25 kwietnia, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Moc i odporność Viasat-3 w szerokopasmowym łączu satelitarnym

Moc i odporność Viasat-3 w szerokopasmowym łączu satelitarnym

Rakieta Falcon Heavy wyniosła satelitę Viasat-3 „Americas” 1 maja 2023 r.

SpaceX

Biuletyn Space Investing CNBC oferuje m.in PiątyZaangażuj się w eksplorację kosmosu i prywatyzację, dostarczane prosto do Twojej skrzynki odbiorczej. Michael Sheetz z CNBC informuje o najnowszych wiadomościach, aktualnościach dla inwestorów i ekskluzywnych wywiadach na temat najlepszych firm osiągających nowe wyżyny. Zarejestruj się, aby otrzymywać przyszłe wydania.

Viasat zrobił duży krok w kierunku rentowności satelity w zeszły weekend, Podczas gdy długo oczekiwany start pierwszej potrójnej rakiety VIASAT-3 wzbił się w powietrze (dzięki wypuszczeniu „pełnej mocy” rakiety Falcon Heavy firmy SpaceX).

osiągnięcie Wnosi nowy cios do sieci Viasat, pomagając jej zwiększyć udział w rynku łączności satelitarnej i wzmocnić jej obecną pozycję w stosunku do konkurentów z niskiej orbity okołoziemskiej, takich jak Starlink, OneWeb i Amazon’s Kuiper.

Pierwszy z trzech planowanych satelitów, satelita Americas, jest obecnie w drodze na daleką orbitę geosynchroniczną, a satelity z regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) oraz regionu Azji i Pacyfiku (Azja i Pacyfik) mają zostać wystrzelone w nadchodzących miesiącach. Każdy satelita jest najpotężniejszym statkiem kosmicznym komunikacyjnym, jaki kiedykolwiek wystrzelono, o przepustowości ponad 1 terabajta na sekundę, czyli ponad trzy razy większej niż jego poprzednik, ViaSat-2.

Na początku tego roku spotkałem się z dyrektorem generalnym Viasat Markiem Dankbergiem w Waszyngtonie i kiedy nasza zaplanowana 30-minutowa rozmowa przeciągnęła się do godziny, omówiliśmy, co ViaSat-3 oznacza dla firmy, szczególnie w zakresie jej strategii w porównaniu z innymi graczami LEO.

„Dzięki Viasat-3 będziemy mieli o wiele większą przepustowość niż wcześniej… będziemy mieć prawdopodobnie trzy do czterech razy większą przepustowość niż wcześniej w USA” – powiedział Dankberg wtedy.

Dankberg powiedział, że nowe satelity dają również Viasatowi „dużą elastyczność” w zakresie docelowej przepustowości. Szczególnie zależy mu na zwiększeniu zasięgu firmy na rynku pokładowych sieci Wi-Fi, gdzie kilka dużych komercyjnych linii lotniczych — Delta, United, American i Southwest — znajduje się już na liście klientów Viasat.

READ  Nareszcie wiemy, jak starożytny rzymski beton przetrwał tysiące lat: ScienceAlert

Dankberg postrzega Viasata-3 jako „odnoszącego większe sukcesy w lotnictwie biznesowym”, zwłaszcza dzięki dodaniu zasięgu nad Oceanem Spokojnym. Jest też szansa w innych sektorach transportu, takich jak pociągi czy transport morski.

„Będziemy mieli wystarczającą przepustowość, aby obsługiwać rynki, o których już wiemy, i chcemy stworzyć niektóre z tych innych rynków” – powiedział Dankberg.

Jeśli chodzi o rywali Viasata, Dankberg uważa, że ​​Amazon jest „bardziej metodyczny” niż SpaceX w swoim podejściu – „Amazon nie musi skupiać się na zbieraniu pieniędzy” – i powiedział, że jest „trochę zaskoczony”, że Kuiper podąża za konsumenckim rynkiem internetowym, jak Starlink, ale oczekuje, że Amazon będzie „wysoce skuteczny”, biorąc pod uwagę szersze wewnętrzne synergie technologiczne.