NASCAR nałożył w środę kary na pięć zespołów Cup Series — wszystkie cztery z Hendrick Motorsports i jeden z Kaulig Racing — za niezatwierdzoną modyfikację części pochodzącej z jednego źródła.
Zespół nr 5 z kierowcą Kyle’em Larsonem, Williamem Byronem nr 24, Alexem Bowmanem nr 48 – wszyscy z Hendricka – i kierowcą nr 31 Justinem Haleyem zostali ukarani 100 punktami kierowcy, 100 punktami właściciela i 10 punktami play-off.
Numer 9 Chase Elliott, również z HMS, otrzymał 100 punktów dla właściciela i 10 punktów play-off – bez punktów dla kierowców, ponieważ Elliott obecnie nie jeździ i nie dochodzi do siebie po kontuzji.
Ponadto wszyscy pięciu szefów załóg w odpowiednich zespołach zostało ukaranych grzywną w wysokości 100 000 USD i zawieszonych po cztery wyścigi.
Przyczyna kar
Naruszenie zostało wskazane w sekcjach 6.1.A Czas/Metoda/Lokalizacja; 14.1 Ogólne przepisy dotyczące pojazdów kombinowanych C&D&Q; 14.5.4.2.A Przewód chłodnicy Uwaga: Niezatwierdzona modyfikacja części dostarczonej od jednego dostawcy (wyloty powietrza w masce).
Otwory wentylacyjne na masce to otwory w masce pojazdu każdego producenta, które służą jako punkt wyjścia dla kanałów odprowadzających powietrze z chłodnicy.
Zastosowanie otworów wentylacyjnych wykluczyło potrzebę mocowania przez zespoły przedniej osłony chłodnicy samochodu, która była szeroko stosowana jako narzędzie do dostrajania osiągów w poprzedniej iteracji samochodu wyścigowego.
Podczas wstępnej inspekcji w zeszły piątek na torze Phoenix Raceway inspektorzy NASCAR wykryli problemy z otworami wentylacyjnymi maski we wszystkich czterech samochodach HMS — nr 5 Larson, nr 9 Perry, nr 24 Byron i nr 48 Bowman.
Zespołom pozwolono ich używać podczas treningów i zostały one skonfiskowane. Zespoły mogły zmienić miejsca przed sobotnią sesją kwalifikacyjną.
Dodatkowo, przed play-offami Pucharu w ostatnią sobotę, NASCAR skonfiskował również otwory wentylacyjne maski z Chevrolet College nr 31. Zespołowi pozwolono ich zastąpić i wziąć udział w jeździe na czas.
Wszystkie miejsca zostały zwrócone do Centrum Badań i Rozwoju NASCAR w Concord w Północnej Karolinie w celu dalszej oceny.
Wraz z wprowadzeniem samochodu nowej generacji w sezonie 2022, NASCAR zaktualizował swój system sankcji, aby uwzględnić znacznie surowsze konsekwencje naruszeń, w tym eliminację uprawnień do playoffów, szczególnie w odniesieniu do modernizacji części od dostawców z jednego źródła.
Firmy Front Row Motorsports, Roush Fenway Racing i Stewart-Haas Racing zostały w zeszłym sezonie ukarane surowymi karami za modyfikację części pochodzących z jednego źródła.
Hendrik będzie się odwoływał
HMS odwoła się od kar, wydając następujące oświadczenie: „W piątek na torze Phoenix Raceway NASCAR zlokalizował otwory wentylacyjne w naszych samochodach wyścigowych podczas dobrowolnej kontroli 35 minut po otwarciu garażu i przed rozpoczęciem działań na torze. NASCAR nabył części po około cztery godziny bez kontaktu Wcześniej sytuacja nie miała wpływu ani na sobotnie kwalifikacje, ani na niedzielny wyścig.
„Jesteśmy rozczarowani dzisiejszą decyzją NASCAR o nałożeniu kar i zdecydowaliśmy się odwołać w oparciu o różne fakty”.
Następnie zespół wymienił:
Żaluzje dostarczane zespołom za pośrednictwem autoryzowanego przez NASCAR dostawcy z jednego źródła nie odpowiadają projektowi dostarczonemu przez producenta i zatwierdzonemu przez NASCAR.
– Niespójne i niejasne połączenia udokumentowane przez organ sankcjonujący, szczególnie związane z otworami wentylacyjnymi
– Ostatnie podobne kary nałożone przez NASCAR były związane z problemami wykrytymi podczas kontroli po wyścigu.
Organizacja podjęła też „strategiczną decyzję”, by nie wnioskować o odroczenie zawieszenia szefa załogi.
„Irytująco skromny pionier internetu. Miłośnik Twittera. Kujon od piwa. Badacz bekonów. Praktyk kawy”.
More Stories
Patriots wybrali Jacoby’ego Brissetta na swojego początkowego rozgrywającego zamiast Drake’a Maya
Siedem wielkich transakcji, które chcielibyśmy zobaczyć przed otwarciem sezonu NFL
Zac Taylor z Bengals – Wcześnie rozmawialiśmy o sytuacji Ja’Marr Chase