Komisja Papierów Wartościowych i Giełd po raz pierwszy stwierdziła, że spółki publiczne powinny informować swoich akcjonariuszy i rząd federalny o tym, jak wpływają na klimat, czego od dawna żądają zwolennicy ochrony środowiska.
Na poniedziałkowym posiedzeniu czołowy regulator finansowy w kraju wstępnie zatwierdził długo oczekiwaną zasadę ujawniania zmian klimatycznych, posuwając się do przodu z rozwiązaniem, które posunęłoby naprzód słabnącą administrację Bidena dotyczącą ochrony środowiska.
Proponowana zasada – zatwierdzona stosunkiem głosów 3 do 1 – ma na celu dać inwestorom jaśniejszy obraz zagrożeń, jakie zmiany klimatyczne mogą stanowić dla firm z powodu klęsk żywiołowych, takich jak susza i pożary, zmian w polityce środowiskowej rządu lub malejącego zainteresowania konsumentów. W produktach, które przyczyniają się do globalnego ocieplenia.
Konsekwencje mogą być jednak dalekosiężne: zwolennicy ochrony środowiska i ładu korporacyjnego twierdzą, że przejrzystość, której wymaga ta zasada, sprawi, że firmy będą odpowiedzialne za ich rolę w zmianach klimatu, a inwestorzy będą mieli większy wpływ na wymuszanie zmian w praktykach biznesowych, które przyczyniają się do globalnego ocieplenia.
powiedział Bill Weil, były car ds. zielonej energii w Google i dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju na Facebooku, który obecnie kieruje Climate Voice, grupą zachęcającą pracowników do działania na rzecz klimatu.
Opinia publiczna będzie miała do 60 dni na zgłoszenie uwag na temat planu, który, jeśli zostanie przyjęty, ustanowi ramy sprawozdawcze dla firm w celu dostarczania informacji o zagrożeniach związanych z klimatem w ich rocznych raportach i danych z rejestru papierów wartościowych.
Jednak propozycja już wywołała sprzeciw niektórych grup biznesowych i może zostać zakwestionowana w sądzie, potencjalnie opóźniając jej wejście w życie. Duża część krytyki dotyczyła zakresu, w jakim dane dotyczące emisji mieszczą się w zakresie kompetencji SEC.
Podstawą zasad SEC jest ujawnienie inwestorom „istotnych” informacji, co oznacza, że są one potrzebne do podjęcia świadomej decyzji o kupnie lub sprzedaży akcji.
Reprezentant Patrick T. McHenry z Północnej Karoliny, republikanin w Komisji ds. Usług Finansowych Izby Reprezentantów, nazwał tę propozycję „głupią i wprowadzającą w błąd” i powiedział, że ryzyko klimatyczne nie jest głównym problemem większości firm.
„Administracja Bidena przepycha swoją agendę klimatyczną przez organy nadzoru finansowego, ponieważ nie mają oni głosów, aby przeforsować go przez Kongres” – powiedział.
Ale wiele firm już zaczęło publikować informacje o emisji gazów cieplarnianych. Komisja Papierów Wartościowych i Giełd szacuje, że jedna trzecia z 7000 rocznych spółek, które analizowała w 2019 i 2020 r., zawierała pewne ujawnienia dotyczące wpływu na klimat. Senator Jack Reed, demokrata z Rhode Island, powiedział, że proponowana ustawa przywróci porządek operacji.
„Spółki notowane na giełdzie nie mogą już czepiać się raportów klimatycznych, a inwestorzy będą mieli znacznie lepsze poczucie narażenia na fizyczne ryzyko klimatyczne” – powiedział.
Organizatorzy powiedzieli, że na nim zbudowana jest baza Zarządzenia Naczelnej Rady Edukacji wydane w 2010 r. dla firm o ujawnianiu informacji na temat zmian klimatycznych. Komisja Papierów Wartościowych i Giełd podjęła tę akcję w tym samym czasie, gdy Agencja Ochrony Środowiska zaczęła wymagać od niektórych dużych firm zbierania danych na temat emisji gazów cieplarnianych.
„Przez pokolenia SEC wkraczała, gdy istnieje znacząca potrzeba ujawnienia informacji istotnych dla decyzji inwestorów” – powiedział w oświadczeniu przewodniczący SEC, Gary Gensler. Powiedział, że więcej inwestorów płaci za takie informacje.
„Inwestorzy z zarządzanymi aktywami o wartości 130 bilionów dolarów zażądali, aby firmy ujawniły swoje ryzyko klimatyczne” – powiedział Gensler.
Amerykańska Izba Handlowa, grupa lobbystów handlowych, stwierdziła, że szeroko popiera cel ujawniania informacji o klimacie przez firmy, ale chce bardziej „jasnych i praktycznych” zasad, które nie zmuszają firm do ujawniania nieistotnych zagrożeń.
„Będziemy bronić postanowień tej propozycji, które odbiegają od tego standardu lub są niepotrzebnie szerokie” — powiedział Tom Quadman, wiceprezes Centrum Konkurencyjności Rynków Kapitałowych Izby.
W dyskusji z inwestorami po głosowaniu w komisji, Gensler powiedział, że Komisja Papierów Wartościowych i Giełd poważnie rozważy uwagi firm, inwestorów i środowiska prawnego, zanim uchwali zasadę ujawniania informacji. „Nie możemy się doczekać publicznych komentarzy” – powiedział.
Niektóre firmy – w tym Apple, Facebook, Google i Microsoft – już zgłaszają obszerne dane i wyznaczyły terminy, w których mają nadzieję na ogólną dekarbonizację. Ale proponowana reguła, która ma ponad 500 stron, stworzyłaby ramy dla wszystkich spółek giełdowych.
Firmy będą musiały wykonać trzy poziomy analizy swojego wpływu na klimat – a spójna analiza Sposób, w jaki naukowcy postrzegają wpływ działalności biznesowej na środowisko.
Na pierwszych dwóch poziomach firmy są zobowiązane do corocznego ujawniania bezpośredniego wpływu swojej działalności na zmiany klimatu w zakresie wytwarzanych przez nie produktów oraz wszelkich pośrednich wpływów na środowisko związanych z wykorzystaniem energii elektrycznej, ciężarówek lub innych pojazdów.
Trzeci poziom jest bardziej kompleksowy i obejmuje ocenę śladu węglowego dostawców, podróży służbowych oraz wszelkich aktywów dzierżawionych przez firmę. Propozycja SEC wymagałaby tylko od największych firm zgłaszania tego poziomu wpływu na klimat – znanego jako emisje z zakresu 3 – ale pozwoliłaby poszczególnym firmom decydować, czy informacje będą istotne dla inwestorów.
Ujawnienie emisji z zakresu 3, które obejmują głównie gazy generowane przez dostawców korporacyjnych lub bardziej przypadkowe procesy, często przyćmiewają pozostałe dwa rodzaje. W większości przypadków wymóg ten nie będzie dotyczył dużych firm przez co najmniej dwa lata.
Duże firmy, które zgłaszają emisje z zakresu 3, początkowo otrzymają tak zwaną bezpieczną przystań przed sporami sądowymi ze strony inwestorów, którzy uważają, że analiza firm była błędna. Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) postanowiła zapewnić bezpieczną przystań, ponieważ emisje z zakresu 3 mogą być bardziej złożone do analizy i gromadzenia.
Todd Phillips, dyrektor ds. regulacji finansowych i ładu korporacyjnego w Center for American Progress, powiedział, że wciąż ma kilka pytań dotyczących tego, w jaki sposób zasada odnosiłaby się do emisji z zakresu 3, ale dodał, że proponowana zasada dałaby inwestorom „dostęp do kluczowych informacji, których potrzebują podejmować świadome decyzje inwestycyjne.”
Kiedy prowizja Powiedział w zeszłym roku Gdy zastanawiał się, czy zaproponować zasady klimatyczne, opinia publiczna została poproszona o przesłanie listów z komentarzami. Badanie listów przeprowadzone przez Ceres, grupę non-profit, która współpracuje z inwestorami i firmami w celu sprostania wyzwaniom środowiskowym, wykazało, że 65 procent komentarzy przesłanych przez firmy inwestycyjne wzywało firmy do uwzględnienia emisji z zakresu 3.
Niektórzy dyrektorzy korporacji prawdopodobnie z zadowoleniem przyjmą proponowaną zasadę, ponieważ uważają, że standardowe ujawnienia dotyczące klimatu ułatwią porównywanie wysiłków firm na rzecz ochrony środowiska.
Na przykład Microsoft napisał list popierający dążenie Komisji do zmian klimatycznych. Wielkie firmy technologiczne pozycjonują się jako pionierzy w odchodzeniu od paliw kopalnych, ale stoją również w obliczu trudności: Microsoft, który dąży do osiągnięcia „ujemnej emisji dwutlenku węgla” do 2030 r., Niedawno zgłosiłem wzrost emisji. Wzrost ten był prawie w całości spowodowany zwiększeniem emisji z zakresu 3, ponieważ firma zbudowała nowe centra danych, a użycie konsoli Xbox wzrosło podczas pandemii.
Zwolennicy ochrony środowiska mają nadzieję, że przepisy, które wymagają od firm pomiaru i raportowania emisji gazów cieplarnianych, zachęcą firmy do podjęcia bardziej zdecydowanych kroków w celu zmniejszenia ich wpływu na klimat.
„W biznesie istnieje stare powiedzenie: to, co jest mierzone, jest zarządzane” — powiedział pan Reed, senator z Rhode Island.
Sierra Club i Fundusz Obrony Środowiska zarówno pochwaliły proponowaną regułę, jak i stwierdziły, że należy ją szybko przyjąć. Ben Cushing, który kieruje wysiłkami Sierra Club na rzecz silniejszych ujawnień klimatycznych, powiedział, że ta zasada jest „od dawna spóźniona”.
„Firmy zobowiązały się do zajęcia się swoim wpływem na klimat bez ujawniania pełnego zakresu swoich emisji, zagrożeń, przed którymi stoją ich firmy w związku ze zmianami klimatu lub powiązanych biznesplanów w celu wypełnienia swoich zobowiązań klimatycznych” – powiedział.
Jeśli ta zasada stanie się ostateczna, będzie to godne uwagi zwycięstwo administracji Bidena, która ma problemy z realizacją swojej szerszej agendy klimatycznej. Ograniczone postępy, jakie poczyniła w zakresie ustawodawstwa skoncentrowanego na emisjach, sprawiły, że regulacje finansowe stały się jednym z głównych narzędzi, które muszą zmienić zachowanie przedsiębiorstw w miarę pogarszania się zmian klimatycznych.
W zeszłym tygodniu Sarah Bloom Raskin, jedna z nominowanych przez administrację Bidena do służby w Rezerwie Federalnej, wycofała się z badania z powodu sprzeciwu grup biznesowych i Republikanów wobec niektórych jej tekstów, w których twierdziła, że organy nadzoru finansowego muszą bardziej skoncentrować się na tym, jak firmy wpływają na klimat. . Odsunęła się po tym, jak senator Joe Manchin III, demokrata z Zachodniej Wirginii, powiedział, że nie będzie głosował za jej potwierdzeniem.
Christopher Flavel Przyczyniaj się do przygotowania raportów.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii