29 marca, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Rywalizacja w Detroit wciąż istnieje, nawet gdy GM, Ford i Stellant walczą z Teslą

Rywalizacja w Detroit wciąż istnieje, nawet gdy GM, Ford i Stellant walczą z Teslą

Dyrektor generalny Forda, Jim Farley, przemawia podczas premiery całkowicie nowego elektrycznego pickupa Ford F-150 Lightning w Ford Rouge Electric Vehicle Center 26 kwietnia 2022 r. w Dearborn w stanie Michigan. F-150 Lightning jest pozycjonowany jako pierwszy pełnowymiarowy elektryczny pickup, który trafi do sprzedaży na głównym rynku amerykańskim.

Bill Bogliano | Obrazy Getty

DETROIT – Nawet gdy producenci samochodów z Detroit zmieniają się i dostosowują, aby konkurować z pionierami samochodów elektrycznych TeslaNiektóre rzeczy w Motor City pozostają takie same.

silniki ogólneI Ford Motor I Stilants (wcześniej Fiat Chrysler) jest nastawiony na pojazdy elektryczne, starając się przejąć firmę motoryzacyjną Elona Muska w sprzedaży. Jednak długotrwała rywalizacja między trzema amerykańskimi producentami samochodów jest nadal żywa i ma się dobrze. Jest to szczególnie widoczne na gorącym rynku pełnowymiarowych pickupów, który jest dla nich głównym źródłem zysków.

Weźmy na przykład wydarzenia z zeszłego tygodnia: Ford przygotowuje się do świętowania wtorkowej premiery swojego F-150 Lightning Tuesday w fabryce w Dearborn w stanie Michigan, General Motors and Co. Stilants Chciał ukraść światło reflektorów ich arcywrogom i jego wyczekiwanej elektrycznej ciężarówce.

Dzień przed wydarzeniem, wśród wielu opowieści o F-150 Lightning, General Motors najwyraźniej potwierdził, że wprowadzi Chevroleta Corvette do Zarówno modele hybrydowe, jak i całkowicie elektryczne w nadchodzących latach. Ogłoszenie, którego obserwatorzy z branży oczekiwali od jakiegoś czasu, zawierało niewiele szczegółów, ale wciągnęło GM w cykl informacyjny Lightning.

Marka Ram Trucks firmy Stellantis była jeszcze bardziej przejrzysta w kwestii swoich zamiarów, kiedy marka opublikowała w mediach społecznościowych zwiastun swojej nadchodzącej ciężarówki elektrycznej, mówiąc: „Czas ukraść grzmot”.

Ford powiedział, że nie jest zaskoczeniem, że jego konkurenci próbują phishingu Błyskawica F-150które trafiły na rynek co najmniej rok wcześniej niż elektryczne pickupy Chevy i Ram.

READ  Tesla (TSLA) Q3 2022 Dane dotyczące dostaw i produkcji pojazdów

„F-150 Lightning jest jednym z tych rzadkich produktów, które zostaną wprowadzone na rynek, które wykraczają poza świat motoryzacyjny i stają się momentem kulturalnym, i został nazwany punktem zwrotnym dla przejścia Ameryki na pojazdy elektryczne. Oczywiście inni będą próbować dostać się do – powiedział Mark Troby, dyrektor ds. komunikacji w firmie, Ford, powiedział CNBC.

Rzecznik GM odmówił skomentowania terminu ogłoszenia, ale powiedział, że „to naturalne, że świat zwróci uwagę, kiedy potwierdzimy, że Corvette będzie napędzany elektrycznie”, jednocześnie zachwalając inne nadchodzące pojazdy elektryczne firmy. Rzecznik Ram odmówił komentarza.

„Ona jest krwiożercza i piękna”.

Ogłoszenia z zeszłego tygodnia to tylko najnowszy przykład wieloletniej tradycji firm, które próbują ze sobą konkurować lub prowadzić rozmowę. Producenci samochodów mają legiony ekspertów od PR i marketingu, których zadaniem jest dbanie o to, aby mówiono o ich samochodach.

„Ta rywalizacja zaczęła się, jak sądzę, w 1931 roku”, powiedział Jason Vines, były dyrektor ds. PR, znany z debiutów na wystawach samochodowych. „Nie udawaj, że to coś nowego”. „Jest krwiożerczy, jest piękny”.

Vines, który pracował w różnych okresach dla Forda, Chryslera i Nissana, powiedział, gdy był częścią wprowadzenia na rynek Dodge Challengera Chryslera, że ​​Chevrolet rozbił imprezę nowym Chevroletem Camaro na ciężarówce z platformą.

W 2016 roku Chevy rozpoczął ogólnopolską kampanię reklamową, której celem była trwałość aluminiowego łóżka do ciężarówki Forda, dziurkowanie w nim narzędzi i innych rzeczy. A cztery lata temu, podczas Reklama Super Bowl W okolicach przewidywanej apokalipsy Majów kierowcy Chevy przeżyli, podczas gdy Dave, właściciel Forda, nie przeżył.

Vines powiedział, że kierownictwo producentów samochodów żyje, by przechytrzyć swoich rywali z Motor City.

Te międzyfirmowe rywalizacje nie są specyficzne dla branży motoryzacyjnej, ale pasja niektórych właścicieli samochodów do marek, którymi jeżdżą, jest prawdopodobnie wyjątkowa. To także duży biznes w merchandisingu, a także osiąganiu długoterminowej lojalności wobec marki wśród kupujących.

Wydaje się, że GM szczególnie lubił strzelać do Najlepiej sprzedające się przetworniki serii F firmy Fordw tym F-150 i jego większe rodzeństwo, które Ford określił jako franczyzę o wartości 42 miliardów dolarów dla producenta samochodów.

Całkowicie elektryczny Chevrolet Silverado na New York Auto Show, 13 kwietnia 2022 r.

Scott Millian | CNBC

Ta zacięta konkurencja pomaga również wyjaśnić, dlaczego marki samochodów oferują lukratywne zachęty, aby zachęcić kupujących do zmiany marki. Według Vinesa jest to także siła napędowa innowacji.

„Piękno, to jest świetne dla amerykańskiego konsumenta”, powiedział Vines. „Ci ludzie, ci mężczyźni i kobiety, są żądni krwi w tworzeniu najlepszego produktu, jaki potrafią, aby kraść sobie nawzajem klientów”. „To piękna część naszej branży. Szukamy klientów”.

W niektórych przypadkach rabaty sięgają dziesięcioleci i utrzymują się przez pokolenia.

Dyrektor generalny Forda Jim Farley, którego dziadek pracował dla firmy, zawsze był entuzjastycznie nastawiony do firm, dla których pracował podczas swojej kariery. W książce z 2011 r. „Once Upon a Car” autorstwa reportera New York Times, Billa Vlasica, cytowano Farleya, który powiedział, że planuje cieszyć się uderzeniem „Chevroleta w głowę kijem”.

Farley, który później przeprosił za komentarze i publicznie okazał szacunek dla swoich konkurentów, był wówczas szefem marketingu producenta samochodów: „Uderzymy ich i będzie fajnie” – cytuje jego wypowiedź w książce. „Nienawidzę ich, a oni nienawidzą swojego towarzystwa i tego, za czym opowiadają. Nienawidzę sposobu, w jaki odnoszą sukces”.

Mary Barra, dyrektor generalny General Motors, bierze udział w dorocznej konferencji medialnej Allen & Co. Sun Valley w Sun Valley w stanie Idaho, 12 lipca 2019 r.

Brendan McDermid | Reuters

Podczas gdy kierownictwo GM nie ujawniło publicznie swoich opinii na temat Forda, najwyżsi menedżerowie producenta samochodów – dyrektor generalna Mary Barra i prezes Mark Royce – mieli rodziców, którzy pracują dla producenta. W swojej karierze pracowali wyłącznie dla producenta samochodów.

Wróćmy do Tesli

Michael Krebs, analityk wykonawczy w Cox Automotive, powiedział, że producenci samochodów z Detroit muszą mniej skupiać się na sobie nawzajem, jeśli chcą odnieść sukces dzięki pojazdom elektrycznym. Powiedział, że nadmierna koncentracja na sobie nawzajem i niedocenianie przybyszów jest jednym z powodów, dla których stracili kontrolę na rynku amerykańskim. W ten sposób Tesla zdominowała rynek samochodów elektrycznych.

„Chociaż jest tak intensywna koncentracja, zwłaszcza w przypadku General Motors i Forda, zawsze wiesz, czy jeden z nich zaplanował dużą reklamę, a drugi zamierzał spróbować sabotować ją inną” – powiedziała. „Ale jednocześnie, wiesz, reszta świata nadal konkuruje”.

Producenci samochodów z Detroit z pewnością zauważyli Teslę, którą sam Farley jeździł w zeszłym tygodniu na imprezie Lightning, zauważając, że pickup jest w stanie naładować Teslę. Zasugerował również, że ciężarówka Forda jest o tysiące dolarów tańsza niż „ciężarówki konkurencji, kiedy faktycznie trafiają do sprzedaży” — zagłębiając się w długo oczekiwaną Teslę Cybertruck.

„Planujemy rzucić wyzwanie Tesli i wszystkim przybyszom, aby stać się największym producentem pojazdów elektrycznych na świecie” – powiedział Farley, dodając, że firma Być najlepiej sprzedającym się producentem samochodów pickupów EV Wyzwanie sprzedażowe Muska.

Oczywiście Barra ma inny punkt widzenia na GM: „Jestem bardzo wygodny, bo kiedy ludzie wchodzą [our vehicles]Byli oślepieni, „Para Dla CNBC w zeszłym roku. „Więc wprowadzimy to i będziemy pracować, dopóki nie zdobędziemy pierwszego udziału w rynku pojazdów elektrycznych”.