16 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Liderzy UAW kontynuują negocjacje z Fordem w miarę kontynuowania rozmów z GM

DETROIT (Reuters) – Prezes United Auto Workers Sean Fine spotka się w niedzielne popołudnie z lokalnymi przywódcami związkowymi z Forda (FN), aby rozpocząć proces ratyfikacji nowego kontraktu, podczas gdy negocjacje w General Motors (GM.N) będą kontynuowane po sobotniej porażce.

W sobotę Fine zarządził strajk w fabryce silników i montażu GM w Spring Hill w stanie Tennessee, krytykując „niepotrzebną i nieodpowiedzialną odmowę osiągnięcia uczciwego porozumienia” przez kierownictwo.

Nie jest jasne, co powstrzymuje GM i UAW w kierunku porozumienia podobnego do poprzednich umów z właścicielem Forda i Chryslera, Stellantisem, ale źródła podają, że jedną z głównych kwestii są koszty emerytur dla emerytów. Transakcje te zapewniły rekordowy wzrost wynagrodzeń pracowników o 25% w ciągu czteroipółletniego kontraktu i umożliwiły producentom samochodów ponowne uruchomienie dochodowych linii montażowych samochodów ciężarowych.

Jak wynika z krótkiego dokumentu, do którego dotarł Reuters, umowa z Fordem UAW obejmuje premię za poparcie w wysokości 5000 dolarów, specjalne pakiety zachęt emerytalnych i zapewnia nowo zatrudnionym pracownikom tymczasowym szybszą ścieżkę do zatrudnienia na pełen etat i najwyższą stawkę związkową. Pracownicy otrzymują także bon o wartości 1500 dolarów na samochód i większe składki firmowe na świadczenia emerytalne.

Obecni pracownicy tymczasowi w Fordzie natychmiast stają się pracownikami stałymi, którzy w ciągu trzech lat będą mogli uzyskać najwyższe wynagrodzenie, a umowa otwiera pracownikom spółek joint venture, fabryk akumulatorów i kompleksu pojazdów elektrycznych Ford BlueOval w Tennessee możliwość przyłączenia się do związku zawodowego i objęcia go prawem praca. Źródła poinformowały Reuters, że główny kontrakt.

Od rozpoczęcia strajku 15 września akcje General Motors i Forda spadły o około jedną piątą. Akcje Stellantis spadły zaledwie o 1%.

Generalny dyrektor wyraził rozczarowanie decyzją UAW o uderzeniu w Spring Hill.

Wycofanie się Spring Hill może utrudnić produkcję dużych pickupów GM, a także montaż innych popularnych pojazdów GM. Skutki przedłużającego się strajku w Spring Hill mogą podnieść koszty impasu dla GM powyżej 400 milionów dolarów tygodniowo, które firma ogłosiła w zeszłym tygodniu.

„Wszyscy moi przyjaciele nienawidzą firm, które nie zgadzają się na uczciwe umowy dla swoich pracowników” – napisał w niedzielę rano konsultant UAW Benjamin Dector na portalu społecznościowym X, wcześniej znanym jako Twitter. Później usunął post.

GM jest obecnie jedynym producentem samochodów z Detroit bez umowy. W sobotę Stellantis osiągnął porozumienie z UAW i Fordem w środę.

Prezydent United Auto Workers Sean Fine dołącza do strajkujących członków UAW na linii pikiety w zakładzie montażowym Forda Michigan w Wayne, stan Michigan, USA, 15 września 2023 r. REUTERS/Rebecca Cook Uzyskanie praw licencyjnych

Postęp w rozwiązywaniu sporów między UAW a GM może spowolnić w niedzielę, ponieważ Fain ma wziąć udział w spotkaniach z lokalnymi urzędnikami Forda na przedmieściach Detroit w Taylor w stanie Michigan i przedstawić aktualizację wideo na temat umowy z Fordem o 19:00 ET (23:00 GMT). . .

Przywódcy związkowi udadzą się następnie na spotkania regionalne, aby wyjaśnić członkom porozumienia, którzy następnie będą głosować za ich zatwierdzeniem.

Przywódcy UAW nie mogli już uważać głosów ratyfikacyjnych za oczywistość. W zeszłym miesiącu pracownicy UAW w amerykańskich zakładach Mack Truck w przeważającej większości odrzucili umowę zalecaną przez Faina, natomiast Mack powiedział w czwartek, że nie zaplanowano żadnych nowych rozmów. W 2015 roku członkowie UAW w obecnym Stellantis głosowali przeciwko umowie zatwierdzonej przez kierownictwo związku.

Lokalni przywódcy związkowi w zakładach Stellantis przybędą do Detroit 2 listopada, zanim porozumienie zostanie przesłane członkom do ratyfikacji, powiedziała Fine w sobotę.

Duża książeczka czekowa

Fain był szczególnie surowy dla Forda podczas negocjacji kontraktowych, mimo że producent samochodów nawiązał w przeszłości współpracę z UAW.

W pewnym momencie powiedział dyrektorowi generalnemu Forda, Jimowi Farleyowi, aby „poszedł po dużą książeczkę czekową”, oświadczając, że „minęły czasy, gdy UAW i Ford łączyli siły w walce z innymi firmami”.

Oprócz ogólnej podwyżki płac Fine powiedział, że najniżej opłacani pracownicy tymczasowi Forda będą mogli cieszyć się z podwyżek przekraczających 150% przez cały okres obowiązywania umowy, a najwyższe wynagrodzenie osiągną po trzech latach. Związek uzyskał także prawo do strajku w związku z przyszłymi zamknięciami zakładów.

UAW skutecznie wyeliminowało także niski poziom wynagrodzeń pracowników w niektórych zakładach produkujących części do Forda – kwestię, na którą Fain zwracał uwagę od początku procesu negocjacji.

Kontrakt z Fordem cofnąłby ustępstwa, na które związek zgodził się w szeregu umów od 2007 roku, kiedy GM i dawny koncern Chryslera zmierzały ku bankructwu, a Ford zastawiał aktywa, aby utrzymać się na rynku.

„Poprosiliśmy Forda, aby przyspieszył, i tak się stało” – powiedział Fine w zeszłym tygodniu w nagraniu wideo.

(Raporty: Joe White z Detroit i David Shepardson w Waszyngtonie; Relacje Mohammeda dla Biuletynu Arabskiego; Przygotowania Mohammeda do Biuletynu Arabskiego) Tekst: Sayantani Ghosh. Redakcja: Lisa Shoemaker i Debba Babington

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Uzyskanie praw licencyjnychotwiera nową kartę

Joe White to globalny korespondent motoryzacyjny Reuters z siedzibą w Detroit. Joe zajmuje się szerokim zakresem tematów branży motoryzacyjnej i transportowej, a także pisze The Auto File, trzytygodniowy biuletyn poświęcony światowemu przemysłowi samochodowemu. Joe dołączył do agencji Reuters w styczniu 2015 r. jako redaktor ds. transportu, wiodący reportaż o samolotach, pociągach i samochodach, a później został redaktorem ds. silników globalnych. Wcześniej pełnił funkcję globalnego redaktora motoryzacyjnego w The Wall Street Journal, gdzie nadzorował relacje z branży motoryzacyjnej i zarządzał biurem w Detroit. Joe jest współautorem (wraz z Paulem Ingrassią) książki The Comeback: The Fall and Rise of the American Auto Industry i wspólnie z Paulem otrzymali w 1993 roku nagrodę Pulitzera za doskonałe reportaże.