Polski operator kolejowy Koleje Mazowieckie modernizuje swoją flotę za pomocą zamówienia o wartości 750 mln euro (802 mln dolarów) na 50 pociągów FLIRT od firmy Stadler, częściowo finansowanego przez Unię Europejską.
Umowa ramowa podpisana przez operatora regionalnego przewiduje 18 lat konserwacji nowego taboru i pierwszą partię 25 pociągów w ciągu 2 lat.
Robert Stępień, Dyrektor Generalny Kolei Mazowieckich, powiedział: „Jako jeden z najnowocześniejszych regionalnych przewoźników samorządowych, dokładamy wszelkich starań, aby nowoczesne pojazdy były naszą wizytówką, podkreślając wysoką jakość świadczonych usług przewozowych.
„Mamy duże doświadczenie w obsłudze pojazdów Stadler i jesteśmy pewni, że nowe pociągi będą na równie wysokim lub wyższym poziomie”.
Pociągi te będą budowane lokalnie w fabryce Stadlera w Siedlcach, gdzie Koleje Mazowiecie eksploatują już 71 pojazdów FLIRT, zanim trafią na Mazowsze.
Finansowanie zamówienia zostanie dofinansowane ze środków unijnych pochodzących z Krajowego Programu Odbudowy i Odporności Infrastruktury Polski, który umożliwi samorządowemu operatorowi uruchomienie nowych tras łączących stolicę kraju, Warszawę.
Uzyskaj dostęp do najbardziej kompleksowych profili firm na rynku obsługiwanych przez GlobalData. Zaoszczędź godziny badań. Zdobądź przewagę konkurencyjną.
Profil firmy – bezpłatna próbka
Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail dotyczącą pobierania
Wierzymy w wyjątkową jakość profili naszych firm. Chcemy jednak, abyś podjął najskuteczniejszą decyzję dla swojej firmy, dlatego oferujemy bezpłatną próbkę, którą możesz pobrać, przesyłając poniższy formularz.
Według danych globalnych
Lekkie elektryczne zespoły trakcyjne zostaną wyposażone w urządzenia sygnalizacyjne ETCS poziomu 2 i będą mogły pomieścić 600 pasażerów w pięcioczłonowym zespole.
Philipp Bruner, wiceprezes wykonawczy Stadler na Europę Środkową, powiedział: „Nowe zamówienie od Kolei Mazowieckich wnosi wartość dodaną dla regionu i branży.
„Wzrost produkcji w siedleckim zakładzie to ciągły rozwój zakładu w Polsce i dodatkowe zamówienia dla wielu lokalnych partnerów i dostawców.”
FLIRT to najlepiej sprzedający się model pociągu Stadlera dzięki ponad 2600 sprzedanym egzemplarzom, w tym ostatnim zamówieniom od operatorów takich jak szwajcarski SBB.
Producent opracowuje FLIRT H2, wodorową wersję EMU, a na początku tego roku ustanowił rekord najdłuższej podróży bez tankowania w pasażerskim pociągu wodorowym.
„Muzyk. Miłośnik kawy. Oddany badacz jedzenia. Webman. Namiętny guru internetu”.
More Stories
Wpływ siły wyższej na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na przykładzie pandemii Covid-19: wnioski na przyszłość
W 2025 roku Polska zwiększy wydatki na obronność do rekordowego poziomu
„Zmiana zasad gry”: Lockheed przedstawia pierwszy polski F-35