27 kwietnia, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Volkswagen kupi w Polsce fabrykę części do akumulatorów do samochodów elektrycznych za 1,7 mld euro

Volkswagen kupi w Polsce fabrykę części do akumulatorów do samochodów elektrycznych za 1,7 mld euro

Polska została wybrana na lokalizację pierwszej fabryki, którą wybuduje Ionway, producent materiałów do akumulatorów pojazdów elektrycznych (EV), spółka joint venture pomiędzy PowerCo, częścią Grupy Volkswagen, a belgijską firmą materiałową Umicore. .

Instalacja o wartości 1,7 miliarda euro (7,75 miliarda złotych) będzie produkować materiały aktywne katodowe (CAM) do akumulatorów pojazdów elektrycznych. Powstanie w południowo-zachodniej Nysie i według lokalnych władz będzie największą inwestycją w dotychczasowej historii województwa obolskiego.

„To najważniejsza inwestycja dla całego regionu opolskiego i szansa na dalszy rozwój regionalny” – powiedział wiceminister obrony narodowej Marcin Osiba z regionu. Umigor zauważa, że ​​polski rząd dofinansowuje projekt kwotą 350 mln euro.

„Jesteśmy wdzięczni za wsparcie polskiego rządu” – powiedział dyrektor generalny firmy Mathias Miedreich. „Strategiczna lokalizacja [new] Fabryka produktów akumulatorowych w Polsce znajduje się obok fabryki Umigora [existing] Fabryka produktów akumulatorowych w dalszym stopniu umożliwi przejście na jazdę elektryczną, która jest naprawdę zrównoważona.

Ayanway twierdzi, że wybrała Nysę ze względu na dostępność wykwalifikowanych pracowników i dostęp do odnawialnych źródeł energii. Zakład planuje działać wyłącznie na paliwach odnawialnych i być neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla.

Obecna fabryka materiałów aktywnych katod Umicore, otwarta w zeszłym roku w Radjikovicach, wsi niedaleko Nysy, jest zasilana w 100% zieloną energią, podaje portal informacyjny Interia.

Budowa planowanej nowej fabryki rozpocznie się po zatwierdzeniu, a oczekuje się, że w zakładzie utworzy się około 900 nowych miejsc pracy.

READ  Screener wygrywa zespół szokowy E

„Inwestycja Umicore i PowerCo to doskonały dowód na to, że Polska jest jednym z krajów przodujących w przyciąganiu największych i najbardziej innowacyjnych inwestycji” – powiedziała Minister Rozwoju Walderma Buda.

„Cieszymy się, że jest to inwestycja, która wesprze zrównoważoną transformację gospodarczą i energetyczną Polski w kierunku zerowej emisji” – dodał.

Polska ma jeden z najbardziej zanieczyszczających sektorów energetyki w Europie. Kraj nadal opiera się na węglu, który wytwarza 70% energii elektrycznej, co stanowi najwyższy wynik w Unii Europejskiej. Rząd ma jednak ambitne plany wytwarzania do 2040 r. trzech czwartych swojej energii elektrycznej z energii odnawialnej i jądrowej.

W ostatnich latach w kraju doszło do kilku dużych inwestycji w pojazdy elektryczne. W grudniu Mercedes-Benz ogłosił plany zainwestowania ponad 1 miliarda euro w utworzenie w Polsce fabryki, która jako pierwsza wśród niemieckiego producenta samochodów będzie produkować wyłącznie elektryczne samochody dostawcze.

Volvo otwiera nowe centrum technologiczne w Krakowie w ramach przejścia na produkcję całkowicie elektryczną. W zeszłym roku południowokoreański producent komponentów akumulatorowych SK Nexilis rozpoczął budowę wartej 3 miliardy złotych fabryki w Stalova Vola.

Polski rząd spotkał się jednak z krytyką za to, że nie zrealizował własnych celów dotyczących zwiększenia liczby pojazdów elektrycznych na polskich drogach. Do 2025 r. chce osiągnąć milion, ale do końca sierpnia tego roku było ich zaledwie 84 947.

Z najnowszego raportu Państwowej Izby Kontroli wynika, że ​​postęp w realizacji rządowych planów rozwoju krajowego samochodu elektrycznego w Polsce jest opóźniony w 94%. Polska jako jedyne państwo członkowskie zagłosowała przeciwko unijnemu planowi zakazu sprzedaży nowych samochodów benzynowych i diesla od 2035 roku.

Notatki z Polski są prowadzone przez niewielki zespół redakcyjny i wydawane przez niezależną fundację non-profit, utrzymywaną z datków naszych czytelników. Bez Waszego wsparcia nie moglibyśmy robić tego, co robimy.

READ  Obawy o przyszłość po masowym wymieraniu ryb w Odrze

Główny autor obrazu: Rutgera van der Mara/Flickr (w ramach CC BY 2.0)