Warszawa, Polska — Czołowi przywódcy Polski świętowali w sobotę otwarcie nowego – choć niedokończonego – kanału, który, jak mówią, nie będzie już wymagał rosyjskiej zgody na pływanie statków z Morza Bałtyckiego do portów Zalewu Wiślanego.
Impreza odbyła się z okazji 83. rocznicy sowieckiej inwazji na Polskę w czasie II wojny światowej i symbolizowała koniec roszczeń Moskwy do gospodarki i rozwoju regionu graniczącego z rosyjską eksklawą kaliningradzką. Rząd twierdzi, że droga wodna daje Polsce pełną suwerenność nad północno-wschodnim regionem, który potrzebuje inwestycji i rozwoju gospodarczego.
„Chodziło o to, aby otworzyć tę drogę wodną i nie trzeba prosić o pozwolenie nieprzyjaznego kraju, którego urzędnicy nie zawahają się atakować i tłumić innych” – powiedział polski prezydent Andrzej Duda.
Powiedział, że inwestycja opłaci się poprzez rozwój handlu, handlu i turystyki, zwiększenie wartości okolicznych gruntów oraz rozwój miast i portów na lagunie.
Kilka tysięcy ludzi z narodowymi biało-czerwonymi flagami zebrało się w deszczu, aby obserwować, jak statek techniczny Zodiac II przechodzi przez śluzy, aby otworzyć kanał. Zagrano hymn narodowy, a statki zadąły w rogi.
Oczekuje się, że małe statki i łodzie będą dozwolone w niedzielę.
Jarosław Kaczyński, szef polskiej prawicowej partii rządzącej, powiedział tłumom, że to „otwarcie czwartego co do wielkości portu w Polsce (Elblaka) i nowy impuls dla rozwoju tej ziemi”, które zmniejszy niezwykle wysokie bezrobocie w Polsce. Poziomy wynoszą teraz 7,6%.
Kaczyński podkreślił budowę kanału, mówiąc, że „Polska jest prawdziwie wolnym, suwerennym i silnym narodem”.
Kanał, wybudowany kosztem prawie 2 miliardów złotych (420 milionów dolarów), przecina Mierzeję Wiślaną na wschód od Gdańska, umożliwiając przepłynięcie statków z Bałtyku i Zatoki Gdańskiej do mniejszych portów Elbląka i Zalewu. Zezwolenie na przepłynięcie przez rosyjską cieśninę Bilava. Skraca to trasę Bałtyk-Elbląg o około 100 kilometrów (54 mile morskie).
Statki towarowe nie będą mogły jednak skorzystać z przejścia, dopóki podejście do portu w Elblągu nie zostanie pogłębione do 5 metrów (16 stóp). Praca, która ma kosztować 100 milionów złotych (21 milionów dolarów), wywołała kontrowersje między rządem a władzami miasta.
„Muzyk. Miłośnik kawy. Oddany badacz jedzenia. Webman. Namiętny guru internetu”.
More Stories
Polska twierdzi, że mroźna zima może spowodować nową falę ukraińskich uchodźców
Polska nie pozwoli Ukrainie przystąpić do UE, dopóki nie zostanie rozwiązana kwestia masakry podczas II wojny światowej – powiedział wicepremier.
Produkcja w Polsce wzrosła w czerwcu o 219 sztuk