Transmisja bożonarodzeniowa króla Karola była najczęściej oglądanym świątecznym przemówieniem telewizyjnym nagranego monarchy, a BBC odniosło świąteczne zwycięstwo w oglądalności nad rywalami transmisji strumieniowej, takimi jak Netflixa.
Obejrzało go rekordowe 10,6 mln widzów Transmisja Karola w BBC One, BBC Two i ITV, co czyni go najczęściej oglądanym programem w Boże Narodzenie.
Jest to również najpopularniejsza transmisja świąteczna przez króla w ciągu ostatnich dwóch dekad, ponieważ oficjalne oceny telewizyjne, które monitorują poziom oglądalności, utrzymywały rekordy.
Transmisję oglądało średnio 8,1 mln widzów BBC Jeden, z 1,58 milionami wyświetleń w ITV i 929 000 wyświetleń w BBC Two, w tym w języku migowym.
Karol przemawiał do narodu z kaplicy św. Jerzego w zamku Windsor, gdzie trzy miesiące temu odbyła się uroczystość oddania do użytku jego zmarłej matce, królowej Elżbiecie II, i gdzie w 1999 roku wygłosiła orędzie bożonarodzeniowe.
W ośmiominutowym przesłaniu Charles składa hołd swojej matce i opowiada o kosztach życia w kryzysie ogarniającym naród, a także o materiałach filmowych z banków żywności i posiłków rozdawanych potrzebującym.
Oglądalność w Boże Narodzenie ponownie została zdominowana przez BBC, a Strictly Come Dancing Christmas zdobyło tytuł najczęściej oglądanego programu tego dnia, przyciągając średnio 5,4 miliona widzów.
Siedem z 10 najczęściej oglądanych programów w Boże Narodzenie zostało wyemitowanych przez BBC – ITV transmitowało pozostałe trzy – a firma odniosła zwycięstwo w Boże Narodzenie nad rywalami, w tym Netflix.
Fundacja stwierdziła, że BBC One, najpopularniejszy kanał w Wielkiej Brytanii, przyciągnął więcej widzów w Boże Narodzenie niż ci, którzy zdecydowali się oglądać subskrypcyjną usługę wideo na żądanie.
„W czasach tak dużej konkurencji i wyboru, BBC nadal jest miejscem rozrywki w Wielkiej Brytanii w Boże Narodzenie” – powiedziała Charlotte Moore, dyrektor ds. treści w BBC.
Firma podała, że oglądalność w BBC iPlayer wzrosła w weekend o 30% rok do roku, a The King’s Speech i EastEnders okazały się najpopularniejszymi programami w Boże Narodzenie.
Najczęściej oglądane programy w Boże Narodzenie
1. King’s Christmas Broadcast, BBC One, 8,1 miliona
2. Strictly Come Dancing Christmas Special, BBC One, 5,4 miliona
3. Christmas Wheel Michaela McIntyre’a, BBC One, 4,8 miliona
4. Zadzwoń do położnej, BBC One, 4,5 miliona
5. Aladyn, BBC One, 4,4 miliona
6 Ghosts Christmas Special, BBC One, 3,9 miliona
7. Doktor Martin, ITV 3,3 miliona
8. EastEnders, BBC One, 3,2 mln
9. Coronation Street, ITV 2,8 mln
10. Mrówka i grudzień, ITV, 2,7 miliona
źródło: BBC
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025