15 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

OceanGate zwolnił pracownika po tym, jak zgłosił obawy dotyczące bezpieczeństwa

Śledczy ścigają się obecnie z czasem, aby znaleźć Titan, małą komercyjną łódź podwodną zniknąć W niedzielę na północnym Atlantyku z pięcioma osobami na pokładzie. Teraz nowe raporty ujawniają, że firma stojąca za niefortunną podwodną wycieczką zwolniła byłego pracownika po tym, jak wyraził zaniepokojenie bezpieczeństwem projektu zaginionego pojazdu.

OceanGate Cruises, które czartery Szalenie drogie rejsy wodne Podobnie jak ten, który poszedł nie tak w ten weekend, był wcześniej przedmiotem procesu sądowego z udziałem byłego dyrektora operacji morskich. Wspomniany dyrektor generalny, David Lockridge, stracił pracę w firmie w styczniu 2018 r. po złożeniu „zjadliwego” raportu do kierownictwa firmy, który zwrócił uwagę na kilka obaw dotyczących bezpieczeństwa dotyczących jej modelu biznesowego, donosi TechCrunch. raporty.

Spór prawny rozpoczął się w 2018 roku po zwolnieniu Lochridge’a, po czym OceanGate pozwał go, oskarżając go o ujawnienie firmie informacji niejawnych dotyczących jej łodzi podwodnej. Potem Lochridge’a Złożenie obowiązkowego roszczenia wzajemnegodomagając się bezprawnego rozwiązania umowy za bycie informatorem.

Lockridge’a Oskarżony Jego wielokrotne wysiłki mające na celu zwrócenie uwagi na problemy projektowe Titana zostały zignorowane przez wyższych urzędników firmy; Uważał, że problemy te mogą ostatecznie „stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa personelu” i płacących pasażerów. Obawy zaczęły się wkrótce po tym, jak Lochridge otrzymał polecenie przeprowadzenia kontroli jakości pojazdu, która ujawniła „kilka problemów, które stanowią poważne obawy dotyczące bezpieczeństwa”, zgodnie z pozwem.

Jednym z problemów był kadłub Tytana – który został wykonany z tego, co było wtedy znane jako Tytan Pierwszy w swoim rodzaju Konstrukcja z włókna węglowego. TechCrunch pisze, że materiał, z którego OceanGate zbudował swój statek, był atrakcyjny, ponieważ „może być mocniejszy i lżejszy niż stal”. Jednak materiał może również „podlegać nagłej awarii pod ciśnieniem”, zauważa wylot – a Lockridge martwił się, że małe wady w strukturze mogą hipotetycznie rozszerzyć się pod presją nurkowania w głębokim oceanie. Luchridge zasugerował, aby firma przeprowadziła „krytyczne, nieniszczące testy eksperymentalnego projektu kadłuba”, ale zgodnie z pozwem wielokrotnie spotykało się to z protestami kierownictwa firmy.

Innym argumentem był port widokowy łodzi podwodnej – to znaczy przednie okno, przez które pasażerowie mogli widzieć ocean. Według twierdzeń Lockridge’a wielokrotnie „zaprzeczał” informacjom innych członków zespołu o porcie widokowym łodzi podwodnej. W końcu Lochridge bierze udział w spotkaniu, na którym otrzymuje pełne informacje o oknie widokowym i nie idzie to dobrze…

Na spotkaniu Lochridge dowiedział się, dlaczego odmówiono mu dostępu do informacji z iluminatora z działu inżynieryjnego — iluminator na dziobie łodzi podwodnej został zbudowany tylko do certyfikowanego ciśnienia 1300 metrów, mimo że firma OceanGate zamierzała przewozić pasażerów na głębokość do 4000 metrów. Lochridge wiedział, że producent wzierników będzie certyfikował tylko na głębokości 1300 metrów ze względu na eksperymentalny projekt wziernika przedstawiony przez OceanGate, który wykraczał poza standardy dotyczące zbiorników ciśnieniowych dla ludzi („PVHO”). OceanGate odmówiło zapłaty producentowi za zbudowanie portu widokowego, który spełniałby wymaganą głębokość 4000 metrów.

Innymi słowy, zgodnie z pozwem, wizjer Tytana nie był tak naprawdę zaprojektowany z myślą o głębokościach, na jakich poruszał się samochód. W rzeczywistości łódź podwodna była w trakcie nurkowania do miejsca Tytaniczny Wrak z niedzieli, kiedy zniknął – który podobno znajduje się 13 000 stóp pod powierzchnią oceanu.

Pozew Lochridge’a nie trwał szczególnie długo, a były pracownik i firma zostały szybko rozstrzygnięte.

Prawie pięć lat później trudno nie uznać pozwu za wizjonerskiI Biorąc pod uwagę, że Tytan jest teraz szalonym tematem Pościg przez morze. Zanim firma straciła kontakt z łodzią podwodną, ​​spodziewano się, że powietrza pozostanie jeszcze około czterech dni. Teraz sprawy mają się znacznie poważniej. We wtorek rano urzędnicy poinformowali, że do wyczerpania zapasów tlenu pozostało mniej niż 40 godzin.

Na pokładzie zaginionego pojazdu są dyrektor generalny OceanGate, Stockton Rush, który pilotował łódź podwodną, ​​gdy zniknęła, a także Paul-Henry Nargeolet, były francuski oficer marynarki Hamish Harding, Brytyjski miliarderI Shahzadeh Dawood (również miliarder) wraz z 19-letnim Suleimanem Ibn Dawoodem.