Według dyrektorów zaznajomionych z dyskusjami, TNT Sports od tego sezonu doda mecze College Football Playoff w ramach pięcioletniej umowy sublicencyjnej z ESPN.
W ramach umowy TNT Sports i HBO Max z Warner Bros. Discovery wygrało dwa mecze pierwszej rundy w ciągu pierwszych dwóch sezonów kontraktu. W ciągu najbliższych trzech lat będzie transmitować i transmitować dwa mecze pierwszej rundy oraz dwa mecze ćwierćfinału. Obie strony mogą dodać więcej gier.
Chociaż przyszłe partnerstwo TNT z NBA stoi pod znakiem zapytania, zdaniem dyrektorów zaznajomionych z rozmowami ruch w sprawie gier CFP nie ma nic wspólnego z obecnymi kruchymi negocjacjami. WPRyb miałaby miejsce niezależnie od tego, gdzie byłyby rozmowy z NBA.
ESPN, siedziba mistrzostw krajowych, zachowuje resztę praw do nowo powiększonego 12-zespołowego CFP na mocy sześcioletniej umowy o wartości 7,8 miliarda dolarów.
Pełne warunki finansowe umowy pomiędzy TNT i ESPN nie są jeszcze znane, ale podczas negocjacji z CFP należący do Disneya ESPN ustalił w pierwszej rundzie średnią wartość 25 milionów dolarów na mecz.
Gry TNT będą produkowane przez ESPN i będą korzystać z nadawców ESPN, ale pod marką TNT Sports, według źródła mającego bezpośrednią wiedzę o ich planach. TNT mogłoby stworzyć dodatkowy program związany z meczami, który mógłby obejmować nowy program, taki jak „Inside the College Football Playoff”. ESPN będzie musiał wybrać dwa pierwsze mecze pierwszej rundy, zanim TNT dokona wyboru.
ESPN, WBD Sports i Fox łączą siły, aby wyprodukować samodzielny produkt do przesyłania strumieniowego o nazwie Venu, który będzie dostępny dla konsumentów tej jesieni i według dyrektorów zaznajomionych z planami jego cena będzie wahać się w przedziale od 45 do 50 dolarów miesięcznie.
Dzięki współpracy z Warner Bros. Discovery, ESPN może utrzymać cały mecz pod parasolem Venu.
Jeśli chodzi o NBA, ma ona umowy ramowe z ESPN na 2,6 miliarda dolarów rocznie, z Amazon Prime Video na 1,8 miliarda dolarów na sezon, a także jest bliska podpisania umowy z NBC Sports. TNT Sports, siedziba uwielbianego programu „Inside The NBA”, prowadzi rozmowy z ligą w sprawie kontynuowania swojej prawie czterdziestoletniej współpracy. Nie zapadły żadne ostateczne decyzje.
Podczas gdy NBA prowadzi głębokie i szczegółowe dyskusje z NBC, pozostaje pytanie, jakich praw do dopasowania TNT mogłaby próbować dochodzić w ramach kontraktów z Amazonem lub NBC. Może to prowadzić do batalii prawnej. NBA wolałaby mieć w następnym porozumieniu trzech partnerów niż czterech.
W miarę jak rozmowy w NBA dobiegają końca, prezes TNT Sports Louis Silberwasser w dalszym ciągu zwiększa swoje prawa. Oprócz istniejących umów z NBA, MLB, NCAA i NHL, Silbwasser ma kontrakty z amerykańską drużyną piłki nożnej mężczyzn i kobiet, NASCAR, a obecnie z CFP.
Podobnie jak turniej NCAA, w którym TNT współpracuje z CBS, TNT nie organizuje meczów futbolu uniwersyteckiego w sezonie zasadniczym.
Wymagana lektura
(Zdjęcie: Michael Wade/Getty Images)
„Irytująco skromny pionier internetu. Miłośnik Twittera. Kujon od piwa. Badacz bekonów. Praktyk kawy”.
More Stories
Patriots wybrali Jacoby’ego Brissetta na swojego początkowego rozgrywającego zamiast Drake’a Maya
Siedem wielkich transakcji, które chcielibyśmy zobaczyć przed otwarciem sezonu NFL
Zac Taylor z Bengals – Wcześnie rozmawialiśmy o sytuacji Ja’Marr Chase