Jednym z problemów związanych z obecnym modelem „wszystko jest teraz usługą na żywo” w branży gier jest to, że szybko staje się zbyt wiele gier, aby nadążyć. Jedna z moich obaw zawsze łamała mi mózg, próbując teraz żonglować dwiema głównymi grami, Destiny 2 i Diablo 4, obie usługi akcji na żywo, a także tegoroczne duże samodzielne wydania, Jedi Survivor, Tears of the Kingdom, Final Fantasy XVI , Starfield itp. Musiałem już ukończyć inne trwające gry i pozostawić kilka niedokończonych tytułów, próbując sprawić, by to zadziałało.
Na szczęście wygląda na to, że Diablo to rzadka gra, która sprawi, że sezonowa gra… nie będzie taka zła. Z rozmów z programistami i wszystkiego, co powiedzieli publicznie, brzmi to jak model sezonowy, który możesz wziąć w dowolnym tempie i nadal wygodnie kończyć do czasu wygaśnięcia.
Rozmawiając z dyrektorem Joe Shelleyem w zeszłym tygodniu, zapewnił mnie, że zakończenie przepustki bojowej rangi 100 do niczego nie prowadzi. Zamknąć Aby zmusić graczy do osiągnięcia poziomu 100 postacią sezonową, co może zająć ponad 100 godzin samej rozgrywki. Powiedział, że bezpośrednim celem zespołu było to, aby ludzie, którzy chcieli grindować orzechy, mogli to zrobić, ale chcieli też zaprojektować system, w którym jeśli ktoś mógłby grać tylko kilka godzin tygodniowo ze względu na swój harmonogram, nadal mógłby wygodnie zakończyć grę karnetami bojowymi w czasie, który mieli. Trzymiesięczny sezon dobiega końca.
W pierwszym sezonie podstawowa historia ma być raczej krótka. Podczas gdy Diablo powiedział, że przyszłe sezony staną się bardziej ekspansywne, przynajmniej w sezonie Malevolent, początkowa historia ma głównie na celu przedstawienie kontekstu dla głównej mechaniki Malevolent kultywowania i stabilizowania serc w celu uzyskania dodatkowych mocy. Ale faktyczna historia nie jest ograniczona czasowo i nie musisz wracać co tydzień, aby grać lub szlifować pewne rzeczy, aby odblokować nowe rytmy fabularne.
Celem sezonu jest po prostu czerpanie przyjemności z awansowania nowej postaci przy użyciu unikalnej mechaniki sezonowej, której nie ma w grze podstawowej. Wiem, że niektórzy ludzie będą rozczarowani, że nie mogą używać swoich istniejących postaci (przerabiałem to już wiele razy), ale chodzi o to, aby wszyscy zaczynali na tym samym polu gry, a następnie możesz wypróbować klasa lub kompilacja, której nie wypróbowałeś.
Dużą zaletą sezonów Diablo 4 jest to, że nie jesteś przegrywający Twoja sezonowa postać, do której zmierzasz pod koniec. Jeśli więc skończysz przepustkę bojową i masz dość centralnego mecha, możesz po prostu… przestać. Jeśli chcesz wrócić do tej postaci w przyszłości lub awansować ją po zakończeniu sezonu, możesz to zrobić w wiecznym świecie. Zainwestowany czas nadal pozostawia trwały wynik.
Wszystko to wpływa na pomysł, że zespół Diablo 4 nie jest szczególnie zainteresowany niekończącym się zaangażowaniem, jak w przypadku innych gier akcji na żywo. Podczas niedawnej transmisji na żywo Joe Piepiora z Diablo wygłosił szeroko rozpowszechniony cytat o tym, że można przerwać grę, zrobić sobie przerwę od gry i wrócić później, gdy pojawią się nowe rzeczy, w które chcesz zagrać.
„Kiedy osiągasz wszystkie cele i robisz rzeczy, które uważasz za naprawdę ważne, i chcesz zrobić sobie przerwę, aby przez chwilę zagrać w coś innego, to jest w porządku. I robimy to samo”. — powiedział Piepiroa. „Kiedy zaczyna się sezon i pojawiają się nowe rzeczy, nadszedł czas, aby wrócić, zwłaszcza jeśli wcześniej dobrze się bawiłeś. Właśnie wtedy powinieneś wrócić i sprawdzić Diablo 4 Fresh.”
To… odświeżające, po wyjściu z niekończącej się bieżni, w której zawsze czujesz się pozostawiony w tyle w innych grach na żywo. Tak, mówię o Destiny, ale także o Genshin Impact, The Division i wielu różnych grach o podobnej strukturze. Nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak Diablo 4 zrobi to inaczej.
Chodź za mną na TwitterzeI wątkiI youtubeI I Instagram. Zapisz się do naszego bezpłatnego cotygodniowego biuletynu informacyjnego, Bóg się kręci.
Odbierz moje powieści science fiction Seria Herokiller I Ziemska trylogia.
„Specjalista sieciowy. Odwieczny maniak zombie. Kawowy ninja. Przyjazny dla hipsterów analityk.”
More Stories
Premiera PlayStation 5 Pro planowana jest za kilka tygodni
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Firma zajmująca się sztuczną inteligencją Midjourney zapowiada produkt sprzętowy w nowej formie