Jedną z wielu rzeczy, które należy dowiedzieć się o Wonder, jest to, jak opisać go klientom. Działalność nie wpisuje się dobrze w obecną kategorię usług gastronomicznych. „Firma dostawcza” odnosi się po prostu do aplikacji i sieci dostaw, takiej jak Uber Eats czy Grubhub, ale firma Wonder również wytwarza całe swoje jedzenie we własnych kuchniach. „Kuchnia duchów” i „restauracja wirtualna” opisują marki, które istnieją jedynie jako menu w aplikacji i nie są obecne na ulicy; Wonder zaprojektował piękne lokalizacje, w których klienci mogą zamówić, odebrać i – przynajmniej w teorii – zjeść przy kilku stolikach. Niedawno siedmioosobowy wewnętrzny zespół kreatywny firmy zebrał się wokół hasła „A New Kind of Food Hall”.
„Myślę, że to dotyka aspektu różnorodności” – powiedział Daniel Schlossman, który odchodzi ze stanowiska dyrektora ds. marketingu w Sweetgreen, aby w 2023 r. dołączyć do zespołu kierowniczego wyższego szczebla Wonder. Powiedział jednak też: „Rozmawiamy o tym jako o «aplikacji typu superfood»”. Opis ten podsumowuje ambicje pana Lore'a, aby aplikacja Wonder's sprzedawała i dostarczała nie tylko jedzenie z własnej kuchni, ale także jedzenie z innych restauracji, jak również cóż, a także zestawy posiłków, a nawet artykuły spożywcze (oferty Wondera nie są dostępne w innych aplikacjach do dostawy, co oznacza, że klienci będą musieli mieć wystarczającą ilość jedzenia, aby je znaleźć).
Jednak obecnie głównym celem Wonder jest tworzenie i prowadzenie własnych restauracji. Ich kuchnie nie wymagają kuchenek gazowych i systemów wyciągowych do odprowadzania oparów kuchennych, dzięki czemu budowa jest tańsza i szybsza. Wszystko w menu Wondera zostało zaprojektowane tak, aby można je było gotować przy użyciu trzech urządzeń elektrycznych: łaźni z gorącą wodą, piekarnika do szybkiego gotowania i patelni.
Podczas styczniowej wizyty w Parsippany pan Schlossman zabrał mnie do Wonder R&D Center, szeregu lśniących kuchni testowych, w których pracuje kilkudziesięciu profesjonalnych szefów kuchni ubranych w charakterystyczne białe mundury szefa kuchni Wondera.
Wonder przygotowuje, a w wielu przypadkach częściowo gotuje, wszystkie pozycje menu w swoich dużych, kompleksowych obiektach, a następnie rozprowadza indywidualnie porcjowane dania do swoich restauracji, gdzie pracownicy mogą zakończyć przygotowanie w ciągu kilku minut, nie wymagając żadnych umiejętności kulinarnych. Dzięki temu restauracje mogą zatrudniać, jak to nazywa pan Lore, „lekko przeszkolonych pracowników”.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii