To jest wydanie Ocean Atlantycki Codzienny biuletyn, który prowadzi Cię przez najważniejsze artykuły dnia, pomaga odkrywać nowe pomysły i poleca to, co najlepsze w kulturze. Subskrybuj tutaj.
Linie Southwest Airlines otrzymały właśnie nakaz zapłaty ogromnej grzywny za zakłócenia w zeszłorocznych wakacjach. Kara ta stanowi krok w stronę odpowiedzialności, ale dotyczy jedynie wycinka szerszych problemów stojących przed branżą.
Na początek trzy nowe historie z Ocean Atlantycki:
Krok w stronę odpowiedzialności
Kolejki na lotnisku były katastrofalne. Podróżnicy z nawiedzonym wzrokiem rozciągnięci na kurtkach i plecakach. Podczas jednego z najbardziej pracowitych tygodni podróży w roku w liniach Southwest Airlines panował bałagan.
Jeśli masz szczęście i chaos nie dotknął Cię, oto przypomnienie tego, co się wydarzyło: Mniej więcej w tym tygodniu w zeszłym roku porządek na południowym zachodzie zawalił się pod ciężarem przytłaczającego chaosu. Potrójne uderzenie Z powodu złej pogody, przestarzałego systemu planowania i awarii komunikacji. Odwołano prawie 17 000 lotów, a loty dwóch milionów osób odwołano, co pokrzyżowało świąteczne plany rodzin w całym kraju. Wielu Amerykanów, którzy doświadczyli tych opóźnień lub usłyszeli tę wiadomość, miało wrażenie, że: naturalnie. Przeklęty tydzień Bożego Narodzenia na południowym zachodzie przypadł w najgorszym momencie i tak chaotycznego roku dla podróży, charakteryzującego się rosnącym popytem konsumenckim i niedoborami siły roboczej, co oznaczało, że loty były często odwoływane i opóźniane.
Southwest mocno odczuł niepowodzenie: firma straciła około 1 miliarda dolarów. Jej akcje spadły. Jej dyrektor generalny udał się w podróż z przeprosinami. Teraz Departament Transportu nałożył na firmę największą w historii karę za naruszenie ochrony konsumentów – 140 milionów dolarów, czyli prawie 30 razy więcej niż poprzedni rekord. Pete Buttigieg, sekretarz transportu, w swoim piśmie wydał ostrzeżenie oświadczenie Odnosząc się do grzywny, stwierdził, że „ustanawia ona nowy precedens i wysyła jasny sygnał: jeśli linie lotnicze zawiodą swoich pasażerów, wykorzystamy w pełni swoje uprawnienia, aby pociągnąć ich do odpowiedzialności”.
Kara jest krokiem w kierunku odpowiedzialności. Jednak problemy branży, w tym masowa konsolidacja, pozostają. „Byłbym wtedy trochę zaskoczony [the fine] „Nie mieli żadnych nagrań sejsmicznych” dla dyrektorów linii lotniczych, powiedziała mi Kathleen Bangs, rzeczniczka firmy FlightAware zajmującej się śledzeniem lotów. Southwest tak naprawdę nie będzie musiał wypłacić rządowi czeku na 140 milionów dolarów: firma zapłaci skarbowi państwa 35 milionów dolarów w ciągu najbliższych trzech lat; Reszta zostanie wypłacona klientom w postaci kuponów na przyszłe odwołane i opóźnione loty lub zapisana na rzecz Southwest w ramach rekompensaty, którą firma wypłaciła już podróżnym w zeszłym roku. Departament Transportu uznał za istotne – powiedział mi urzędnik tego departamentu – nałożenie na linię lotniczą kary pieniężnej, aby odzwierciedlić powagę problemu, ale także aby zapewnić, że przyszli konsumenci również otrzymają ulgę.
Bangs dodał, że bardziej niż tegoroczna kara to zeszłoroczne fiasko wstrząsnęło dyrektorami linii lotniczych z nóg, ponieważ nastąpiło po serii mniejszych kryzysów. Wyjaśniła, że każdy dyrektor generalny linii lotniczych nie tylko nie ma nadziei, że jego firma nie będzie miała kłopotów, ale ma żywotny interes w reputacji branży. (W oświadczeniu spółka Southwest stwierdziła, że „podziela cel Departamentu Transportu, jakim jest zapewnienie podróżnym najwyższego poziomu usług, i jest wdzięczna za osiągnięcie przyjaznego konsumentowi porozumienia”, dodając, że jak dotąd odnotowała niewiele operacji operacyjnych problemy podczas lotów w dłuższe dni podróży.) w tym roku.)
Choć Southwest stanowił anomalię w skali swojego upadku, nie jest to jedyny przewoźnik, który w ostatnim czasie nie obsługiwał konsumentów. Chociaż linie lotnicze tak mają Mundur W ostatnich dziesięcioleciach akcjonariusze odnieśli ogromne korzyści. Ale konsumenci? nie zawsze. Jak napisał Ganesh Sitharaman Ocean Atlantycki W tym roku systemy punktowe linii lotniczych oznaczają, że pełnią one teraz rolę banków – „jak instytucje finansowe latające samolotami na poboczu drogi”.
Linie lotnicze zmieniły się radykalnie w ciągu ostatnich kilku dekad. Do lat 70. XX wieku były one regulowane jak obiekty użyteczności publicznej. Rząd miał wpływ na określenie lokalizacji lotów samolotów i wysokości opłat lotniczych. Po tym, jak Kongres podjął decyzję o deregulacji branży w 1978 r., firmy przez pewien czas zaciekle rywalizowały, a następnie zjednoczyły się. Obecnie przewoźnicy z „Wielkiej Czwórki”, w tym Southwest, stali się ogromnymi korporacjami, które kontrolują około 80% branży; Wszyscy otrzymali pomoc finansowaną z pieniędzy podatników.
Linie lotnicze, odnosząc się do swoich czasów jako przedsiębiorstw użyteczności publicznej, argumentują, że branża ta jest zbyt ważna dla narodu, aby upaść. Po otrzymaniu w pierwszych dniach pandemii wirusa dotacji o wartości 50 miliardów dolarów praktyki linii lotniczych polegające na wykupywaniu akcji własnych bez wystarczających oszczędności zaostrzyły problem. Podlega audytowi. W skonsolidowanym środowisku linie lotnicze mają niewielką motywację do zapewniania pasażerom przyjemności i wygody, powiedział mi Bill McGee, starszy specjalista ds. lotnictwa i podróży w amerykańskiej organizacji antymonopolowej American Economic Liberties Project. „Linie lotnicze zachowują się niewłaściwie, bo mogą”.
Powiązany:
dzisiejsze wiadomości
- Tak orzekł Sąd Najwyższy Kolorado Donald Trump nie ma kwalifikacji Od sprawowania urzędu prezydenta na mocy czternastej poprawki i musi zostać usunięty jako kandydat z głównego głosowania prezydenckiego w stanie.
- Uczyniły to Stany Zjednoczone i ich sojusznicy Utworzono sojusz morski W odpowiedzi na eskalację ataków jemeńskich rebeliantów Houthi na statki handlowe na Morzu Czerwonym, głównym szlaku handlowym.
- trzęsienie ziemi Zginęło ponad 120 osób Setki innych osób zostało zarażonych w chińskich prowincjach Gansu i Qinghai. Zespoły ratownicze muszą stawić czoła ujemnym temperaturom, próbując zlokalizować ocalałych z najbardziej śmiercionośnego trzęsienia ziemi w kraju od prawie dziesięciu lat.
Misjonarze
Tutaj znajdziesz wszystkie nasze biuletyny.
Wieczorne czytanie
Wielki Kuzyn zamrugał
Napisane przez Faith Hill
Być może słyszeliście: Amerykanie mają średnio mniej dzieci niż kiedyś i to niepokoi niektórych ludzi. W przyszłości liczba osób starszych może przewyższać liczbę młodszych, przez co nie będzie wystarczającej liczby pracowników, aby płacić podatki i obsadzać miejsca pracy. W rzeczywistości dzieci mają mniej rodzeństwa, z którym mogą dorastać, a rodzice mają mniej dzieci do opieki, gdy podrosną.
Aha, i ludzie mają też mniej kuzynów. Ale kto o tym mówi?
W wielu rodzinach – i przykro mi to mówić – kuzyni zajmują dziwne miejsce. Niektórzy ludzie są bardzo blisko swoich ludzi, ale inni uważają ich za obcych. Niektórzy kuzyni mieszkają w tym samym budynku. Niektórzy mieszkają po przeciwnych stronach świata. Wszystko to może dotyczyć każdego związku rodzinnego, ale jeśli chodzi o ten, spektrum jest szczególnie daleko sięgające.
Przeczytaj cały artykuł.
więcej niż Ocean Atlantycki
Przerwa kulturowa
On ogląda. czarownica Wonka (obecnie w kinach) Mądrze rozumie, że postacie Roalda Dahla nie potrzebują dużej fabuły, pisze David Sims.
czyta. Zapominaniepowieść ukraińskiej pisarki Tanyi Malgarchuk, szczegółowo opisuje, jak wspomnienia brutalnej przeszłości zmieniają ciało i psychikę.
Zagraj w naszą codzienną krzyżówkę.
Catherine Ho przyczyniła się do powstania tego biuletynu.
Kupując książkę korzystając z linku zawartego w tym biuletynie, otrzymujemy prowizję. Dziękuję za Twoje wsparcie Ocean Atlantycki.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii