- Członkowie UAW przygotowują się do głosowania nad umową pracowniczą z firmą Mack Trucks, której właścicielem jest Volvo Group.
- Pracownicy ci mają nadzieję, że otrzymają świadczenia podobne do tych, których oczekują inni producenci samochodów z Detroit.
- Jednak firma Mack Trucks, która oferuje 19% podwyżki, premie certyfikacyjne, zwiększone wypłaty 401(k) i inne świadczenia, nie jest w tej samej sytuacji, co producenci samochodów Wielkiej Trójki.
Strajkujący członkowie UAW pikietują fabrykę GM w Lansing Delta w Delta Township w stanie Michigan, 29 września 2023 r.
Rebecca Cook | Reutera
DETROIT — Członkowie United Auto Workers wraz z firmą Mack Trucks należącą do Volvo Group będą głosować w najbliższy weekend nad wstępnym porozumieniem, które znacznie odbiega od żądań związku zawodowego w negocjacjach prowadzonych obecnie z producentami samochodów z Detroit.
Niedzielne głosowanie prawie 3900 członków związku może sprawdzić, jak chętnie pracownicy są skłonni ratyfikować niższą umowę w porównaniu z wysokimi oczekiwaniami określonymi przez prezydenta UAW Seana Fine’a w zakresie wyższych stawek godzinowych, równej płacy za taką samą pracę, ochrony przed inflacją i ewentualnie krótszych tygodni pracy.
Chociaż Mack Trucks jest odrębną firmą i inną częścią związku zawodowego niż oddział obejmujący członków General Motors, Ford Motor Co. i Stellantis, niektórzy pracownicy spodziewali się, że otrzymają podobne podwyżki i świadczenia jak ich zrzeszeni w związkach bracia z producentów samochodów w Detroit .
„Moim zdaniem podstawowy kontrakt nie jest straszny. Nie jest zły, ale odbiega od tego, czego się spodziewaliśmy” – powiedział CNBC 12-letni pracownik Mack Truck w oddziale firmy w Lehigh Valley w Pensylwanii.
Pracownik i kilku innych członków UAW w Mack Trucks, którzy poprosili o zachowanie anonimowości w obawie przed odwetem ze strony związku lub firmy, oświadczyli, że planują głosować przeciwko porozumieniu. Jako przyczyny podano niespełniającą oczekiwań pierwotną umowę, czas trwania umowy o rok dłuższy niż poprzednio oraz niewystarczające podwyżki płac i premie równoważące inflację lub nagradzające pracowników za pracę w czasie pandemii Covid-19.
„Kiedy weszliśmy, zasadniczo podążaliśmy za producentami samochodów” – powiedział pracownik. „Zmienili pewne rzeczy na lepsze, ale moim zdaniem to nie wystarczy”.
Jednak wstępna umowa dla Mack Trucks różni się w zależności od lokalizacji i stanowiska Dla wielu pracowników Obejmuje podwyżkę płac o około 19% w ciągu pięcioletniego porozumienia, w tym o 10% po ratyfikacji; Premia walidacyjna w wysokości 3500 dolarów; Zwiększenie wypłat dla firm na podstawie ustawy 401(k); I inne korzyści. Nie obejmuje eliminacji poziomów wynagrodzeń (obejmuje jedynie roczną obniżkę, która oznaczałaby skrócenie do pięciu lat); przywrócenie tradycyjnych emerytur; Dostosowania kosztów utrzymania w celu zwalczania inflacji; Albo krótsze tygodnie pracy.
Wstępna umowa Mack Trucks nie jest zła, ale daleko jej do podwyżki płac o 40%, ochrony przed inflacją, równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, premii i innych świadczeń, które Fain ustanowił jako standard w negocjacjach z producentami samochodów z Detroit. W przypadku producentów samochodów z Detroit poziom płac również został obniżony o co najmniej połowę w ciągu ośmiu lat – to przedział czasowy, który Fine, były pracownik branży samochodowej, stwierdził w piątek jako „nie do przyjęcia”.
Mack Trucks i UAW ogłosiły wstępne porozumienie wczesnym rankiem w poniedziałek, a następnie w dalszej części tygodnia przekazały członkom „najważniejsze informacje” z umowy. Ani UAW, ani Mack Trucks nie opublikowały publicznie wstępnej umowy przed spotkaniami personelu w celu wyjaśnienia szczegółów umowy i głosowania w ten weekend.
Inny pracownik Mack Trucks nazwał transakcję „haniebną” i „obraźliwą” w porównaniu z ich oczekiwaniami oraz ustaleniami, które przywódcy UAW International negocjują obecnie z producentami samochodów z Detroit, znanymi również jako Wielka Trójka.
„Jesteśmy niskim człowiekiem na słupie totemu i nie otrzymujemy żadnego wsparcia na poziomie międzynarodowym” – powiedział technik materiałowy, który pracuje od ponad 10 lat. „Oni po prostu na to naciskają [tentative agreement] Więc nie muszą się z nami kontaktować, podczas gdy Wielka Trójka negocjuje.
Prezydent UAW Sean Fine podczas transmisji internetowej przedstawiającej członkom związku negocjacje z producentami samochodów w Detroit, 6 października 2023 r.
Zrzut ekranu
UAW odmówił komentarza w sprawie porównania kontraktów pomiędzy Mack Trucks i producentami samochodów z Detroit. Wstępna umowa „zapewniłaby znacznie zwiększone płace i nadal zapewniałaby najwyższej klasy świadczenia pracownikom Mack i ich rodzinom”, utrzymując jednocześnie konkurencyjność firmy, oświadczył w poniedziałkowym oświadczeniu prezes Mack Trucks Stephen Roy.
Inny doświadczony pracownik zakładu Mack Truck w Lehigh Valley w Pensylwanii powiedział, że nie spodziewa się takich samych podwyżek i świadczeń negocjowanych z producentami samochodów z Detroit, ale oczekuje czegoś więcej niż to, co było w obecnej wstępnej umowie.
„Płacimy składki jak Wielka Trójka” – powiedział pracownik, który pracuje w Mack Trucks od około 20 lat i pracował w firmie na kilku stanowiskach. „Powinniśmy mieć przynajmniej takie same opcje negocjacyjne”.
Jedną z „opcji” cytowanych przez pracowników McTrak było przeprowadzenie ukierunkowanych strajków, takich jak te, które mają miejsce u producentów samochodów w Detroit, w celu walki o dodatkowe płace i świadczenia, a w szczególności o dostosowanie kosztów utrzymania w celu zwalczania inflacji.
Pracownik powiedział: „Moim szczerym zdaniem myślałem, że strajkujemy, bo nie było coli”. „Tak więc za pięć lat wrócimy do tej samej dziury”.
Marek Masters, profesor biznesu Na Uniwersytecie Stanowym Wayne’a Mieszkający w Detroit i specjalizujący się w kwestiach pracowniczych powiedział, że należy zauważyć, że firma Mack Trucks nie jest w takiej samej sytuacji, jak producenci samochodów z Detroit. Problemem mogą być jednak zawyżone oczekiwania członków związku.
„UAW może paść ofiarą własnego sukcesu” – powiedział. „Dostają tu dobry interes i wszyscy powiedzą, że chcemy tego samego… ale działają w różnych branżach lub różnych segmentach większej branży i mają różne względy finansowe i myślę, że to właśnie widzisz Tutaj.”
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii