„Ostatnie dwa lata były absolutnym koszmarem zakłóceń łańcucha dostaw, jedna rzecz po drugiej, a my jeszcze z tego nie wyszliśmy” – powiedział dyrektor generalny Tesli, Elon Musk.
Patrick T. Fallon | Reuters
Tesla Dyrektor generalny Elon Musk powiedział w wywiadzie opublikowanym w środę, że najnowsze fabryki samochodów w Teksasie i Berlinie tracą „miliardy dolarów w tej chwili”, ponieważ zakłócenia w łańcuchu dostaw ograniczają zdolność giganta samochodów elektrycznych do zwiększenia produkcji.
„Zarówno fabryki w Berlinie, jak i Austin są teraz gigantycznymi piecami do wypalania gotówki. Cóż? .
„Berlin i Austin tracą teraz miliardy dolarów, ponieważ są tak duże wydatki i prawie nie ma żadnej produkcji. Ponowne uruchomienie Berlina i Austin oraz pełne odzyskanie Szanghaju jest bardzo naszym zmartwieniem. Wszystko inne to w zasadzie bardzo mała rzecz”.
Musk powiedział, że fabryka w Teksasie „traci teraz szalone pieniądze” z powodu problemów z przyspieszeniem produkcji samochodów z tak zwaną baterią 4680, najnowszą technologią Tesli. Tymczasem narzędzia potrzebne do produkcji samochodów na konwencjonalne baterie 2170 „utknęły w porcie w Chinach”.
„Po prostu próba utrzymania fabryk działających przez ostatnie dwa lata była bardzo trudna, jak poważne zakłócenia w łańcuchu dostaw, jak bardzo poważne” – powiedział Musk.
„Ostatnie dwa lata były koszmarem z powodu zakłóceń łańcucha dostaw, pojedynczo, a my jeszcze z tego nie wyszliśmy”.
W Chinach pojawienie się Covid w ostatnich tygodniach doprowadziło do zamknięcia dużych miast, takich jak Szanghaj, gdzie w kraju znajduje się fabryka Tesli. Tesla planuje zawiesić większość produkcji w tym zakładzie w pierwszych dwóch tygodniach lipca z powodu modernizacji, Reuters zgłoszono w środę.
Od czasu wywiadu Musk ogłosił plany zmniejszenia płatnej siły roboczej Tesli o 10% w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Ale firma planuje co godzinę zwiększać liczbę pracowników. Zwolnienia Tesli Musk powiedział w tym tygodniu, że około 3,5% jego całkowitej siły roboczej.
Pomimo problemów z łańcuchem dostaw Tesla wciąż do tego dąży Produkcja 1,5 miliona samochodów w tym rokuMusk powiedział w kwietniu, choć ostrzegał, że klienci muszą czekać na długi czas oczekiwania na swoje samochody.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii