- Najnowsza koncepcja projektowa BMW przedstawia platformę, która będzie stanowić podstawę nowej generacji pojazdów elektrycznych marki.
- Pierwsze samochody elektryczne zbudowane w oparciu o architekturę Neue Klasse – czyli nowej klasy – mają wejść do produkcji w 2025 roku.
- „Dzięki BMW Vision Neue Klasse kładziemy całą innowacyjność BMW na stronę elektryczną, na cyfrową i oczywiście ten samochód będzie również przygotowany na potrzeby przemysłu o obiegu zamkniętym” – powiedział CNBC dyrektor generalny BMW Oliver Zipes.
Niemiecki producent samochodów BMW wprowadził w sobotę na rynek długo oczekiwany samochód elektryczny, twierdząc, że tak zwana „Vision Neue Klasse” oznacza początek nowej ery dla firmy.
Najnowszy projekt BMW przedstawia platformę, która będzie stanowić podstawę nowej generacji pojazdów elektrycznych marki. Pierwsze samochody elektryczne zbudowane w oparciu o architekturę Neue Klasse – czyli nowej klasy – mają wejść do produkcji w 2025 roku.
Nowa gama pojazdów elektrycznych obejmuje ogniwa akumulatorowe BMW szóstej generacji, które według firmy poprawią zarówno prędkość ładowania, jak i zasięg platformy Neue Klasse nawet o 30%. Według BMW, w wyniku tych działań ogólna wydajność pojazdu wzrośnie nawet o 25%.
„Dzięki BMW Vision Neue Klasse wkładamy całą innowacyjność BMW w stronę elektryczną, w cyfrową i oczywiście ten samochód będzie również przygotowany na potrzeby przemysłu o obiegu zamkniętym” – powiedział CNBC Arabic dyrektor generalny BMW Oliver Zipse . Gumede.
„Zaledwie dwa lata te samochody wyjdą na drogi i ogólnie rzecz biorąc, wprowadzamy BMW w nową erę innowacji i zrównoważonego rozwoju. Taki jest cel naszej prezentacji na targach IAA” – powiedział Zipse.
Vision Neue Klasse zostanie po raz pierwszy zaprezentowany w nadchodzących dniach na salonie samochodowym IAA w Monachium, który jest także siedzibą BMW. IAA to jedne z największych targów mobilności na świecie.
„Wierzymy, że mobilność elektryczna będzie największym na świecie sektorem wzrostu dla przemysłu motoryzacyjnego i chcemy być tutaj wiodącą siłą” – powiedział Zipse.
Pracownik sprawdza logo samochodu podczas kontroli końcowej na linii produkcyjnej w fabryce niemieckiego producenta samochodów BMW w Lipsku we wschodnich Niemczech, 20 października 2022 r.
Ronniego Hartmana | AFP | Obrazy Getty’ego
Dyrektor generalny BMW przewidział, że do końca 2023 roku samochody elektryczne zasilane akumulatorami będą stanowić 15% światowej sprzedaży producenta samochodów i że „zwiększymy tę liczbę w przyszłym roku i roku następnym”.
Frank Weber, członek zarządu BMW odpowiedzialny za rozwój, powiedział, że gama Neue Klasse stanowi „duży skok technologiczny” dla producenta samochodów.
Na początku sierpnia BMW oświadczyło, że spodziewa się utrzymujących się wyzwań spowodowanych problemami w łańcuchu dostaw i utrzymującą się wysoką inflacją w nadchodzących miesiącach. Podwyższyła jednak roczne prognozy marży EBIT w sektorze motoryzacyjnym.
Akcje BMW wzrosły od początku roku o około 13%.
Zapytany o obecność chińskich gigantów samochodów elektrycznych na Salonie Motoryzacyjnym w Monachium i czy obawia się wpływu chińskiego eksportu do Europy na biznes BMW, Zipse odpowiedział: „Nie, wcale się nie boimy”.
„To oznaka atrakcyjności, gdy globalni gracze, tacy jak Chińczycy, którzy są największym rynkiem samochodowym na świecie, przyjeżdżają tutaj, do Monachium i pokazują, czego chcą. To znacznie więcej niż tylko pokaz samochodów, to targi technologiczne, i jest to wizytówka innowacji” – powiedział Zipse.
„I myślę, że obecność tutaj wszystkich, Amerykanów, Europejczyków, a teraz także Chińczyków, jest bardzo ekscytująca. Słyszeliście już z moich słów, jestem bardziej podekscytowany, wcale się nie boję, a on Jest.” „To dobrze, że mamy program, który przyciąga dużą konkurencję. To wspaniale”.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii