Pierwsza seria lotów testowych dronów w miastach została uruchomiona w Polsce w ramach działań mających na celu przyspieszenie przygotowań do wprowadzenia służb ruchu lotniczego (UAM) i systemów nawigacyjnych w całej Unii Europejskiej.
Pierwszy z tych procesów toczy się w 200-tysięcznym Rzeszowie. Dronehub Producent sprzętu „drone-in-a-box”. Projekt jest finansowany przez partnerstwo badawcze UE w ramach programu „Horyzont 2020” i jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej ATM, którego celem jest promowanie rozwoju inteligentnych i zrównoważonych operacji lotniczych. Po Polsce drony testowe będą wykorzystywane jako badania mające na celu bezpieczne zintegrowanie pilotażowych i autonomicznych operacji UAM w środowiskach miejskich w Czechach, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.
Oprócz Dronehub, dyrektora linii lotniczych, projekt obejmuje również dostawcę czujników i sprzętu Honeywell oraz partnera w zakresie oprogramowania nawigacyjnego i lotniczego. Wysoki anioł. Wszystkie te organizacje są członkami konsorcjum Uspace4UAM, które działa na rzecz przyspieszenia rozwoju koncepcji operacyjnych, regulacji i standardów operacji UAM w całej UE.
Pierwsza faza testów w Polsce obejmie 160 samolotów w rejonie Rzeszowa do połowy 2022 roku. Działają pod trzema ujęciami autonomicznych dronów przelatujących nad misjami służby publicznej. Pierwsza z nich będzie odzwierciedlać obserwację z powietrza miejsc katastrofy; Po drugie do robienia zdjęć orto i fotogrametrycznych dla instytucji publicznych; I po trzecie do noszenia defibrylatorów AED w sytuacjach zagrażających życiu.
„Na podstawie wyników naszych lotów nad Rzeszowem zostaną opracowane wytyczne dla dronów, ponieważ drony staną się w przyszłości powszechnym widokiem w europejskich miastach ”- wyjaśnia założyciel i dyrektor generalny Dronehub Vadym Melnyk. „W ramach projektu Uspace4UAM opracowane zostaną wymogi bezpieczeństwa lotniczego, a także regulacje i standaryzacja wspierające rozwój dronów na terenach miejskich w UE..”
Po wzmocnieniu danymi z podobnych testów w pozostałych trzech wybranych krajach, obecne samoloty do testowania dronów w Polsce zostaną wykorzystane do opracowania przepisów i systemów na poziomie UE, które umożliwią bezpieczną eksploatację UAM Kraft w Europie w nadchodzących latach.
„Pomiędzy innymi badamy, jak drony reagują na różne i szybko zmieniające się warunki pogodowe” – powiedział Jacques Veckers, kierownik centrum dronów nadzorujący program lotów testowych. „Dzięki tym 160 samolotom planujemy wdrożyć zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie, dostosowane do rzeczywistych warunków miejskich i potrzeb służb publicznych.”.
Subskrybuj DroneDJ na YouTube, aby otrzymywać ekskluzywne filmy
„Muzyk. Miłośnik kawy. Oddany badacz jedzenia. Webman. Namiętny guru internetu”.
More Stories
Wpływ siły wyższej na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na przykładzie pandemii Covid-19: wnioski na przyszłość
W 2025 roku Polska zwiększy wydatki na obronność do rekordowego poziomu
„Zmiana zasad gry”: Lockheed przedstawia pierwszy polski F-35