18 grudnia, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Sony rozszerza chiński inkubator gier w Microsoft twarzą w twarz

Sony rozszerza chiński inkubator gier w Microsoft twarzą w twarz

Hongkong (Reuters) – Sony Group Corp (6758.T) Powiedział, że planuje rozszerzyć program, aby zidentyfikować i objąć chińskie gry, w wyścigu z Microsoftem (MSFT.O) Aby skorzystać z rynku gier w Chinach.

Bao Pu, dyrektor Sony ds. produkcji gier w Chinach, powiedział, że program zainwestuje ponad 1 milion juanów (140 080 USD) w każdą zarejestrowaną grę, finansując nie tylko małe zespoły, ale także duże zespoły z tuzinem lub więcej inżynierów.

Plany japońskiego giganta technologicznego zostały ogłoszone podczas wydarzenia transmitowanego na żywo we wtorek z miasta Chengdu w południowo-zachodnich Chinach, aby wznowić China Hero Project, który został wstrzymany z powodu COVID-19.

„Skala trzeciej fazy znacznie przewyższy poprzednie dwie” – powiedział Bao, dodając, że Sony opublikuje niektóre gry, a jego PlayStation Studios będzie wspierać zarejestrowane projekty.

Sony zapowiedziało, że będzie wydawcą Lost Soul Aside i Convallaria, dwóch gier, które zostały podpisane w poprzednich dwóch fazach.

Projekt China Hero zaprezentował swoje pierwsze dwie partie gier w 2017 i 2019 roku i obsługiwał 17 gier, z których siedem trafiło na rynek.

Bao powiedział agencji Reuters w środowym wywiadzie, że nowa partia ma obejmować 10 lub więcej tytułów i że przyjmuje wszelkiego rodzaju gry.

Oznacza to najnowsze podejście Sony od lat do Chin, które ostatecznie doprowadziło do zawarcia lukratywnej umowy na wyłączność z przebojową chińską grą „Genshin Impact” z China Hero Project. Była mało znana przed premierą w 2019 roku i stała się jedną z najbardziej dochodowych gier na świecie.

Reuters poinformował w zeszłym miesiącu, że sukces Sony z „Genshin Impact” skłonił Microsoft do agresywnego zabiegania o chińskich twórców gier z dużymi umowami licencyjnymi.

Aby przyspieszyć ekspansję, Sony ogłosiło, że utworzyło zespół „China Game Production”, który ma nadzorować chińskie gry. Szanghajska filia Sony Interactive Entertainment (SIE) skupiająca się na grach zatrudnia prawie 100 osób po wejściu do Chin w 2014 roku.

Sukces Genshin Impact przekonał kierownictwo Sony, że chińskie gry są ważne, powiedział Tatsuo Eguchi, prezes SIE Shanghai, dodając, że Sony przeznacza tam więcej zasobów niż kiedykolwiek wcześniej. Powiedział również, że partnerstwo Sony z deweloperem Genshin Impact, miHoYO, jest silne.

Sony sprzedaje konsole PlayStation (PS) w Chinach, gdzie ludzie tradycyjnie woleli grać w gry mobilne.

Sprzedał ponad 3,5 miliona konsol PS4 w Chinach, a Jim Ryan, dyrektor generalny SIE, powiedział, że od czasu swojej premiery w Chinach w maju 2021 r. sprzedał tam około 670 000 sztuk PS5.

Eguchi powiedział, że celem Sony jest sprzedaż dwa razy większej liczby konsol PS5 niż PS4 i wierzy, że projekt China Hero może pomóc w osiągnięciu tego celu.

„Chcemy, aby gracze na całym świecie lepiej zrozumieli kreatywność pochodzącą z Chin” – powiedział. „Zawsze marzyłem, aby konsole do gier stały się stałym elementem codziennej rozrywki Chińczyków”.

(Ta historia została poprawiona, aby zawierała mniej niż (nie więcej niż) 100 osób, w akapicie 10)

(1 USD = 7,1388 CNY)

Reportaż Josha Yee; Montaż autorstwa Alexandra Smitha i Louise Heavens

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.