Układ toru Grand Prix Monako musi zostać dostosowany do „długoterminowej rentowności” obiektu, ponieważ wyprzedzanie jest obecnie „praktycznie niemożliwe”, mówi Christian Horner, szef zespołu Red Bull Formuły 1.
Kultowy wyścig uliczny, który odbył się po raz pierwszy w 1929 roku, podjął wysiłki w celu modernizacji poprzez budowę nowego boksu, podczas gdy w 2023 roku rezygnuje z kontroli nad bardzo oczernianą produkcją telewizyjną i przekazał sponsoring i reklamę po wcześniejszych sporach z partnerami F1.
Jednak układ obwodu pozostał w dużej mierze niezmieniony. To sprawiło, że skupiono się na przechodzeniu do kwalifikacji, ponieważ wyprzedzanie jest premią, szczególnie przy wzroście wielkości samochodów F1 od 2017 roku.
Ponieważ Monako stoi teraz w obliczu ostrzejszej konkurencji, aby pozostać w napiętym kalendarzu F1, przeciwko lukratywnym nowym umowom Liberty Media z Las Vegas, Miami i Katarem, rośnie liczba wezwań z toru do przekształcenia toru księstwa w celu zwiększenia wyprzedzania w przyszły przewodnik.
Horner, szef Red Bulla, uważa, że Grand Prix Monako nigdy nie byłoby poważnie brane pod uwagę, gdyby zostało zaproponowane we współczesnej Formule 1, ale jego wartość historyczna oznacza, że powinno ono pozostać w harmonogramie, nawet jeśli wyprzedzanie jest „niemożliwe”.
Powiedział: „To jedyne w swoim rodzaju wydarzenie. Gdyby ktoś stworzył ten tor teraz i przedstawił go, nie ma mowy, żebyśmy się tutaj ścigali. Ścigamy się tutaj, ponieważ to Monako, ze względu na historię, dziedzictwo, tło i wszystko, blichtr”.
„Monako jest bardzo ważną częścią kalendarza Grand Prix i ma wielką wartość. Przyjazd tutaj jest zawsze ekscytujący.
„Te same punkty odnoszą się do wszystkich ras, ale niektóre mają dodatkową wartość, a Monako z pewnością to ma.
Christian Horner, szef zespołu Red Bull Racing
Zdjęcie: Red Bull Content Pool
„Oczywiście teraz obiekty zmieniły się dramatycznie. Kiedy patrzysz na doły teraz w porównaniu do 10 lat temu, a na pewno 20 lat temu, wszystko się poprawiło.
„Jedyne, co się nie zmieniło, to oczywiście tor, a samochody są teraz tak duże, że możliwość wyprzedzania jest prawie niemożliwa w normalnych warunkach eksploatacji.
„Więc nie dla szybkości, ale dla długoterminowego przetrwania tego miejsca… nic nie trwa wiecznie.
„Wszystko musi nadal ewoluować. Byłoby wspaniale zobaczyć, co jest możliwe, aby zaoferować prawdziwe możliwości wyprzedzania na torze lub dostosować tor w pewnym okresie czasu”.
Dyrektor wyścigowy Ferrari, Laurent Mikis, który przygotowuje się do dołączenia do AlphaTauri jako szef zespołu, uważa, że słynne okrążenie powinno zostać pozostawione w spokoju, aby zachować historię.
Powiedział: „Jeśli chodzi o planowanie, osobiste zaakceptowanie tego, że wyprzedzanie jest bardzo trudne i że jesteśmy tutaj bardzo skoncentrowani tylko na sobotę, myślę, że jest częścią tego, co czyni to miejsce wyjątkowym.
„Osobiście prawdopodobnie powstrzymałbym się od dotykania układu torów, również ze względów historycznych i zachowania bardzo wysokiego charakteru obiektów takich jak ten”.
More Stories
Patriots wybrali Jacoby’ego Brissetta na swojego początkowego rozgrywającego zamiast Drake’a Maya
Siedem wielkich transakcji, które chcielibyśmy zobaczyć przed otwarciem sezonu NFL
Zac Taylor z Bengals – Wcześnie rozmawialiśmy o sytuacji Ja’Marr Chase