Rakieta Falcon Heavy wyniosła satelitę Viasat-3 „Americas” 1 maja 2023 r.
SpaceX
Biuletyn Space Investing CNBC oferuje m.in PiątyZaangażuj się w eksplorację kosmosu i prywatyzację, dostarczane prosto do Twojej skrzynki odbiorczej. Michael Sheetz z CNBC informuje o najnowszych wiadomościach, aktualnościach dla inwestorów i ekskluzywnych wywiadach na temat najlepszych firm osiągających nowe wyżyny. Zarejestruj się, aby otrzymywać przyszłe wydania.
Viasat zrobił duży krok w kierunku rentowności satelity w zeszły weekend, Podczas gdy długo oczekiwany start pierwszej potrójnej rakiety VIASAT-3 wzbił się w powietrze (dzięki wypuszczeniu „pełnej mocy” rakiety Falcon Heavy firmy SpaceX).
osiągnięcie Wnosi nowy cios do sieci Viasat, pomagając jej zwiększyć udział w rynku łączności satelitarnej i wzmocnić jej obecną pozycję w stosunku do konkurentów z niskiej orbity okołoziemskiej, takich jak Starlink, OneWeb i Amazon’s Kuiper.
Pierwszy z trzech planowanych satelitów, satelita Americas, jest obecnie w drodze na daleką orbitę geosynchroniczną, a satelity z regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) oraz regionu Azji i Pacyfiku (Azja i Pacyfik) mają zostać wystrzelone w nadchodzących miesiącach. Każdy satelita jest najpotężniejszym statkiem kosmicznym komunikacyjnym, jaki kiedykolwiek wystrzelono, o przepustowości ponad 1 terabajta na sekundę, czyli ponad trzy razy większej niż jego poprzednik, ViaSat-2.
Na początku tego roku spotkałem się z dyrektorem generalnym Viasat Markiem Dankbergiem w Waszyngtonie i kiedy nasza zaplanowana 30-minutowa rozmowa przeciągnęła się do godziny, omówiliśmy, co ViaSat-3 oznacza dla firmy, szczególnie w zakresie jej strategii w porównaniu z innymi graczami LEO.
„Dzięki Viasat-3 będziemy mieli o wiele większą przepustowość niż wcześniej… będziemy mieć prawdopodobnie trzy do czterech razy większą przepustowość niż wcześniej w USA” – powiedział Dankberg wtedy.
Dankberg powiedział, że nowe satelity dają również Viasatowi „dużą elastyczność” w zakresie docelowej przepustowości. Szczególnie zależy mu na zwiększeniu zasięgu firmy na rynku pokładowych sieci Wi-Fi, gdzie kilka dużych komercyjnych linii lotniczych — Delta, United, American i Southwest — znajduje się już na liście klientów Viasat.
Dankberg postrzega Viasata-3 jako „odnoszącego większe sukcesy w lotnictwie biznesowym”, zwłaszcza dzięki dodaniu zasięgu nad Oceanem Spokojnym. Jest też szansa w innych sektorach transportu, takich jak pociągi czy transport morski.
„Będziemy mieli wystarczającą przepustowość, aby obsługiwać rynki, o których już wiemy, i chcemy stworzyć niektóre z tych innych rynków” – powiedział Dankberg.
Jeśli chodzi o rywali Viasata, Dankberg uważa, że Amazon jest „bardziej metodyczny” niż SpaceX w swoim podejściu – „Amazon nie musi skupiać się na zbieraniu pieniędzy” – i powiedział, że jest „trochę zaskoczony”, że Kuiper podąża za konsumenckim rynkiem internetowym, jak Starlink, ale oczekuje, że Amazon będzie „wysoce skuteczny”, biorąc pod uwagę szersze wewnętrzne synergie technologiczne.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
Jak czarne dziury stały się tak duże i szybkie? Odpowiedź kryje się w ciemności
Według skamieniałości prehistoryczna krowa morska została zjedzona przez krokodyla i rekina
Wystrzelenie rakiety Falcon 9 firmy SpaceX zostało wstrzymane ze względu na zbliżanie się dwóch głównych misji załogowych lotów kosmicznych