Tanak znalazł się w gronie faworytów do zwycięstwa na szybkich drogach szutrowych w Polsce, jednak jego nadzieje na zwycięstwo zostały brutalnie przerwane na drugim etapie. [Stanczyki, 29.40km].
Po zwycięstwie w czwartkowym odcinku Super Special kierowca Hyundaia rozpoczął piątek z jednosekundową przewagą nad kolegą z zespołu Thierrym Neuvillem.
Jednak Thanak doznał uszkodzenia przodu swojego i20 N i był zmuszony zjechać z drogi na 18,3 km. Estończyk uderzył w jelenia, który zerwał chłodnicę z samochodu. Thanak i pilot Martin Jarvioja Po wypadku nie odnieśli żadnych obrażeń.
„Niestety, trafiliśmy w miłość” – powiedział Thanak, który zamierza jutro ponownie dołączyć do rajdu.
„Nie, nic nie jest ugotowane. Wszystko jest w porządku, z wyjątkiem kilku części w samochodzie, ale wszystko jest do wymiany”.
Wyjazd Thanaka dał prowadzenie w rajdzie trzeciemu Hyundaiowi prowadzonemu przez Andreasa Mikkelsena, który wykorzystał swoją niską pozycję na drodze i wygrał etap.
Bieg Norwega po skoszeniu beli siana nie był do końca czysty, ale nie przeszkodziło mu to w zdobyciu pierwszego zwycięstwa etapowego od Rajdu Walii GP 2019.
„Staraliśmy się utrzymać dobre tempo i w jednym zakręcie uderzyłem w siano” – powiedział Mikkelsen. „To była jedyna rzecz, jaką mogliśmy zrobić, a ja starałem się utrzymać w kolejce, ponieważ musieliśmy wejść na scenę”.
Andreas Mikkelsen, Torstein Eriksson, zespół Hyundai World Rally Team Hyundai i20 N Rally1
Zdjęcie: Pula treści Red Bulla
Mikkelsen był o 0,3 s szybszy od debiutanta w Rally1, Martinsa Sesksa, który ustanowił oszałamiający czas za kierownicą samochodu M-Sport Ford Puma Rally1 w wersji niehybrydowej.
„Co! OK. To wszystko” – powiedział zdumiony Cescs, podając swój czas, 2,2 sekundy przed Mickelsonem, który zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej.
Aktualny mistrz świata Kalle Rowanpera awansował z siódmego na trzecie miejsce [+7.9s] Po zanotowaniu trzeciego najszybszego czasu na scenie. Kierowca Toyoty, który w ostatniej chwili otrzymał wezwanie do zastąpienia kontuzjowanego Sébastiena Ogiera, był sfrustrowany faktem, że nie mógł cisnąć ze względu na pośpieszne przygotowania do zawodów.
„Kierowca nie jest zbyt dobry, w tym rajdzie jest bardzo trudno. Nie pamiętam pozycji, które muszę zająć. Nie mogę już podejmować ryzyka, bo nie wiem, dokąd zmierzam” – powiedział Rowanpera .
Adrian Fourmaux z M-Sport uplasował się na czwartej pozycji, którą podzielił z Elfinem Evansem z Toyoty, 8,0 sekundy przed Mikkelsenem.
Gregoire Munster {+12,8 s]Takamoto Katsuda [19.1s] i lider mistrzostw Thierry Neuville [+21.2s] Rally1 okrążył boisko.
W WRC2, po tym jak lider Oliver Solberg miał problemy z elektryką w swojej Skodzie Fabia, Sami Bajari prowadził w klasie ze stratą 6,1 sekundy do Nicolae Griasina.
„Muzyk. Miłośnik kawy. Oddany badacz jedzenia. Webman. Namiętny guru internetu”.
More Stories
Wpływ siły wyższej na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na przykładzie pandemii Covid-19: wnioski na przyszłość
W 2025 roku Polska zwiększy wydatki na obronność do rekordowego poziomu
„Zmiana zasad gry”: Lockheed przedstawia pierwszy polski F-35