Dyrektor generalny Disneya ogłosił w środę, że Disney połączy treści Hulu z treściami Disney+ w jedną aplikację.
Firma rozpocznie wdrażanie nowej aplikacji do końca roku kalendarzowego.
„Ponieważ nadal oferujemy Disney+, Hulu i ESPN+ jako samodzielne opcje, jest to logiczny postęp ofert DTC, który zapewni reklamodawcom większe możliwości, a jednocześnie zapewni abonentom pakietowym dostęp do solidniejszych i usprawnionych treści, prowadząc do większego zaangażowania odbiorców i ostatecznie prowadzi do bardziej ujednoliconego przesyłania strumieniowego” – powiedział Iger podczas rozmowy o zarobkach.
„Potencjał reklamowy tej połączonej platformy jest bardzo ekscytujący” — dodał Egger.
Były dyrektor generalny Disneya zasygnalizował większą chęć rezygnacji z platformy streamingowej. Występując w CNBC 9 lutego, Iger mówił o chęci odejścia Disneya od „niezróżnicowanej rozrywki”, mówiąc o Hulu: „Wszystko jest teraz na stole, więc nie będę się zastanawiał, czy jesteśmy kupującym, czy sprzedawca tego.”
Dyrektor generalny podwoił to na konferencji inwestorów w marcu, mówiąc, że firma nadal ocenia najlepsze opcje dla Hulu.
„To, co teraz robimy – ponieważ posiadamy dwie trzecie Hulu i mamy umowę z Comcast, która może doprowadzić nas do posiadania 100 procent – to naprawdę bardzo uważnie przyglądamy się biznesowi, wszyscy ci konkurenci dynamiki przy założeniu, że mamy dobrą platformę w Hulu” – powiedział Iger podczas telekonferencji inwestorów.
„Mamy bardzo silne oryginalne programy, w rzeczywistości wielokrotnie nagradzane oryginalne programy, z których część jest oferowana przez FX, który jest nie tylko świetnym produktem, ale także świetną marką, a także mamy dobrą bibliotekę, więc jest to solidna platforma . Jest to również bardzo atrakcyjna platforma dla reklamodawców. Udowodniono, że jest już dla nich cenna, a reklama okazała się cenna dla nas. Jednak środowisko jest teraz bardzo trudne i zanim podejmiemy jakiekolwiek ważne decyzje dotyczące poziomu naszych inwestycji i zaangażowania w ten biznes, chcemy zrozumieć, dokąd może dojść.
Disney jest właścicielem większościowego pakietu udziałów w Hulu, podczas gdy Comcast posiada trzeci udział. Począwszy od stycznia 2024 r. Comcast może skorzystać z opcji sprzedaży, aby zażądać od Disneya zakupu swoich udziałów, lub Disney może skorzystać z opcji sprzedaży, aby zmusić firmę Comcast do sprzedaży swoich udziałów.
Do czasu komentarzy Igera tej zimy Disney wydawał się być gotowy do kupienia udziałów Comcast. Jednak jesienią dyrektor generalny Comcast, Brian Roberts, również wyraził zainteresowanie przejęciem Hulu na własność – choć wielu postrzegało jego komentarze jako krok do podniesienia ceny akcji jego firmy.
W środę Iger zdawał się czynić z Hulu nieodłączną część Disneya, jednocześnie zachwalając jego sprawność reklamową.
Platforma SVOD firmy Hulu, w połączeniu z pakietem SVOD i pakietem telewizji na żywo, przynosi więcej na użytkownika niż oferty Disneya w jakiejkolwiek innej ofercie streamingowej, nawet gdy wyniki segmentu w pierwszym kwartale spadły.
Średni miesięczny przychód tylko na płatnego abonenta Hulu spadł do 11,73 USD z 12,46 USD, co według Disneya było „spowodowane niższymi przychodami z reklam na abonenta i wyższą mieszanką abonentów w wielu ofertach produktów, częściowo zrównoważonych wzrostem średnich cen detalicznych”. Pakiet TV + SVOD wzrósł do 92,32 USD średniego miesięcznego przychodu na płatnego abonenta w porównaniu do 87,90 USD rok temu.
W segmencie direct-to-consumer Hulu obniżyło całkowity dochód operacyjny, co Disney przypisał wzrostowi kosztów programowania i produkcji oraz niższym przychodom z reklam w tym kwartale, co, jak zauważyła firma, zostało „częściowo zrekompensowane wzrostem przychodów z subskrypcji i, do mniejszym stopniu, Niższe koszty marketingu.
W ciągu trzech miesięcy kończących się 1 kwietnia liczba abonentów Hulu (która obejmuje zarówno SVOD, telewizję na żywo, jak i SVOD w pakiecie) pozostała w dużej mierze na niezmienionym poziomie w ciągu roku, osiągając 48,2 miliona, w porównaniu z 48 milionami rok temu. Liczby te są prawie zgodne z 46,3 milionami abonentów krajowych Disney + (co oznacza spadek o 1% w porównaniu z rokiem poprzednim).
Nadchodzi więcej.
„Irytująco skromny fan sieci. Pisarz. Alkoholowy geek. Namiętny odkrywca. Rozwiązujący złe problemy. Nieuleczalny ekspert od zombie”.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025