25 kwietnia, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Lepsze opcje opon Red Bulla jeszcze bardziej osłabiają nadzieje rywali Formuły 1 na Grand Prix Bahrajnu

Lepsze opcje opon Red Bulla jeszcze bardziej osłabiają nadzieje rywali Formuły 1 na Grand Prix Bahrajnu

Tempo RB20 w rękach mistrza świata podczas treningów i kwalifikacji podkreśliło jego obecną przewagę nad przeciwnikiem.

Pomimo zaciętej rywalizacji o czołowe miejsca w stawce – najlepsze okrążenie Charlesa Leclerca w Q2 było wystarczająco dobre, aby zdobyć pole position – niewielu spodziewa się wielkich nadziei, że w sobotę uda mu się dotrzymać mu kroku w wyścigu Sakhir.

Jak powiedział Carlos Sainz z Ferrari na temat deficytu Red Bulla w kwalifikacjach, patrząc bliżej niż w zeszłym roku: „Poczekajmy do wyścigu. Myślę, że tam nagle podnieśli poprzeczkę i tam byli w stanie zjechać w dół, tak jak nikt inny”. Cierpi na wyścigowe tempo, którego nikt inny nie jest w stanie osiągnąć.

„Myślę, że w zeszłym roku, jeśli spojrzeć na ostatnie osiem wyścigów: w kwalifikacjach zawsze byliśmy na miejscu, w zasięgu, a w tym roku znów czuliśmy, że jesteśmy w zasięgu w kwalifikacjach. [pace]. W wyścigu? zobaczymy.”

Jeśli jednak deficyt wydajności Verstappena sprawi, że rywale poczują, że ich szanse są nikłe, jest dla nich więcej złych wiadomości, ponieważ Red Bull ma także przewagę w zakresie strategii opon przed Grand Prix.

Po tym, jak Red Bull prawie zniknął z radarów, podczas końcowych treningów zdecydował się odejść od wczesnych miękkich opon i zamiast tego zdecydował się na użycie twardych opon.

Max Verstappen w Red Bull Racing RB20

Fotografia: Mark Sutton / Zdjęcia sportów motorowych

Oznacza to, że na wyścig duet Red Bull Verstappen i Sergio Perez mają do dyspozycji nową miękką szmatkę, podczas gdy wszyscy główni rywale używali tylko jednej.

Oto krótki przegląd dostępnych kombinacji ramek:

W przypadku toru o dużej przyczepności, takiego jak Bahrajn, stwierdzenie, że wyjątkowo miękka opona jest zaletą, może wydawać się sprzeczne z intuicją, ale tutaj wszystko działa w ten sposób, ponieważ średnia opona nie jest szczególnie dobrą oponą do wyścigów.

READ  The Jets kończą się opcje premium dla WR w ramach bezpłatnej agencji

Jak wyjaśnił Mario Isola z Pirelli: „Średnia jest bardzo zbliżona pod względem czasu delta przy twardości, ale przy większej degradacji. Oznacza to, że nie ma z tym żadnych realnych korzyści”.

Zatem właściwości medium popychają przednich biegaczy do trybu miękkiego, szczególnie w fazie początkowej i otwierającej.

„Myślę, że większość samochodów, a przynajmniej te przed nimi, wystartują na miękkich drogach, w przeciwnym razie stracą dużą pozycję na torze” – dodał Isola.

„Rozpiętość czasu cyklu między miękkim a twardym jest duża. Miękki/średni to 1,2 sekundy, a średni/twardy to 0,3–0,4 sekundy, więc oznacza to, że między twardym a miękkim masz 1,5 sekundy. To dużo”. .

Kontynuował: „Jeśli więc zaczniesz z trudnego terenu i będziesz na czele, z pewną możliwością wyprzedzania, zaczniesz tracić pozycje na torze”.

Max Verstappen z Red Bull Racing Team odbiera nagrodę Pirelli za pierwsze miejsce z rąk DJ Z

Max Verstappen z Red Bull Racing Team odbiera nagrodę Pirelli za pierwsze miejsce z rąk DJ Z

Fotografia: Simon Galloway / Zdjęcia sportów motorowych

Strategia wyboru miękkiej opony na pierwszy przejazd, z dodatkową przyczepnością poza linią startową i dodatkową żywotnością, jaką zapewnia, zapewnia Red Bullowi bardzo dobrą amortyzację w porównaniu do innych opon.

Sainz oszacował, że podczas pierwszego przejazdu przewaga Red Bulla wyniosła około dwóch lub trzech sekund.

Ponadto wskazuje to również, że Red Bull wybrał tę samą strategię miękką i twardą, którą tak dobrze zastosował, aby dominować w zeszłym roku. Inni, którzy mają kilka dostępnych trudności, mogą wybrać bardziej konserwatywną trasę.

Projekt samochodu Red Bulla, jego długoterminowa forma i wybór strategii dotyczącej opon osiągnęły punkt kulminacyjny, pozwalając reszcie zawodników zaakceptować fakt, że istnieje jeden wyraźny faworyt, a jest nim pierwszy wyścig Formuły 1 w roku 2024.

„Różnica w kwalifikacjach była prawdopodobnie trochę bliżej Maxa, niż wszyscy się spodziewaliśmy, ale myślę, że tempo wyścigu jest najważniejsze. Prawdopodobnie spodziewamy się półsekundowego deficytu” – powiedział George Russell, który rozpocznie wyścig z trzeci. „Tak właśnie pomyśleliśmy po teście”.

READ  Caitlin Clark została wybrana przez Indiana Fever z numerem 1 w drafcie WNBA 2024

Zapytany przez Motorsport.com, czy widział w danych z tego weekendu cokolwiek, co dawałoby nadzieję, że ktoś podejmie walkę z Verstappenem, Isola szybko odpowiedział.

Uśmiechnął się. „Max jest tak silny, że nie potrafię kłamać”. „Widać to po czasach okrążeń, zarówno podczas testów, jak i wczoraj. Mam nadzieję, że pozostali są blisko, ale myślę, że on nadal ma przewagę”.

Przeczytaj także: