United Airlines walczyło w piątek, aby dojść do siebie po tygodniu opóźnień i odwołań lotów, testując odporność swojej działalności, gdy ludzie udali się na lotniska przed pracowitym świętem 4 lipca.
Kłopoty przewoźnika zaczęły się w miniony weekend w rejonie Nowego Jorku. W tamtym czasie United obwiniało za zakłócenia burze i brak personelu w federalnych obiektach kontroli ruchu lotniczego. Inne linie lotnicze również ucierpiały w tym czasie z opóźnieniami i odwołaniami lotów, ale w środę problemy United wyszły na pierwszy plan, gdy rozprzestrzeniły się na operacje w całym kraju.
W czwartek sytuacja nieco się poprawiła. Według FlightAware, firmy śledzącej loty, po odwołaniu około jednej czwartej lotów we wtorek i środę, United anulowało około 18 procent swojego rozkładu. Jednak liczba lotów odwołanych przez United w czwartek, ponad 520, przekroczyła liczbę odwołanych przez inne linie lotnicze. SkyWest Airlines, które obsługują loty dla United i kilku innych dużych linii lotniczych, były na drugim miejscu, odwołując nieco ponad 100 lotów.
Linia lotnicza powiedziała, że uważnie obserwuje pogodę w Denver i Chicago, dwóch swoich hubach, i ma nadzieję, że zmniejszy liczbę odwołań w ostatniej chwili. Według FlightAware do południa w piątek United odwołało ponad 200 lotów, czyli 7 procent swojego rozkładu dnia. Kolejne 280 lotów zostało opóźnionych.
„Widzimy, że dzisiaj po nocnych wysiłkach na rzecz kontynuacji reform i oddzielnych harmonogramów meczów z samolotami obserwujemy kontynuację konkretnych działań”, powiedział United w oświadczeniu w czwartkowe popołudnie. „W miarę postępu ożywienia, opóźnienia i odwołania będą się zmniejszać, ponieważ spodziewamy się bardzo pracowitego weekendu”.
Pete Buttigieg, Sekretarz Transportu, Wyróżnił linię lotniczą na Twitterze w piątek rano, zauważając, że inne linie lotnicze doszły do siebie po złej pogodzie na początku tygodnia.
Zakłócenie ma miejsce podczas jednego z najbardziej ruchliwych okresów dla podróży lotniczych od lat. Administracja Bezpieczeństwa Transportu poinformowała, że w czwartek, jeden z najbardziej ruchliwych dni od 2019 r., sprawdziła ponad 2,7 miliona osób na punktach kontrolnych na lotniskach. Tylko cztery inne dni były bardziej pracowite od początku pandemii, wszystkie w ostatnich tygodniach. Klub podróżniczy AAA Powiedział, że spodziewał się Prawie 4,2 miliona osób podróżuje w ten weekend samolotem, o 6,6 procent więcej niż w 2019 roku.
Przez cały tydzień pasażerowie United zgłaszali, że muszą spać na lotniskach i godzinami czekać w kolejce, aby zmienić rezerwację lotu. Niektórzy podróżni twierdzili, że musieli czekać kilka dni na odzyskanie bagażu rejestrowanego.
Turbulencje sprawiły, że piloci i stewardessy również byli sfrustrowani. Wielu musiało czekać godzinami na zmianę przydziału po odwołaniu lotów. Według postów w mediach społecznościowych niektóre stewardessy również spały na lotniskach. Skargi pracowników linii lotniczych odzwierciedlają skargi stewardów i pilotów Southwest Airlines podczas największego krachu operacyjnego tej linii lotniczej w okolicach Bożego Narodzenia.
„Pogoda w zeszły weekend wpłynęła na wszystkich, ale United jest jedyną linią lotniczą, która nadal walczy o powrót do zdrowia i wiemy dlaczego” – powiedział Ken Diaz, prezes United Chapter of the Flight Attendants Association-CWA, która reprezentuje ponad 25 000 stewardów United. . w czwartkowym oświadczeniu. „Niepowodzenie kierownictwa United w mapowaniu harmonogramów załogi, personelu pomocniczego stewardów i nie tylko zaostrzyło te problemy operacyjne i sprawiło, że pasażerowie i stewardesy czekali godzinami na odpowiedzi”.
Diaz powiedział, że United „straciło” załogi w swoim systemie na kilka dni z powodu katastrofy. Powiedział również, że związek ostrzegł kierownictwo w zeszłym roku przed problemami, które mogą przyczynić się do dalszych zakłóceń, ale linia lotnicza „uruchomiła” ambitny rozkład lotów tego lata. Pan Diaz powiedział, że United skorzystało z niektórych zaleceń związku, aby obejść obecne zakłócenia, w tym wprowadzając zmiany w swoim rozkładzie i zgadzając się zapłacić stewardessom trzykrotność ich zwykłego wynagrodzenia za odbiór lotów do 6 lipca.
Piloci wyrażali podobne frustracje.
„To kierownictwo United Airlines zawodzi naszych lojalnych klientów, ignorując znaki ostrzegawcze i niewłaściwie planując” — powiedział kapitan Garth Thompson, prezes stowarzyszenia United Airlines Pilots Association, które reprezentuje ponad 15 000 linii lotniczych. — napisali piloci w oświadczeniu.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii