Otwórz bezpłatnie Editor's Digest
Rula Khalaf, redaktorka Financial Times, wybiera w tym cotygodniowym biuletynie swoje ulubione artykuły.
Renault anulowało plany notowania udziałów w swoim nowym biznesie w zakresie pojazdów elektrycznych i oprogramowania, co stanowi kluczową część planów naprawczych francuskiego producenta samochodów opracowanych przez dyrektora generalnego Luca de Meo.
Firma planowała przeprowadzić pierwszą ofertę publiczną swojej nowej spółki Ampere, która połączyła jej umiejętności i programy w dziedzinie pojazdów elektrycznych w nową jednostkę. De Meo opisał jednostkę jako europejską konkurencję dla „Tesli i Chińczyków” i powiedział w zeszłym roku Financial Times, że jej wartość powinna osiągnąć „10 miliardów euro”.
Jednak w poniedziałek Renault stwierdziło, że „warunki rynkowe” i rosnąca rentowność szerszej firmy oznaczają, że porzuci plany wprowadzenia akcji na giełdę.
W poniedziałkowy wieczór Renault poinformowało, że „obecne warunki na giełdzie nie są wystarczające, aby w optymalny sposób przeprowadzić IPO” i odwoła planowane notowanie.
Spółka podkreśliła, że jednostka jest „samofinansująca się” i nie potrzebuje pierwszej oferty publicznej, aby pozyskać kapitał dla szerszej grupy. Dodała, że przychody Renault były większe niż oczekiwano, co wpłynęło na tę decyzję.
Wątpliwości co do tej opcji zaczęły narastać w ostatnich miesiącach w obliczu szerszego spowolnienia sprzedaży samochodów elektrycznych.
Osoby bliskie producentowi samochodów stwierdziły, że celem pierwszej oferty publicznej i wydzielenia Ampere była także próba zmiany firmy od wewnątrz i ożywienie jej kultury, tak aby była bardziej skupiona na pojazdach elektrycznych, co pozostaje niezmienne, biorąc pod uwagę rozwój firmy rozdzielony.
Jednak anulowanie akcji nadal stanowi poważną porażkę dla De Meo. Od czasu przybycia do spółki w połowie 2020 r. z powodzeniem poprawił sytuację finansową Renault, ale ostatnio powiązał swoją strategię resetowania z pierwszą ofertą publiczną Ampere i nalegał na zdecydowaną wycenę, która według wielu analityków była zbyt ambitna.
W zeszłym roku Di Meo skrytykował europejskich inwestorów za zadawanie zbyt wielu pytań na temat modelu biznesowego, porównując sytuację do sytuacji, w której amerykańscy inwestorzy kupują nierentowne start-upy zajmujące się samochodami elektrycznymi.
W poniedziałek De Meo powiedział, że wycofanie spółki z giełdy było „praktyczną decyzją”, ale Ampere pozostała „elastycznym i konkurencyjnym podmiotem”.
Dodał: „Tworząc firmę skupioną na pojazdach w 100% elektrycznych i oprogramowaniu, w rekordowym czasie zbudowaliśmy sprawny i konkurencyjny podmiot. Mamy mentalność startupową, co pozwala nam na ciągłe wprowadzanie innowacji. To właśnie sprawi, że Ampere odniesie sukces w tym nowym, wymagającym środowisku.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii