24 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Stany Zjednoczone dodają witryny e-commerce obsługiwane przez Tencent i Alibaba do listy „niesławnych rynków”

Stany Zjednoczone dodają witryny e-commerce obsługiwane przez Tencent i Alibaba do listy „niesławnych rynków”

17 lutego (Reuters) – witryny e-commerce obsługiwane przez chińską firmę Tencent Holdings Ltd (0700.HK) Alibaba Group Holding Ltd. (9988.HK) Został on włączony do najnowszej listy „niesławnego rynku” rządu USA, poinformowało w czwartek biuro przedstawiciela ds. handlu USA.

Lista obejmuje 42 rynki internetowe i 35 rynków fizycznych, na których zgłoszono udział lub ułatwiały znaczące podrabianie znaków towarowych lub piractwo praw autorskich.

„Obejmuje to identyfikację po raz pierwszy AliExpress i ekosystemu handlu elektronicznego WeChat, dwóch ważnych chińskich rynków internetowych, które podobno ułatwiają znaczące podrabianie znaków towarowych” – powiedział USTR w oświadczeniu.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

Chińskie rynki internetowe Baidu Wangban, DHGate, Pinduoduo i Taobao również pozostają częścią listy, wraz z dziewięcioma fizycznymi rynkami zlokalizowanymi w Chinach, które „słyną z produkcji, dystrybucji i sprzedaży podrabianych towarów”, podało biuro.

Alibaba powiedział, że będzie nadal współpracować z agencjami rządowymi w celu rozwiązania problemów związanych z ochroną własności intelektualnej na swoich platformach.

Tencent powiedział, że zdecydowanie nie zgadza się z decyzją i jest „zobowiązany do współpracy w celu rozwiązania tej sprawy”. Dodał, że monitoruje, odstrasza i skutecznie podejmuje działania w przypadku naruszeń na swoich platformach, a także zainwestował znaczne środki w ochronę praw własności intelektualnej.

Wpis na listę jest ciosem w reputację firm, ale nie pociąga za sobą bezpośrednich kar.

Organizacje branżowe, w tym American Apparel and Footwear Association (AAFA) i Motion Picture Association, z zadowoleniem przyjęły publikację raportu amerykańskiego przedstawiciela ds. handlu.

Amerykańskie biuro podało w osobnym raporcie opublikowanym w środę, że Stany Zjednoczone muszą realizować nowe strategie i aktualizować narzędzia handlu wewnętrznego, aby poradzić sobie z „państwową polityką i praktykami nierynkowymi”.

Stany Zjednoczone i Chiny od lat są uwikłane w napięcia handlowe między innymi w kwestiach takich jak cła, technologia i własność intelektualna.

Stany Zjednoczone poinformowały, że Chiny nie wypełniły niektórych zobowiązań wynikających z tzw. umowy handlowej „fazy 1”, podpisanej przez administrację byłego prezydenta Donalda Trumpa. Czytaj więcej

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

Poinformował o tym Kanishka Singh w Bengaluru; Montaż przez Sandrę Mahler i Lincoln Fest.

Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.