Witamy w Rocket Report w wersji 6.37! Najważniejszą historią tego tygodnia będzie ostateczny start rakiety Delta IV Heavy, który będzie jednym z najwspanialszych spektakli, jakie można podziwiać podczas startu na planecie. Ze względu na przerwę w czwartek jest jeszcze czas na wyczyszczenie kalendarza i podjęcie drugiej próby w piątek o 13:37 czasu wschodniego na Florydzie.
Jak zawsze, jesteśmy Zgłoszenia czytelników są mile widzianeJeśli nie chcesz przegapić żadnego numeru, zapisz się, korzystając z poniższego pola (formularz nie będzie wyświetlany w wersjach witryny obsługujących AMP). Każdy raport będzie zawierał informacje na temat małych, średnich i ciężkich rakiet, a także szybki przegląd trzech kolejnych wystrzeleń w kalendarzu.
Orbex opatentował technologię rakiet wielokrotnego użytku. Brytyjska firma startowa Powiedział, że w tym tygodniu Opatentowała technologię „REFLIGHT”, która umożliwia odzyskanie pierwszego stopnia małej rakiety Prime. Zasadniczo firma Orbex zaprojektowała stopień międzystopniowy, który działa podobnie jak płetwy siatkowe pierwszego stopnia rakiety Falcon 9. „Po oddzieleniu pierwszego stopnia od drugiego, stopień międzystopniowy na górze pierwszego stopnia jest ponownie konfigurowany w cztery „płatki” które składają się i tworzą siły. Przeciągnięcia negatywnie przekierowują i spowalniają opadanie zużytego stopnia rakiety na Ziemię.
Pokaż mi, nie mów mi …Ta płatkowa konstrukcja zostanie połączona ze spadochronem, aby umożliwić lądowanie z małą prędkością na morzu, gdzie Orbex planuje odzyskać swój pierwszy stopień. Wszystko to brzmi nieźle, ale przypomina stawianie wozu przed koniem. Orbex ma już prawie 9 lat i nie jest jasne, kiedy rakieta Prime poleci po raz pierwszy. Podobnie jak w przypadku wszystkich małych firm zajmujących się startami, tak naprawdę należy skupić się na dotarciu do pierwszego lotu, zademonstrowaniu możliwości, a następnie zwiększeniu tempa startu. Mówienie o ponownym użyciu i recyklingu jest świetne. Ale latanie jest lepsze. (Przesłane przez EllPeaTea)
Boeing składa pozew przeciwko Virgin Galactic. Boeing i jego spółka zależna Aurora Flight Sciences Corporation złożyły pozew przeciwko Virgin Galactic, zarzucając firmie zajmującej się turystyką kosmiczną sprzeniewierzenie tajemnic handlowych. Raporty dziennika. W 2022 roku Virgin Galactic wybrała Aurorę do budowy nowych statków-matek dla swojego statku kosmicznego w zastępstwie VMS. Przeddzień Samolot transportowy. W pozwie zarzucono, że Virgin Galactic nie zapłaciła prawie 26 milionów dolarów za prace nad nowym pojazdem.
Kontynuuj tylko jedną płaszczyzną …W momencie zawierania porozumienia Virgin Galactic stwierdziła, że potrzebuje nowych statków-matek, aby wspierać rosnące tempo lotów kosmicznych. „Nasze statki-matki nowej generacji są integralną częścią skalowania naszej działalności” – powiedział Michael Colglazier, dyrektor generalny Virgin Galactic. „Będą szybsze w produkcji, łatwiejsze w utrzymaniu i pozwolą nam wykonywać znacznie więcej misji każdego roku”. Pierwszą dostawę zaplanowano na 2025 r. Po rozpoczęciu prac nad projektem Aurora ustaliła, że nowy statek-matka będzie kosztować prawie dwukrotnie więcej, niż liczyła Virgin Galactic, i nie zostanie ukończony przed 2027 r. Obecnie Virgin Galactic planuje kontynuować współpracę z Just Przeddzień w tym czasie. (Przesłane przez EllPeaTea i Kena Bena)
Atramenty JAXA z Interstellar Technologies i innymi. Japońska agencja kosmiczna wybrała startup Interstellar Technologies na priorytetowego dostawcę wyniesień w ramach programu mającego na celu zwiększenie komercjalizacji przestrzeni kosmicznej. Wiadomości kosmiczne. Space One, którego solidna rakieta Kairos eksplodowała kilka sekund po wystrzeleniu na początku tego miesiąca, również została wybrana do inicjatywy małych satelitów JAXA, podobnie jak Space BD i Mitsui Bussan Aerospace.
Rozwój lokalnego przemysłu …Porozumienia oznaczają, że w przyszłych kontraktach pierwszeństwo będą miały firmy. Jego celem jest wspieranie podmiotów sektora prywatnego zdolnych do wystrzeliwania satelitów opracowanych w ramach misji małych satelitów Japońskiej Agencji Badań Kosmicznych oraz promowanie komercjalizacji usług transportu kosmicznego. Japonia planuje do początku lat trzydziestych XX wieku zdolność wystrzeliwania na rynek krajowy około 30 rakiet korporacyjnych i prywatnych rocznie. (Przesłane przez Kena Penna)
More Stories
Jak czarne dziury stały się tak duże i szybkie? Odpowiedź kryje się w ciemności
Według skamieniałości prehistoryczna krowa morska została zjedzona przez krokodyla i rekina
Wystrzelenie rakiety Falcon 9 firmy SpaceX zostało wstrzymane ze względu na zbliżanie się dwóch głównych misji załogowych lotów kosmicznych