kredyt producenta w Paramount Człowiek z kampusu (1987), a następnie był współproducentem dwóch filmów dla Disneya, filmu Joe Johnstona Kochanie, skurczyłem dzieci I Warrena Beatty’ego Dicka Tracy’ego.
W 1989 roku, mając zaledwie 28 lat, został zatrudniony do nadzorowania produkcji fizycznej w Fox. „Potraktowałem to jako świetną okazję, aby zobaczyć, jak działa branża od środka” – powiedział.
Lando awansował na stanowisko wiceprezesa wykonawczego w studiu i również nadzorował Sam w domu (1990), Obcy 3 (1992), Mighty Morphin Power Rangers: Film (1995), a producentem filmu był Cameron Dziwne dni (1995).
Kiedy Cameron udostępnił wczesną wersję roboczą Tytaniczny Landau powiedział, że zakochał się w tym filmie i nie chodziło tylko o scenariusz, ale także o pomysł, że może to być ostatni epicki film w starym stylu, z setkami statystów – którzy nie są cyfrowi .
Tytaniczny Miała to być jednorazowa praca, ale Lando wkrótce dołączył do firmy Camerona Lightstorm Entertainment.
„Miałem takie doświadczenie z Jimem, podczas którego zbudowaliśmy większy wzajemny szacunek i wzajemną więź, [when he said]„Poczekaj, zamiast iść i robić swoje, może dołączysz do zespołu Lightstorm? Bądź jego częścią, a razem zrobimy wszystko… Kto jest lepszy w tej dziedzinie niż ja, który nie tylko robi świetne filmy, ale codziennie rzuca ci wyzwania?”
Lando był świetnym sprzedawcą i podróżował po świecie, prezentując możliwości obraz symboliczny „Kiedy zaczynaliśmy, bylibyśmy szczęśliwi, gdyby na całym świecie istniało 1000 kin, które mogłyby wyświetlić film w 3D” – powiedział. „Myślę, że ostatecznie mieliśmy około 5000 ekranów”.
Później, Droga wodna Dzięki temu widzowie powrócą do kin po pandemii. ThrRecenzując film David Rooney napisał: „Ekspansywne, różnorodne biologicznie budowanie świata wciąga, wizualny spektakl oczarowuje, pasja do świadomości ekologicznej zachwyca, a działania wojenne są tak ekscytujące, jak tylko może chcieć widz na wielu ekranach. „
„To, z czego jestem najbardziej dumny, jako miłośnik kina i miłośnik chodzenia do kina, to fakt, że nasz film pokazał, że w epoce po pandemii – jakkolwiek by to nazwać – wciąż istnieje potencjał przyciągnięcia ludzi ze swoich domów na to niesamowite przeżycie zwane filmami”. ThrMia Galupo.
„Nie sądzę, że istnieje coś takiego na świecie. Jako producenci, reżyserzy, studia i wystawcy mamy obowiązek dalszego zachowywania tego doświadczenia dla przyszłych pokoleń”.
W Lightstorm on i Cameron wyprodukowali także film Stevena Soderbergha Solaris (2002) Dokument wojenny Poza chwałą (2015) i Roberta Rodrigueza Alita: Anioł Bitwy (2019). Oni też ciągle naciskali obraz symboliczny Produkcja kolejnych części serii planowana jest na lata 2025, 2029 i 2031.
Oprócz Jimmy’ego ocaleli także jego żona Julie, z którą mieszkał prawie 40 lat i która kiedyś pracowała jako księgowa filmowa; kolejny syn Judy, piosenkarz, kompozytor i perkusista; jego siostry Tina Lando, reżyserka teatralna i Kathy Lando, dyrektor wykonawcza organizacji artystycznej Manhattan Symphony Space; I przyrodni brat Liz Landau, dyrektor Disneya. Gwiezdny Trek seria.
Musimy się zastanowić, jak Cameron będzie mógł nadal sprawować urząd bez swojej prawej ręki. W końcu „James przychodzi z wielkimi marzeniami” – mówi Lando. Powiedzieć Magazyn żydowski W 2010 r. „Moim obowiązkiem jest urzeczywistnienie tych marzeń”.
Oto odpowiedź Camerona: „Nie da się rozwiązać kruchości samego życia. Jestem wdzięczny za każdy rok, każdy dzień, każdą minutę, którą spędziliśmy razem. Jestem wdzięczny za wiarę, jaką we mnie pokładał i to, co pozwoliło nam jego partnerstwo coś wspólnie osiągnąć. Część mnie została rozdarta, ale niesamowity zespół, który stworzył. „Jego przywództwo żyje nadal, a my będziemy oddani wypełnianiu dziedzictwa Johna nie tylko w przyszłych filmach, ale także w miłości i więzi, jakie z tego wynikną. spaja rodzinę Avatara i Lightstorma.”
„Irytująco skromny fan sieci. Pisarz. Alkoholowy geek. Namiętny odkrywca. Rozwiązujący złe problemy. Nieuleczalny ekspert od zombie”.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025