14 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Szef Toyoty: Kyle Busch kosztował nas swoje trzecie mistrzostwo

Szef Toyoty: Kyle Busch kosztował nas swoje trzecie mistrzostwo

Zadzwoń do kierownika ds. rozwoju wyścigów Toyoty Kyle BushPlay-off odwołany z powodu awarii silnika w Bristolu: „Najgorszy koszmar, jaki można sobie wyobrazić dla mnie osobiście i dla naszego zespołu.

„Kyle Bush kosztował nas szansę na jego trzecie mistrzostwo” – powiedział we wtorek dla NBC Sports David Wilson.

Bush został wyeliminowany w rundzie otwarcia Po awarii silnika w Darlington i Bristolu. Po raz pierwszy w swojej karierze Bushowi nie udało się przejść przez pierwszą rundę.

Wilson powiedział, że zmiany zostały wprowadzone we wszystkich silnikach Toyoty przed niedzielnym wyścigiem play-off na Texas Motor Speedway (15:30 czasu wschodniego w USA Network). Zmiany silnika będą przeprowadzane przez pozostałą część kwalifikacji.

„Nie rezygnujemy z naszego potencjału wydajności” – powiedział Wilson NBC Sports. „Uważamy, że jest wystarczająco konserwatywny, aby wydostać nas z tej niebezpiecznej strefy”.

bibuły filtracyjne z krzaków Denny Hamlin i Christopher Bell są jedynymi pretendentami Toyoty do mistrzostw kierowców.

„Niezależnie od tego, czy będziemy mieli szczęście wygrać mistrzostwo z Christopherem czy Dennym jeszcze w tym roku, nadal będę prześladował to, co się wydarzyło, nie tylko w Bristolu, ale także w Darlington” – powiedział Wilson. „Dwie awarie silnika w ciągu trzech tygodni są niespotykane. To jest niedopuszczalne.”

Problemy z silnikiem pojawiły się po tym, jak Toyota nie doznała ani jednej awarii silnika w ostatnim sezonie Pucharu.

Wilson powiedział, że Toyota znalazła problem w swoich silnikach.

„Mamy pewien rodzaj niestabilności w naszym mechanizmie zaworowym, który wydaje się wynikać z naszej drogi do tachymetru nakazanego przez NASCAR, co jest wystarczająco interesujące” – powiedział Wilson.

W Darlington Bosch błędnie zmienił bieg z czwartego na piąty, co przyczyniło się do awarii silnika. „Potrząsnął mocno obrotomierzem i po półtora okrążenia wyłączył silnik” – powiedział Wilson. „Teraz, żeby było jasne, nasze rzeczy powinny być wystarczająco mocne. Powinny być wystarczająco wytrzymałe, aby sobie z tym poradzić.”

„W Bristolu NASCAR źle ocenił przełożenie. Było za krótkie. Kiedy Kyle biegł w górnym rowku na piątym biegu, prawie na każdym okrążeniu uderzał w obrotomierz. Prawda jest taka, że ​​w tej chwili nie mamy wystarczający margines trwałości w naszym zespole zaworów. To zależy od nas.”

Wilson wspomniał również o awariach silnika u każdego z innych producentów w tym sezonie.

Nie chodzi o sam samochód, ale o niektóre komponenty” – powiedział Wilson. „Jest napędzany przez pięciobiegową skrzynię biegów z bliższymi przełożeniami, które wymagają od kierowców zmiany biegów. Zmiana biegów powoduje większe obciążenie naszych silników. Ponadto NASCAR obniżył obowiązkowy limit obrotów z 9700 do 9200 obr./min. a powerband (gdzie) Celem jest osiągnięcie około 8500 obr./min.

„Ale ze względu na przełożenia i pięć biegów, w tym roku uderzamy w ogranicznik prędkości o wiele bardziej niż w przeszłości”.

„Prawdopodobnie ośmieliłbym się powiedzieć, że gdybyśmy korzystali z tego samego pakietu, co w poprzednim sezonie, nie zobaczylibyśmy tego. Po prostu tego nie testowaliśmy. Odkryliśmy słabość w naszym mechanizmie zaworowym.”

Wilson zaprzeczył, jakoby Bosch otrzymał słabsze silniki w kwalifikacjach z powodu Bush opuści Joe Gibbs Racing po tym sezonie dla Richarda Childress Racing i Chevroleta.

„Powiedziałbym, że to obraźliwe dla zawodowca i kogoś, kto jest za to odpowiedzialny tak samo jak ja”, powiedział Wilson o takich spekulacjach na temat silników Buscha. „A tym fanom, którzy w rzeczywistości nie mają wystarczającej wiedzy, aby wskazać, że jest to jakiś pomysł na szybkie pozbycie się Kyle’a Busha, powiedziałbym po prostu, że wrócimy i spróbujemy znaleźć krawędź płaskiej ziemi. To absurd. „

Wilson powiedział, że rozmawiał z Bushem po tym, jak Bush zdecydował się podpisać W przypadku Richard Childress Racing skupiamy się na pozostałej części tego sezonu.

„Oboje potwierdziliśmy naszą intencję, aby mieć moment lądowania mikrofonu w Phoenix, gdzie zdobyłby swoje trzecie mistrzostwo i miałby je razem z nim” – powiedział Wilson. „Oczywiście, dla Toyoty, utrata Kyle’a w Tour by Championship to ogromna wpadka. Kyle Busch to pieniądze w play-offach. … Utrata go, bierzemy duży cios. Nie ma żadnych korzyści. Nie ma żadnych plusów. To po prostu miażdżący cios dla naszej organizacji.

„Nic nie mogę zrobić. Przeprosiłem Kyle’a. Przeprosiłem (Joe) Gibbsa. To na nas i nienawidzimy tego, że ich zawiedliśmy.”

O problemach ze wspomaganiem kierownicy w Bristolu, które miało kilka zespołów, w tym Joe Gibbs Racing i 23XI Racing, Wilson powiedział:

„Ten nowy samochód i wszystkie nowe systemy, z którymi mieliśmy do czynienia, mają stosunkowo niewiele powtórzeń. Po raz pierwszy ścigamy się w Bristolu, bardzo ciasnym pół mili na betonie. przypuśćmy, że obciążyliśmy drążek kierowniczy w tym wspomaganiu bardziej niż gdziekolwiek indziej. To było przesadzone. Wszyscy byliśmy przerażeni, że tak się dzieje, ponieważ myślę (problemy ze wspomaganiem kierownicy Ty GibbsA Martina Truexa Jr. A Bubba WallaceWszystko to wydarzyło się w odległości 20 okrążeń od siebie. To jest niesamowite.

„Wiem, że co najmniej dwa lub trzy z tych samochodów zepsuły uszczelki w bagażniku (kierownicy), co było spowodowane nadmiernym naciskiem. Więc nie wiem, jakie są możliwości naprawcze z perspektywy zespołu.

„Nawet jeśli nie prowadzi to do problemów peryferyjnych, prawie co tydzień wiem, że kierowcy w różnym stopniu i na różnych torach wyścigowych nie byli zadowoleni ze swojego kierowania.

„Nie ma wątpliwości, że NASCAR i zespoły na to patrzą… Musimy to naprawić, posuwając się naprzód”.

Po zmierzeniu się z różnymi wyzwaniami w pierwszej rundzie play-off, Wilson powiedział, że zakończył wtorkowe spotkanie zespołu, mówiąc pracownikom TRD, że „miara tego zespołu nie jest definiowana przez chwile komfortu i sukcesu, jest ona definiowana przez to, jak reagujemy w momentach stres i porażka”.