25 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

MINI rozpocznie sprzedaż bezpośrednią we Włoszech, Polsce i Szwecji od 2024 roku

Na etapach planowania od 2020 r. model sprzedaży bezpośredniej BMW Group zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2024 r. Najpierw model Agency zostanie wprowadzony na rynek pod marką MINI we Włoszech, Polsce i Szwecji. Inne rynki europejskie pójdą w ich ślady w ramach stopniowego wdrażania, skupiającego się na całkowicie nowych i prawie nowych samochodach marki Oxford. Od 2026 roku marka BMW będzie akceptować także sprzedaż bezpośrednią.

Model agencyjny zakłada stałe ceny, bez miejsca na negocjacje. Dla przejrzystości BMW Group wprowadzi stałą cenę w całym kraju za podobne pojazdy. Grupa samochodowa twierdzi, że zdigitalizuje całe doświadczenie zakupowe i stworzy bezpośrednie połączenie z klientami. Co ciekawe, kupujący będą mieli możliwość „zakupów online i stacjonarnych oraz płynnego przełączania się między nimi”.

Teraz prawdopodobnie zastanawiasz się, czy dealerzy odgrywają jakąkolwiek rolę w modelu agencyjnym. Tak będą. Grupa BMW nie rezygnuje z pośredników, ponieważ od każdego sprzedanego samochodu otrzymują stałą prowizję. BMW zauważa, że ​​kwota została „starannie obliczona i uwzględnia pełen zakres czynników”. Powiedziano nam, że sprzedawca detaliczny jest „aktywnie zaangażowany” w finalizację programu sprzedaży bezpośredniej, który technicznie umożliwi składanie zamówień w przedsprzedaży nowego elektrycznego Coopera i Countrymana w trzech krajach.

Należy zaznaczyć, że BMW Group nie przyjmuje modelu agencyjnego w USA. Dodatkowo wykluczono także sprzedaż bezpośrednią w Australii. Szef sprzedaży i marketingu producenta samochodów, Peter Nota, ujawnił już, że plan nie obejmie części samochodowych ani innych artykułów na rynku wtórnym. W krajach, w których planowana jest sprzedaż bezpośrednia, obejmie ona całą gamę, a nie tylko pojazdy elektryczne, jak ma to miejsce w przypadku niektórych konkurencyjnych marek.

Ponieważ jednak brytyjska marka ogłosiła już plany przejścia na pojazdy wyłącznie elektryczne do 2030 r., podobnie jak Rolls-Royce, tylko kwestią czasu będzie, zanim całe portfolio MINI stanie się elektryczne. W przypadku BMW silnik spalinowy nie zatrzyma się w najbliższym czasie.

Źródło: Grupa BMW