Benjamin powiedział, że nowe przepisy mające na celu zwiększenie ilości skroplonego gazu ziemnego i zmniejszenie barier dla skroplonego gazu ziemnego, wraz z nowymi terminalami w Polsce i na Łotwie, są częścią szerszej europejskiej strategii rozluźnienia monopolu energetycznego, który niegdyś posiadały rosyjskie firmy państwowe, takie jak Gazprom. L. Schmidt, pracownik naukowy na Harvardzie i były doradca ds. bezpieczeństwa energetycznego w Departamencie Stanu USA.
Ale nawet najsolidniejsze sieci energetyczne mogą działać tylko wtedy, gdy są bezpieczne, powiedział. „To wszystko są kluczowe elementy bezpieczeństwa dostaw i dobrze funkcjonującego rynku, ale jeśli nie masz fizycznego i cybernetycznego bezpieczeństwa, aby wspierać ten rynek, skutecznie skończysz z statuetkami” – powiedział.
Baltic Pipe jest trzecim co do wielkości gazociągiem biegnącym pod Morzem Bałtyckim, obok przerwanych obecnie linii Nord Stream. Polski rurociąg zaczyna się na Morzu Północnym na zachód od Danii, gdzie oddziela się od linii Europipe II, jednej z tysięcy mil sieci rurociągów, która transportuje norweski gaz ziemny przez Morze Północne do północnej Europy.
Z powodu uszkodzenia dwóch rurociągów Nord Stream, najlepsze rosyjskie środki transportu gazu do Europy zostały zamknięte. Chociaż każda z nich była wypełniona ograniczoną ilością gazu, żadna z arterii Nord Stream nie przewoziła paliwa podczas ataku, ponieważ Rosja wyłączyła 1, a Niemcy nie pozwoliły na działanie 2.
Podejrzewane ataki na rurociągi zaalarmowały NATO i państwa europejskie, które zwiększyły swoje patrole na Morzu Bałtyckim. Polska firma, która jest operatorem Baltic Pipe, Gas-System, poinformowała wraz z polskimi władzami, że podmorskie przedłużenie nowego gazociągu jest „pod stałym nadzorem służb specjalnych”. Gaz-System odmówił opracowania.
Eksperci wskazują na wrażliwość całej podmorskiej infrastruktury, która obejmuje tysiące kilometrów kabli telekomunikacyjnych za rurociągami energetycznymi, które zostały zbudowane na dnie oceanów w ostatnich dziesięcioleciach, aby połączyć zglobalizowany świat. Zapewnienie bezpieczeństwa jest prawie niemożliwe, powiedział Johannes Peters, ekspert z Centrum Strategii Morskiej i Bezpieczeństwa Uniwersytetu w Kilonii, powiedział niemieckiemu kolektywowi RND.
„Muzyk. Miłośnik kawy. Oddany badacz jedzenia. Webman. Namiętny guru internetu”.
More Stories
Wpływ siły wyższej na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na przykładzie pandemii Covid-19: wnioski na przyszłość
W 2025 roku Polska zwiększy wydatki na obronność do rekordowego poziomu
„Zmiana zasad gry”: Lockheed przedstawia pierwszy polski F-35