Z kolei w Oklahomie mała stacja z muzyką country, która początkowo odrzuciła prośbę słuchacza o odtworzenie nowej piosenki Beyoncé, została zmuszona do zmiany melodii po wrzasku fanów, którzy twierdzą, że czarni artyści zbyt często są wykluczani z tego gatunku.
We wtorek rano Justin McGowan poprosił DJ-ów z KYKC, stacji radiowej poświęconej muzyce country w Adzie, aby zagrali „Texas Hold'em”, Jedna z dwóch nowych piosenek wydanych przez Beyoncé, ogłoszonych w niedzielnej reklamie na Super Bowl.
Beyoncé, która dorastała w Houston, śpiewa o grze na banjo i altówce.
Kierownik stacji, Roger Harris, wysłał do pana McGowana e-mail z krótkim zwolnieniem: „Nie gramy Beyoncé w KYKC, ponieważ jesteśmy stacją oferującą muzykę country”. Wysyłając e-mail, Harris niechcący rozpalił nowy ogień w długotrwałej debacie na temat tego, jak czarni artyści wpisują się w gatunek, w którym czarna muzyka ma swoje korzenie.
W reklamie Super Bowl Beyoncé zażartowała, że jej nowe wydawnictwo „podbije Internet”. Ona nie żartowała.
McGowan zamieścił w mediach społecznościowych zrzut ekranu przedstawiający odmowę, oznaczając w folderze grupę fanów Beyoncé. Post miał 3,4 miliona wyświetleń na X i wywołał rozmowy na Reddicie i TikToku.
„To absolutnie śmieszne i rasistowskie” – napisał McGowan, zachęcając ludzi do wysyłania e-maili do stacji i zamawiania piosenki.
Według Harrisa, menadżera stacji od 48 lat, fani bombardowali KYKC setkami e-maili i rozmów telefonicznych, krytykując stację za niepuszczanie tej piosenki.
„Nigdy w mojej karierze nie doświadczyłem czegoś takiego jak liczba telefonów, które otrzymaliśmy w ramach wsparcia dla tej piosenki” – powiedział w wywiadzie.
Pomiędzy telefonami i e-mailami od wściekłych fanów Beyoncé Harris powiedział, że stacja próbowała kupić wysokiej jakości wersję „Texas Hold 'Em”, którą DJ-e zagrali trzy razy we wtorek wieczorem.
Nowe piosenki Beyoncé pojawią się na nadchodzącym albumie, który nazwała „Chapter Two”, będącym częścią trzytomowego projektu, który według krytyków muzycznych ma na celu odzyskanie czarnych korzeni w muzyce popularnej.
Pan Harris powiedział, że nie wiedział o tym projekcie. Sieć radiowa, której właścicielem jest Chickasaw Nation, regularnie odtwarza Beyoncé w 40 najpopularniejszych stacjach radiowych i stacjach dla dorosłych – powiedział.
„Nie graliśmy jej w naszej stacji country, ponieważ nie jest artystką country” – powiedział. „No cóż, teraz myślę, że ona tego chce i wszyscy jesteśmy za tym”.
Ich rotacja zależy od tego, gdzie dany utwór pojawia się na listach przebojów i jakie są nadawane większe stacje, powiedział Harris.
To nie pierwszy raz, gdy jurorzy zajmujący się muzyką country kwestionują twórczość Beyoncé w dziedzinie muzyki country.
Kiedy gwiazda zgłosiła swoją piosenkę „Daddy Lessons” z albumu „Lemonade” z 2016 roku do nagrody Grammy w kategorii muzyki country, Komisja Muzyki Country Akademii Nagrań ją odrzuciła, O sprawie poinformowała wówczas Associated Press. (Beyoncé wniosła elegancję rodeo podczas Renaissance World Tour i tegorocznej ceremonii rozdania nagród Grammy, gdzie miała na sobie biały kowbojski kapelusz i skórzany garnitur Louis Vuitton.) Niektórzy fani zareagowali na jej występ na żywo „Daddy Lessons” z the Chicks podczas ceremonii rozdania nagród show Muzykę country traktuje się z pogardą, ponieważ nie należy do partii.
Billboard usunął w 2019 r. artystę hiphopowego Lil Nasa
The Black Opry – centrum mediów społecznościowych skupiające czarnoskórych artystów i czarnych fanów muzyki country, bluesa, folku i muzyki amerykańskiej – wykorzystało kontrowersje związane ze stacją radiową z udziałem Beyoncé, aby skierować swoich fanów online do swoich playlist Spotify zawierających Inni czarni artyści muzyki country.
Charles Hughes, dyrektor Lynn and Henry Turley Memphis Center w Rhodes College, powiedział, że początkowe zwolnienie Beyoncé ze stacji radiowej Beyoncé w Oklahomie symbolizuje to, jak radio country „systematycznie wyklucza artystów kolorowych”, zwłaszcza kobiety.
Doktor Hughes stwierdziła, że jeśli ktokolwiek może przełamać bariery w kraju, to Beyoncé i jej fani, znani jako BeyHive.
„Być może ta moc stworzy szerszą przestrzeń dla wszystkich tych wspaniałych czarnych kobiet tworzących muzykę country, aby bardziej dostosować ją do ludzi, którzy kochają muzykę country i kraj, który ma ona reprezentować” – powiedział.
„Irytująco skromny fan sieci. Pisarz. Alkoholowy geek. Namiętny odkrywca. Rozwiązujący złe problemy. Nieuleczalny ekspert od zombie”.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025