24 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

W świetle toczącego się dochodzenia Christian Horner jest „w pełni zaangażowany” w rolę szefa zespołu Red Bull Formuły 1

Milton Keynes, Wielka Brytania – Christian Horner twierdzi, że pomimo trwającego dochodzenia w tej sprawie pozostaje „w pełni zaangażowany” w zespół Red Bull Formuły 1. Zgłoszone zarzuty Aby kontrolować zachowanie pracownika, czemu zaprzeczył.

Red Bull GmbH, spółka matka Red Bull Racing, poinformowała na początku tego miesiąca, że ​​po zapoznaniu się z zarzutami wszczęła dochodzenie w sprawie Hornera.

W piątek odbyła się rozprawa prowadzona przez niezależnego prawnika w Londynie, ale nie ogłoszono jeszcze żadnych dalszych działań ani wyniku. Red Bull oświadczył w zeszłym tygodniu przed rozprawą, że traktuje zarzuty „bardzo poważnie”.

Przemawiając w czwartek podczas premiery nowego samochodu Formuły 1 Red Bulla, RB20, Horner powiedział, że skupia się „w dużej mierze na przyszłym sezonie” i obronie tytułu zespołu.

Horner powiedział: „Postawiono pewne zarzuty i całkowicie im zaprzeczam. „Jestem zaangażowany w ten proces i będę to kontynuować, aż się zakończy”.

Chociaż odmówił omówienia szczegółów toczącego się dochodzenia, w tym ram czasowych rozstrzygnięcia, Horner powiedział, że dla niego, jako szefa zespołu Red Bull, to „codzienne sprawy” – ponieważ codziennie jeździ do fabryki, aby pomóc przygotować się na nowe wyzwania. pora roku.

Horner powiedział, że nie rozważał wycofania się ze swojej roli. Dodał, że będzie w Bahrajnie, gdzie w dniach 21–23 lutego odbędą się przedsezonowe testy Formuły 1, a 2 marca odbędzie się wyścig inaugurujący sezon 2024.

„Zbudowałem ten zespół” – powiedział Horner. „Przekonałem ludzi, żeby tu przyjechali i pracowali. Lubię pracować z zespołem i ludźmi. Największym atutem tego zespołu są ludzie. I tak pozostaje.”

Horner kieruje działalnością Red Bulla w Formule 1 od chwili, gdy gigant napojów energetycznych przejął zespół Jaguara przed sezonem 2005, co uczyniło go najdłużej pracującym szefem zespołu w tym sporcie.

Pod przywództwem Hornera Red Bull zdobył siedem tytułów mistrzowskich kierowców, w tym każde z trzech ostatnich dzięki Maxowi Verstappenowi, sześć tytułów konstruktorów i 113 Grand Prix.

Horner stwierdził, że wsparcie akcjonariuszy Red Bulla jest „wyjątkowe”, wskazując na zaangażowanie w zespół Formuły 1 i jego szersze projekty, w tym przyszły program silników wspólnie z Fordem i jego działem zaawansowanych technologii.

„Jesteśmy zespołem i to wsparcie było bardzo wyraźne” – powiedział Horner.

Red Bull wkracza w sezon 2024 jako faworyt do obrony tytułów, a Horner nie wierzy, że toczące się śledztwo będzie w jakikolwiek sposób zakłócało jego przygotowania.

„W chwilach niepewności jednoczy zespół. Nigdy nie widziałem zespołu bardziej spójnego i wspierającego się niż teraz” – powiedział Horner.

„Wszyscy skupiają się na jednej rzeczy, czyli osiągach samochodu, aby wyjść i obronić dwa tytuły mistrza świata, na które tak ciężko pracowaliśmy przez ostatnie dwa lata”.

Verstappen, trzykrotny mistrz świata, zaprzeczył również, jakoby śledztwo przyćmiło przygotowania, twierdząc, że morale jest „fantastyczne”, a wszyscy w zespole są „bardzo skupieni i zmotywowani”. Powiedział również, że jego interakcje z Hornerem przebiegały jak zwykle.

Zespół powiedział jednak mediom, że Verstappen i jego kolega z zespołu Sergio Perez nie mogą odpowiedzieć na pytania dotyczące toczącego się procesu, a Verstappen odpowiedział: „Nie, ponieważ znowu będziesz wymyślać historie na ten temat, a potem pojawią się spekulacje”.

„Lepiej o nic o to nie pytać i po prostu poczekać na operację”.

Samochód Red Bull został wprowadzony na rynek jako uczczenie historii zespołu, obejmującej występy kluczowych osobistości, takich jak dyrektor techniczny Adrian Newey, dyrektor techniczny Pierre Wache i David Coulthard, który zdobył pierwsze podium Red Bulla w Formule 1 podczas Grand Prix Monako w 2006 roku.

Coulthard prowadził pierwszy samochód Red Bull F1, RB1, podczas demonstracji wraz z Verstappenem w RB20 na torze Silverstone w środę podczas dnia zdjęciowego.

Wydarzenie to dało Verstappenowi pierwszą okazję do wypróbowania nowego samochodu Red Bulla, w którym zastosowano szereg modyfikacji w stosunku do ubiegłorocznego modelu, który wygrał 21 z 22 wyścigów, stając się najbardziej dominującym samochodem w historii Formuły 1.

Szczegółowe ujęcie RB20 widzianego podczas premiery samochodu Red Bull Racing w 2024 r. (dzięki uprzejmości Red Bull F1)

Zmiany obejmują maskę i „barki” w stylu Mercedesa, a także modyfikacje boków – obszar, w którym Red Bull wyznaczał kierunek projektowania na ostatnie dwa lata. Zespół jednak ukrył prawdziwy projekt osłony podpodłogowej samochodu, co oznacza, że ​​RB20 nie zostanie w pełni ujawniony do czasu rozpoczęcia przedsezonowych testów w Bahrajnie w przyszłym tygodniu.

Szczegółowe ujęcie RB20 widzianego podczas premiery samochodu Red Bull Racing w 2024 r. (dzięki uprzejmości Red Bull F1)

„Jest zdecydowanie lepiej” – powiedział Verstappen o nowym samochodzie. „Myślę, że jesteśmy zadowoleni z tego, co zrobiliśmy. Oczywiście nie wiemy, jak bardzo inni się poprawili, ale jesteśmy szczęśliwi.

„To nie jest tak, że czuliśmy, że nic nie osiągnęliśmy. Myślę, że jesteśmy dumni z tego, co włożyliśmy w samochód”.

(Zdjęcie: Giuseppe Casassi/AFP za pośrednictwem Getty Images)