Trzej pasażerowie samolotu Alaska Airlines musieli awaryjnie lądować Po tym, jak wtyczka drzwi eksplodowała w trakcie lotu Pozwała linię lotniczą i Boeinga na 1 miliard dolarów, twierdząc, że wypadek był przyczyną zaniedbania.
20 lutego w hrabstwie Multnomah w stanie Oregon złożono skargę w imieniu Kyle’a Rinkera, Amandy Strickland i Kevina Kwoka, którzy byli na pokładzie lotu Alaska Flight 1282, kiedy eksplodowały nieużywane drzwi wyjściowe. Oddzielone od samolotu Minuty z zaplanowanego lotu z Portland do Ontario w Kalifornii na początku stycznia. Hrabstwo Multnomah obejmuje Portland.
Pozew ma na celu uzyskanie odszkodowania i odszkodowania karnego, które zostanie ustalone na rozprawie, od Boeinga, giganta, który wyprodukował samolot 737 MAX 9 używany przez Alaska Airlines.
„Bezpośrednim skutkiem straszliwej i śmiertelnej awarii samolotu Boeing, pan Kwok, pan Rinker i pani Strickland odnieśli poważne obrażenia psychiczne, emocjonalne i psychiczne, w tym stres pourazowy i obrażenia fizyczne” – czytamy w pozwie. mówi, zauważając, że nagła zmiana ciśnienia w kabinie „spowodowała krwotok”. U niektórych pasażerów.
Jonathan W. Johnson, kancelaria prawnicza z siedzibą w Atlancie, która złożyła skargę w imieniu Kwok, Rinker i Strickland, stwierdziła w oświadczeniu: Nowe wydanie Ma nadzieję, że „Boeing zostanie pociągnięty do odpowiedzialności za swoje zaniedbanie, które spowodowało poważną panikę, strach i stres pourazowy”. Opisał eksplozję lotu 1282 jako „wypadek, któremu można było zapobiec”, który zagroził nie tylko życiu pasażerów i załogi tego samolotu, ale także innym samolotom wyprodukowanym przez Boeinga, w przypadku których podczas późniejszych dochodzeń stwierdzono podobne wady.
W pozwie twierdzi się, że incydent podczas lotu 1282 to „tylko jeden straszny rozdział w ewoluującej historii Boeinga i Alaska Airlines przedkładających zyski ponad bezpieczeństwo”.
Lot 1282 linii Alaska Airlines Wystartował z międzynarodowego lotniska w Portland Jak podaje witryna FlightAware zajmująca się śledzeniem lotów, 5 stycznia tuż przed godziną 17:00 czasu PT i około 40 minut później bezpiecznie wrócił do tego samego punktu początkowego w ramach awaryjnego lądowania. Samolot miał około sześciu minut zaplanowanego lotu do Kalifornii i leciał na wysokości 5000 metrów, gdy jedne z drzwi wyjściowych się rozsunęły. Film zamieszczony w mediach społecznościowych, uzyskany wówczas przez CBS News, pokazał dużą dziurę w boku samolotu, w którym znajdowało się wówczas 174 pasażerów i sześciu członków załogi.
Chociaż samolot wylądował bezpiecznie w Portland, kilku pasażerów odniosło lekkie obrażenia oraz zgubiło telefony i inne rzeczy osobiste, które wyciągnięto z luku samolotu. Jeden z pasażerów, nastolatek, który pierwotnie siedział z matką w rzędzie obok uszkodzonego panelu drzwi, Jego koszula była podarta Ze względu na siłę silnego wiatru inna pasażerka, Kelly Bartlett, powiedziała po wypadku starszemu pracownikowi ds. transportu CBS News i krajowej korespondentce Chris Ann Cliffe.
Wstępne ustalenia dochodzenia przeprowadzonego przez Krajową Radę ds. Transportu i Bezpieczeństwa w sprawie wypadku wykazały, że cztery śruby z kluczem miały utrzymać zatyczkę drzwi na miejscu. Zaginęły w samolocie. „Brakowało czterech śrub uniemożliwiających ruch wtyczki MED w górę, zanim wtyczka MED przesunęła się w górę od podkładek ograniczających” – podała agencja w raporcie z początku lutego.
Po tym incydencie linie Alaska Airlines i United Airlines odwołały loty samolotami Boeing 737 MAX 9 w związku z rozpoczęciem inspekcji. Obie firmy podały Znaleźli luźny sprzęt Na uziemionych samolotach tego modelu. Ostatecznie FAA nakazała to Tymczasowe uziemienie uniwersalne Wszystkie samoloty Boeing 737 MAX 9 zostały poddane „natychmiastowej inspekcji” i trwa dochodzenie w sprawie samolotu, aby dowiedzieć się, co poszło nie tak podczas lotu 1282 i czy Boeing „nie zapewnił”, że jego samolot „był w stan bezpieczny.” Działa zgodnie z przepisami FAA.”
„Ten incydent nigdy nie powinien się wydarzyć i nie może się nigdy powtórzyć” – stwierdziła agencja w styczniowym oświadczeniu. „FAA w dalszym ciągu wspiera dochodzenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu w sprawie incydentu z uszczelką drzwiową, który miał miejsce 5 stycznia”.
Boeing stoi przed kolejnym Akcja klasowa Przywieźli go pasażerowie lotu Alaska Airlines, którzy twierdzą, że w wyniku incydentu z 5 stycznia „niektórzy pasażerowie doznali obrażeń fizycznych i doznali urazu psychicznego u większości, jeśli nie wszystkich, pasażerów”. Alaska Airlines nie została wymieniona jako strona pozwana w tym pozwie.
CBS News skontaktowało się z Boeingiem i Alaska Airlines w celu uzyskania komentarza w sprawie najnowszego pozwu wartego miliardy dolarów. Linia lotnicza stwierdziła, że nie może „komentować trwającego porozumienia ani toczącego się dochodzenia NTSB”, natomiast Boeing stwierdził: „Nie mamy nic do dodania”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii