Firma Yellow Corp. zajmująca się transportem drobnicowym zwróciła się do Sądu Okręgowego Stanów Zjednoczonych dla Dystryktu Kansas o wydanie tymczasowego zakazu zbliżania się i wstępnego nakazu zapobiegającego bankructwu związku kierowców kierowców.
Rozprawa zaplanowana jest na piątek w Kansas City na godzinę 13:30 czasu lokalnego.
Czwartkowe zarządzenie jest następstwem zawiadomienia o strajku wydanym przez Kierowców na początku tygodnia. Związek grozi strajkiem już w poniedziałek w odpowiedzi na brak wpłat składek do centralnych funduszy państwowych. Przewoźnik wcześniej zwrócił się do państw centralnych o odroczenie płatności przypadających na 15 lipca i 15 sierpnia, ale prośba została odrzucona.
„W przypadku braku nakazu, powodowie ponieśli natychmiastową, znaczną i nieodwracalną szkodę w wyniku bezprawnego zawieszenia broni przez pozwanych, w tym zostaliby zmuszeni do wszczęcia postępowania likwidacyjnego na podstawie rozdziału 7” – czytamy w pozwie.
Firma wzywa sąd do nakazania związkowi natychmiastowego zaangażowania się w procedury składania skarg określone w układzie zbiorowym pracy, ponieważ rozmowy między stronami dotyczące drugiej fazy restrukturyzacji przewoźnika o nazwie One Yellow zakończyły się fiaskiem.
Ta zmiana w operacjach ma na celu wprowadzenie podobnych zmian do pierwszej fazy wdrożonej w Yellow’s West (Nasdaq: Ups) Sieć w zeszłym roku. Plan zakłada standaryzację stacji, większą elastyczność w zakresie zasad biznesowych i większe wykorzystanie transportu stron trzecich, które zdaniem Yellow są niezbędne do przetrwania.
Ponieważ obie strony nie były w stanie dojść do porozumienia w ciągu ostatnich kilku miesięcy, sytuacja płynnościowa przewoźnika gwałtownie się pogorszyła.
Niedawne zgłoszenie w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd wykazało, że pod koniec czerwca firma miała ponad 100 milionów dolarów w gotówce. Jednak w ostatnich tygodniach spedytorzy przekierowywali ładunki z Yellow, a brokerzy i brokerzy usunęli przewoźnika jako opcję przepustowości ze swoich platform, a także podjęto kroki, aby zapobiec utknięciu przesyłek w sieci Yellow, gdyby przewoźnik został zamknięty.
Płatności zdrowotne, socjalne i emerytalne dla stanów centralnych na okres dwóch miesięcy wynoszą około 50 milionów dolarów, z czego Żółty zalega z płatnością połowy zakładanej kwoty. Bez płatności około 10 000 kierowców w YRC Freight i Holland objętych planem nie będzie miało ubezpieczenia zdrowotnego w niedzielę. Z tym dniem zakończy się również uczestnictwo spółki w programie emerytalnym.
Jednak opóźnienia w płatnościach prawdopodobnie wykraczają poza to.
Seria listów z 12-13 lipca między dyrektorem generalnym Yellow, Darrenem Hawkinsem, a dyrektorem generalnym Teamsters, Seanem O’Brienem, pokazuje, że firma nie będzie również wypłacać swoich drugich i trzecich największych funduszy, co wpłynie na większą liczbę pracowników i potencjalnie zwiększy liczbę pracowników, którzy pójdą na strajk.
„W rzeczywistości pilna potrzeba jest tak poważna, że chociaż firma dokonała wymaganych wpłat na prawie wszystkie fundusze świadczeń należnych w tym tygodniu, nasza obecna sytuacja gotówkowa uniemożliwi firmie wpłacanie składek do trzech największych funduszy zdrowotnych, opiekuńczych i emerytalnych, w których uczestniczy Yellow – w stanach centralnych, zachodniej konferencji i środkowej Pensylwanii” — powiedział Hawkins O’Brienowi w liście z 13 lipca.
List wysłany w środę do szeregowych członków lokalnego związku Denver reprezentującego pracowników YRC Freight i Reddaway powiedział, że jeśli firma nie zapłaci, to po 31 lipca nie będzie objęta ubezpieczeniem, a także przygotuje się do strajku.
Pisemna wymiana zdań między Hawkinsem i O’Brienem wskazywała również na równowartość wzrostu płac i świadczeń o 11 dolarów za godzinę w ramach pięcioletniego kontraktu, pod warunkiem pełnego wdrożenia inicjatyw One Yellow.
„Jestem w pełni świadomy, że składanie tak ważnej propozycji gospodarczej, zanim usiądziemy przy stole negocjacyjnym, jest co najmniej niekonwencjonalne. Ostry kryzys płynności firmy i sama potrzeba poczynienia postępów przy stole negocjacyjnym wymaga od nas podejścia do tych negocjacji w zasadniczo inny sposób” – powiedział Hawkins w prezentacji.
O’Brien poprosił o dokładne warunki i powiedział, że Yellow będzie musiał zrezygnować z roszczenia z tytułu naruszenia umowy przeciwko Kierowcom. Żółty odpowiedział 2,19 dolara za godzinę przez pierwszy rok i powiedział, że zrezygnuje z działań prawnych „po pomyślnym zakończeniu naszych negocjacji”. Firma ujawniła również, że nie będzie dokonywać nadchodzących płatności na rzecz wyżej wymienionych funduszy, w którym to momencie O’Brien uznał ofertę za „hipotetyczną podwyżkę” i „uwarunkowaną przyszłymi wydarzeniami”, prawdopodobnie odnosząc się do wcześniejszego porozumienia złożonego przez Yellow.
To porozumienie oferowało podwyżkę płacy o 60 na godzinę, oprócz wypłaty umownej podwyżki o 40 procent od 1 października. Jednak firma stwierdziła, że nie ma możliwości sfinansowania podwyżki, a jej pożyczkodawcy będą musieli podpisać ją w późniejszym terminie.
O’Brien powiedział również w swoim liście, że odroczenie składek Yellow pozwoliłoby członkom lokalnych związków zawodowych dotkniętych brakującymi płatnościami „skorzystać z praw, które lokalne związki mają w ramach obecnego układu zbiorowego w danych okolicznościach”, z wnioskiem, że zaprzestał działalności. Powiedział również, że podwyżka płac musi zostać wdrożona natychmiast.
„Po prostu postaw podwyżkę o 2,19 USD za godzinę 1 lipca 2023 r., a następnie omówimy możliwe dalsze kroki”.
Wydaje się, że tam iz powrotem się skończyło.
„Żaden odpowiedni środek nie byłby w stanie zrekompensować powodom nieprzestrzegania przez związek procedury składania skarg przez NMSZ oraz straty powoda wynikającej z klientów i zakończenia działalności” – stwierdził Yellow w sądzie.
Więcej artykułów Shipping Waves autorstwa Todda Maidena
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii