Liderzy UAW kontynuują negocjacje z Fordem w miarę kontynuowania rozmów z GM

Liderzy UAW kontynuują negocjacje z Fordem w miarę kontynuowania rozmów z GM

DETROIT (Reuters) – Prezes United Auto Workers Sean Fine spotka się w niedzielne popołudnie z lokalnymi przywódcami związkowymi z Forda (FN), aby rozpocząć proces ratyfikacji nowego kontraktu, podczas gdy negocjacje w General Motors (GM.N) będą kontynuowane po sobotniej porażce.

W sobotę Fine zarządził strajk w fabryce silników i montażu GM w Spring Hill w stanie Tennessee, krytykując „niepotrzebną i nieodpowiedzialną odmowę osiągnięcia uczciwego porozumienia” przez kierownictwo.

Nie jest jasne, co powstrzymuje GM i UAW w kierunku porozumienia podobnego do poprzednich umów z właścicielem Forda i Chryslera, Stellantisem, ale źródła podają, że jedną z głównych kwestii są koszty emerytur dla emerytów. Transakcje te zapewniły rekordowy wzrost wynagrodzeń pracowników o 25% w ciągu czteroipółletniego kontraktu i umożliwiły producentom samochodów ponowne uruchomienie dochodowych linii montażowych samochodów ciężarowych.

Jak wynika z krótkiego dokumentu, do którego dotarł Reuters, umowa z Fordem UAW obejmuje premię za poparcie w wysokości 5000 dolarów, specjalne pakiety zachęt emerytalnych i zapewnia nowo zatrudnionym pracownikom tymczasowym szybszą ścieżkę do zatrudnienia na pełen etat i najwyższą stawkę związkową. Pracownicy otrzymują także bon o wartości 1500 dolarów na samochód i większe składki firmowe na świadczenia emerytalne.

Obecni pracownicy tymczasowi w Fordzie natychmiast stają się pracownikami stałymi, którzy w ciągu trzech lat będą mogli uzyskać najwyższe wynagrodzenie, a umowa otwiera pracownikom spółek joint venture, fabryk akumulatorów i kompleksu pojazdów elektrycznych Ford BlueOval w Tennessee możliwość przyłączenia się do związku zawodowego i objęcia go prawem praca. Źródła poinformowały Reuters, że główny kontrakt.

Od rozpoczęcia strajku 15 września akcje General Motors i Forda spadły o około jedną piątą. Akcje Stellantis spadły zaledwie o 1%.

Generalny dyrektor wyraził rozczarowanie decyzją UAW o uderzeniu w Spring Hill.

Wycofanie się Spring Hill może utrudnić produkcję dużych pickupów GM, a także montaż innych popularnych pojazdów GM. Skutki przedłużającego się strajku w Spring Hill mogą podnieść koszty impasu dla GM powyżej 400 milionów dolarów tygodniowo, które firma ogłosiła w zeszłym tygodniu.

READ  Kontrakty terminowe Dow wskazują na „szybkie” straty rynkowe, ponieważ rosyjskie banki były celem inwazji na Ukrainę

„Wszyscy moi przyjaciele nienawidzą firm, które nie zgadzają się na uczciwe umowy dla swoich pracowników” – napisał w niedzielę rano konsultant UAW Benjamin Dector na portalu społecznościowym X, wcześniej znanym jako Twitter. Później usunął post.

GM jest obecnie jedynym producentem samochodów z Detroit bez umowy. W sobotę Stellantis osiągnął porozumienie z UAW i Fordem w środę.

Prezydent United Auto Workers Sean Fine dołącza do strajkujących członków UAW na linii pikiety w zakładzie montażowym Forda Michigan w Wayne, stan Michigan, USA, 15 września 2023 r. REUTERS/Rebecca Cook Uzyskanie praw licencyjnych

Postęp w rozwiązywaniu sporów między UAW a GM może spowolnić w niedzielę, ponieważ Fain ma wziąć udział w spotkaniach z lokalnymi urzędnikami Forda na przedmieściach Detroit w Taylor w stanie Michigan i przedstawić aktualizację wideo na temat umowy z Fordem o 19:00 ET (23:00 GMT). . .

Przywódcy związkowi udadzą się następnie na spotkania regionalne, aby wyjaśnić członkom porozumienia, którzy następnie będą głosować za ich zatwierdzeniem.

Przywódcy UAW nie mogli już uważać głosów ratyfikacyjnych za oczywistość. W zeszłym miesiącu pracownicy UAW w amerykańskich zakładach Mack Truck w przeważającej większości odrzucili umowę zalecaną przez Faina, natomiast Mack powiedział w czwartek, że nie zaplanowano żadnych nowych rozmów. W 2015 roku członkowie UAW w obecnym Stellantis głosowali przeciwko umowie zatwierdzonej przez kierownictwo związku.

Lokalni przywódcy związkowi w zakładach Stellantis przybędą do Detroit 2 listopada, zanim porozumienie zostanie przesłane członkom do ratyfikacji, powiedziała Fine w sobotę.

Duża książeczka czekowa

Fain był szczególnie surowy dla Forda podczas negocjacji kontraktowych, mimo że producent samochodów nawiązał w przeszłości współpracę z UAW.

W pewnym momencie powiedział dyrektorowi generalnemu Forda, Jimowi Farleyowi, aby „poszedł po dużą książeczkę czekową”, oświadczając, że „minęły czasy, gdy UAW i Ford łączyli siły w walce z innymi firmami”.

Oprócz ogólnej podwyżki płac Fine powiedział, że najniżej opłacani pracownicy tymczasowi Forda będą mogli cieszyć się z podwyżek przekraczających 150% przez cały okres obowiązywania umowy, a najwyższe wynagrodzenie osiągną po trzech latach. Związek uzyskał także prawo do strajku w związku z przyszłymi zamknięciami zakładów.

READ  Ropa skacze na słabego dolara i napięcie podaży

UAW skutecznie wyeliminowało także niski poziom wynagrodzeń pracowników w niektórych zakładach produkujących części do Forda – kwestię, na którą Fain zwracał uwagę od początku procesu negocjacji.

Kontrakt z Fordem cofnąłby ustępstwa, na które związek zgodził się w szeregu umów od 2007 roku, kiedy GM i dawny koncern Chryslera zmierzały ku bankructwu, a Ford zastawiał aktywa, aby utrzymać się na rynku.

„Poprosiliśmy Forda, aby przyspieszył, i tak się stało” – powiedział Fine w zeszłym tygodniu w nagraniu wideo.

(Raporty: Joe White z Detroit i David Shepardson w Waszyngtonie; Relacje Mohammeda dla Biuletynu Arabskiego; Przygotowania Mohammeda do Biuletynu Arabskiego) Tekst: Sayantani Ghosh. Redakcja: Lisa Shoemaker i Debba Babington

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Uzyskanie praw licencyjnychotwiera nową kartę

Joe White to globalny korespondent motoryzacyjny Reuters z siedzibą w Detroit. Joe zajmuje się szerokim zakresem tematów branży motoryzacyjnej i transportowej, a także pisze The Auto File, trzytygodniowy biuletyn poświęcony światowemu przemysłowi samochodowemu. Joe dołączył do agencji Reuters w styczniu 2015 r. jako redaktor ds. transportu, wiodący reportaż o samolotach, pociągach i samochodach, a później został redaktorem ds. silników globalnych. Wcześniej pełnił funkcję globalnego redaktora motoryzacyjnego w The Wall Street Journal, gdzie nadzorował relacje z branży motoryzacyjnej i zarządzał biurem w Detroit. Joe jest współautorem (wraz z Paulem Ingrassią) książki The Comeback: The Fall and Rise of the American Auto Industry i wspólnie z Paulem otrzymali w 1993 roku nagrodę Pulitzera za doskonałe reportaże.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *