15 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Red Bull żałuje, że nie ostrzegł Verstappena o śledztwie Norrisa podczas Grand Prix Austrii

Helmut Marko uważa, że ​​niepowiadomienie przez Red Bulla Maxa Verstappena, że ​​Lando Norris ma dochodzenie w sprawie ograniczeń toru, mogłoby uniknąć jego wypadku podczas Grand Prix Austrii 2024 pod koniec sezonu.

Verstappen i Norris zderzyli się na końcowych etapach niedzielnego wyścigu na Red Bull Ring, po tym jak kierowca McLarena trzykrotnie wypadł z toru i otrzymał czarno-białą flagę ostrzegawczą, zanim opuścił wyścig w drugiej potyczce na Red Bull Ring. Zakręt 3.

Doprowadziło to później do tego, że Norris otrzymał pięciosekundową karę czasową, jak ma to miejsce automatycznie w przepisach F1 po wydaniu ostrzeżenia o przekroczeniu limitu toru, ale zanim to nastąpiło, obaj kierowcy zderzyli się w trzecim zakręcie – tym razem gdy kierowca McLarena zaatakował linia zewnętrzna i Verstappen go wyprzedzili.

W rozmowie z kanałem ServusTV Red Bulla Marko powiedział po wyścigu: „Nie udało nam się wygrać z kilku powodów.

„Fakt, że [second Verstappen] Wystąpił błąd w pit stopie, w wyniku którego Lando wsunął się w okno DRS, a także założyliśmy, że twarde opony będą lepszą opcją w czasie upałów, co nie było prawdą.

„Temperatury były niższe, co oznaczało, że Lando miał niedawno nowe opony, a my używaliśmy opon, co również miało znaczenie.

„Ale powiedziałbym, że obaj jechali niepotrzebnie agresywnie. Być może można nas za to winić: wiedzieliśmy, że przeciwko Lando toczy się dochodzenie dotyczące ograniczeń toru.

Max Verstappen, zespół Red Bull Racing

Zdjęcia: Mark Sutton

„Ale nie wiedzieliśmy, czy zostanie ukarany, czy nie, jak to się stanie. Więc po zapoznaniu się z tym mogliśmy powiedzieć: «OK, wypuść go».

„Ale spójrzmy na jasną stronę, powiększyliśmy różnicę w Mistrzostwach Świata, zarówno w Mistrzostwach Konstruktorów, jak i w Mistrzostwach Kierowców”.

Doradca Red Bull ds. sportów motorowych, Marko, również wyraził opinię, że pit stop Verstappena i niemal wykolejenie po jego drugim postoju to kolejny czynnik, który „uczynił to wszystko możliwym” i pozwolił Norrisowi zyskać szansę na zwycięstwo, która przez długi czas wydawała się mało prawdopodobna. .

Verstappen dominował w wyścigu aż do tego momentu, a jego prędkość na średnich oponach podczas pierwszego przejazdu była znacznie lepsza niż Norrisa, zanim McLaren zaczął się do niego zbliżać, gdy podczas drugiego przejazdu kontynuowano na twardych oponach.

Marko uważał, że ich późna walka była „czasami naprawdę dobra”, dopóki „w jakiś sposób nie przerodziła się w to, kto na kogo bardziej naciska, kto częściej naruszał ograniczenia toru, zamiast skupiać się na ukończeniu uczciwego wyścigu”.

Przeczytaj także: