Filipińska Straż Przybrzeżna
Ocaleni docierają do brzegu w prowincji Pangasinan 3 października po zderzeniu łodzi rybackiej z „niezidentyfikowanym statkiem handlowym”, według filipińskiej straży przybrzeżnej.
CNN
—
Trzej filipińscy rybacy zginęli po tym, jak „niezidentyfikowany statek handlowy” staranował ich łódź rybacką w pobliżu Scarborough Shoal – podała w środę filipińska straż przybrzeżna, zaostrzając napięcie na spornym obszarze. morze Południowochińskie To już jest punkt zapalny.
Filipińska straż przybrzeżna oświadczyła, że pracuje nad potwierdzeniem rodzaju statku, który brał udział w wypadku, ale dodała, że łódź, która spowodowała kolizję, była „obca”.
Jak wynika z oświadczenia Straży Przybrzeżnej, do kolizji morskiej doszło w poniedziałek około godziny 4:20 rano – poinformował władze członek załogi filipińskiego statku FFB Dearyn.
W oświadczeniu dodano, że 11 członków załogi przeżyło wypadek i we wtorek rano łodziami służbowymi dotarło na ląd, przewożąc zmarłych – w tym kapitana łodzi – do prowincji Pangasinan w północnym Luzonie, największej wyspie w kraju.
Jak wynika z postu na X, znanym wcześniej jako Twitter, prezydent Filipin Ferdinand Marcos Jr. powiedział, że Straż Przybrzeżna „zatrzymuje się i sprawdza wszystkie statki obserwacyjne na tym obszarze w ramach toczącego się śledztwa”.
Marcos powiedział: „Zapewniamy ofiary, ich rodziny i wszystkich, że dołożymy wszelkich starań, aby pociągnąć do odpowiedzialności osoby odpowiedzialne za ten nieszczęśliwy wypadek na morzu”.
Morze Południowochińskie to droga wodna o powierzchni 1,3 miliona mil kwadratowych, kluczowa dla handlu międzynarodowego, przez którą co roku przepływa jedna trzecia światowych żeglugi o wartości bilionów dolarów. Oznacza to, że przez region regularnie przepływają ogromne kontenerowce i tankowce.
Morze jest także domem dla rozległych, żyznych łowisk, od których zależy życie i źródła utrzymania wielu ludzi, często korzystających ze znacznie mniejszych statków.
Ale jest to także ważny punkt zapalny morza.
w nawiasach Chiny W wielu krajach Azji Południowo-Wschodniej wiele rządów rości sobie prawa do części morza, a Pekin twierdzi, że jest właścicielem prawie całej drogi wodnej, wbrew orzeczeniu sądu międzynarodowego.
W ciągu ostatnich dwudziestu lat Chiny okupowały wiele mało znanych raf i atoli z dala od wybrzeża Morza Południowochińskiego, gdzie zbudowały obiekty wojskowe, w tym pasy startowe i porty.
Filipińska Straż Przybrzeżna
Ocalali przybywają do Barangay Kato w Infanta w prowincji Pangasinan na Filipinach 3 października.
Filipińska Straż Przybrzeżna
Zdjęcia opublikowane przez filipińską straż przybrzeżną pokazują miejsce zdarzenia w Barangay Kato 3 października.
Ławica Scarborough, znana jako Bajo de Masinloc na Filipinach i wyspa Huangyan w Chinach, to mała, ale strategiczna rafa i miejsce do wędkowania położone 200 km na zachód od Luzon, które było głównym źródłem napięć między Manilą a Pekinem.
Na tym obszarze coraz częściej dochodzi do starć filipińskich statków i małych drewnianych łodzi rybackich z większymi statkami chińskiej straży przybrzeżnej oraz, jak twierdzi Manila, tajemniczymi statkami rybackimi chińskiej milicji morskiej.
W 2016 r. międzynarodowy trybunał w Hadze wydał orzeczenie na korzyść Filipin w historycznym sporze morskim, stwierdzając, że Chiny nie mają podstawy prawnej do dochodzenia praw historycznych do dużej części Morza Południowochińskiego. Manila twierdzi, że Pekin zignorował orzeczenie.
To rozwijająca się historia. Więcej do obserwowania.
„Kawowy pionier. Certyfikowany miłośnik popkultury. Irytująco skromny gracz”.
More Stories
Japonia: Tajfun Shanshan: Milionom ludzi nakazuje się ewakuować po tym, jak jeden z najsilniejszych tajfunów od dziesięcioleci nawiedzi Japonię
Uratowany Izraelczyk apeluje do Hamasu o zawarcie układu z więźniem
Amerykanka zginęła, a 5 innych osób uratowano po zatonięciu statku Wikingów u wybrzeży Norwegii