15 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Obligacje zostały zniszczone, ponieważ leasingodawcy samolotów próbują odzyskać samoloty, które utknęły w Rosji

Obligacje zostały zniszczone, ponieważ leasingodawcy samolotów próbują odzyskać samoloty, które utknęły w Rosji

Wartość obligacji zabezpieczonych przez ogarniętą walką Rosję spadła w tym miesiącu, ponieważ firmy leasingowe walczą o odbiór samolotów wydzierżawionych rosyjskim liniom lotniczym.

Stany Zjednoczone i Europa Kary Nałożony w związku z rosyjską inwazją na Ukrainę zakazuje leasingu samolotów rosyjskim liniom lotniczym, a dotychczasowe umowy muszą zostać rozwiązane przez koniec marszu.

Sankcje stanowiły wyzwanie logistyczne dla odzyskania samolotów jeszcze w Rosji, ponieważ Moskwa dotychczas sygnalizowała niechęć do opuszczania kraju przez samoloty.

Przed nałożeniem sankcji, według danych firmy doradztwa lotniczego Cirium, nierosyjscy leasingodawcy mieli w Rosji 515 samolotów o łącznej wartości rynkowej wynoszącej blisko 10 miliardów dolarów. Od tego czasu liczba ta spadła do około 450-460 po policzeniu około 50 samolotów, które już zostały zwrócone i kilku innych, które wydają się być niedawno zwrócone.

Agencje ratingowe ostrzegają, że utracone dochody z leasingu, wraz z niepewnością, czy samolot może zostać odzyskany, zwiększają ryzyko dla posiadaczy obligacji w transakcjach opartych na samolotach.

Wielu leasingodawców samolotów wykorzystało sekurytyzację zabezpieczoną aktywami – sprzedaż pakietów obligacji zabezpieczonych leasingiem samolotów różnym liniom lotniczym – w celu zebrania pieniędzy dla swoich firm. Kiedy linie lotnicze spłacają leasing, przepływają przez nie pieniądze, aby spłacić odsetki i kapitał od obligacji, a najpierw spłacany jest dług o najwyższym ratingu.

Według danych agencji ratingowej Fitch, jedna umowa z firmą private equity Carlyle, która zajmuje się leasingiem samolotów, wyemitowana w 2019 r., obejmuje pięć samolotów wydzierżawionych rosyjskim i ukraińskim liniom lotniczym, co stanowi ponad 30 procent zabezpieczenia obligacji. Najwyżej oceniany w tym tygodniu spadek wyniósł 62 centy za dolara, w porównaniu z ponad 90 centami pod koniec ubiegłego roku.

Inna umowa z funduszu hedgingowego Castlelake wyemitowana w 2017 r., która obejmuje siedem umów leasingowych z rosyjskimi liniami lotniczymi, które według S&P Global Ratings stanowią ponad 20 procent portfela, również straciła na wartości. Pierwszy udział w transakcji spadł do prawie 87 centów za dolara, w porównaniu z ponad 100 centami w zeszłym roku.

„Obecnie jest wiele niewiadomych”, powiedział Jamshed Engineer, partner w Axonic Capital. „Jeśli ktoś musi sprzedać, liczba kupujących jest ograniczona ze względu na niepewność, co spowodowało spadek cen”.

Skutki sankcji pojawiły się wkrótce po rozprzestrzenieniu się epidemii Wynajmujący samolot Ograniczając podróże i utrzymując samoloty na ziemi. Jednak agencje ratingowe w dużej mierze oczekują, że najwięksi leasingodawcy samolotów przejdą obecny kryzys, nawet jeśli wpłynie to na niektóre transakcje dotyczące obligacji.

„Dopiero wtedy, gdy miało się poprawić po tym, jak było tak okropnie, pojawiły się te nowe emisje”, powiedział Craig Bergstrom, dyrektor ds. inwestycji w Corbin Capital. „To bolesny okres, ale nie postrzegam go jako wielkiej transformacji strukturalnej”.

Fitch poddał ocenie 27 z 14 transz transakcji pod kątem obniżenia ratingu ze względu na ekspozycję na samoloty wydzierżawione rosyjskim liniom lotniczym. Moody’s poddał ocenie cztery transze dwóch transakcji pod kątem obniżenia ratingu, a inna agencja ratingowa KBRA poddała próbie 26 transz dziewięciu transakcji.

S&P Global nie złożył jeszcze żadnych obniżek ocen do przeglądu. Zajmuje 12 miejsce z całkowitą ekspozycją na 29 samolotów wydzierżawionych rosyjskim liniom lotniczym.

Analitycy Standard & Poor’s zauważyli, że „rozwiązanie umów najmu i przejęcie samolotów w tym trudnym środowisku może zwiększyć presję na pobór przychodów w przypadku dotkniętych sekurytyzowanymi transakcjami, które wciąż znajdują się na powolnej drodze do wyjścia z pandemii Covid-19”.

Leasingodawcą najbardziej narażonym na kontakt z Rosją jest AerCap, największa po tym roku grupa wynajmu na świecie Nabycie GE Aviation Capital ostatni rok. Według IBA, firmy konsultingowej lotniczej, AerCap miał w Rosji 152 samoloty przed nałożeniem sankcji.

Dodatkowe raporty Sylvii Pfeiffer w Londynie