- Według sondażu przeprowadzonego przez Morning Consult kobiety napędzają sprzedaż biletów w Chinach. Oznacza to zmianę kulturową w kraju i nowy punkt wejścia dla hollywoodzkich studiów.
- Choć kobiety stanowią mniej niż połowę populacji regionu, stanowią one 52% widzów miesięcznie w kinach.
- Hollywood stara się odzyskać swoją pozycję w Chinach po pandemii, oferując chińskiej publiczności mnóstwo filmów o superbohaterach i filmach akcji, aby złagodzić sukces.
Fani oglądają film w kinie w Szanghaju w Chinach.
Przyszłe wydawnictwa | Przyszłe wydawnictwa | Obrazy Getty’ego
Kobiety napędzają sprzedaż biletów w Chinach, mimo że stanowią mniejszy procent populacji, a Hollywood powinno to zauważyć.
Choć kobiety stanowią mniej niż połowę populacji Chin, według Morning Consult, który w dniach 21–25 lipca przeprowadził ankietę wśród 681 widzów co miesiąc w kinach, stanowią one 52% widzów kin miesięcznie.
Wyższe niż oczekiwano wydatki kasowe Chinek pokazują nie tylko zmianę kulturową, ale także nowy punkt wyjścia dla amerykańskich studiów. Hollywood stara się odzyskać równowagę w kraju po blokadach związanych z pandemią, ponieważ Chiny rozwinęły krajowy przemysł filmowy i ograniczyły liczbę filmów zagranicznych dozwolonych w kinach. Wykorzystanie tego nowego trendu wśród widzów kinowych w Chinach może być nową strategią dla Hollywood.
Morning Consult odkrył, że chińska publiczność na równi z mężczyznami interesuje się filmami science fiction i filmami akcji, ale bardziej komediami romantycznymi i musicalami.
„Myślę, że to wyjaśnia, dlaczego film Barbie odniósł ostatnio tak duży sukces w tym kraju, podobnie jak w wielu innych miejscach” – powiedział Kevin Tran, starszy analityk ds. mediów i rozrywki w Morning Consult.
Podczas gdy Warner Bros. „Barbie” zebrała jak dotąd w Chinach zaledwie około 35 milionów dolarów, a Tran sugeruje, że studia mogłyby spróbować wykorzystać słabo rozwiniętą grupę demograficzną na rynku.
„Siła nabywcza kobiet w Chinach rośnie od kilku lat” – wyjaśnił Tan. „Mniej kobiet wychodzi za mąż. Myślę więc, że jest większa niezależność i myślę, że w sytuacji, gdy Chiny nadal są krajem, w którym priorytetem są tradycyjne role płciowe… jest więcej czasu, który można przeznaczyć na rozrywkę i inne rzeczy inne niż dom”. Rodzaj obowiązków opiekuńczych. „Dzięki temu mogą robić inne rzeczy, na przykład chodzić do kina lub po prostu wydawać na siebie pieniądze w sposób, w jaki wcześniej nie byli w stanie tego zrobić”.
Morning Consult zauważył, że jego badanie wykazało, że 32% Chinek stwierdziło, że w lipcu poszło do kina trzy lub więcej razy, w porównaniu z 27% mężczyzn.
„Biorąc pod uwagę trudności, jakie mają zagraniczne studia w identyfikowaniu konkretnych norm kulturowych i odniesień do kultury popularnej w Chinach, dla amerykańskich studiów rozsądne może być inwestowanie większych inwestycji w chińskie produkcje musicali i komedii romantycznych w ramach długoterminowej strategii” – napisał Tran w jego artykuł. Jego raport. „Te inwestycje będą jednym ze sposobów zapewnienia równowagi w ofercie studiów różnymi rodzajami typowych, wysokobudżetowych filmów akcji, na których tradycyjnie opierają się, aby odnieść globalny sukces kasowy”.
Oczywiście Tran powiedział, że Hollywood nie powinno całkowicie przepisywać zasad gry, aby dostosować się do kinowych upodobań danego kraju. W końcu amerykańska publiczność skarciła studia za zmienianie lub nawet wycinanie scen z filmów, aby spełnić chińskie zasady cenzury.
Aby rozpowszechniać i wyświetlać filmy w Chinach, filmy muszą zostać zatwierdzone przez organy regulacyjne i mogą zostać ocenzurowane, jeśli zawierają treści, które urzędnicy uznają za nieodpowiednie. Narusza podstawowe wartości socjalistyczne lub szkodzi jego wizerunkowi narodowemu.
Wiele znanych filmów, w tym „Czarna wdowa” Marvela, „Shang-Chi i legenda dziesięciu pierścieni”, „Thor: Miłość i grzmot”, „Doktor Strange w wieloświecie szaleństwa” i „Spider-Man: Nie ma mowy” od Sony. Home” otrzymał zakaz wyświetlania w chińskich kinach.
Przed pandemią chińska publiczność niezmiennie odpowiadała za około 15–20% światowej sprzedaży dużych filmów, zwłaszcza z Marvel Cinematic Universe. Jeśli chodzi o niedawno wydany film Marvela „Strażnicy” Galaktyki: Vol. 3”, sprzedaż biletów z Chin stanowiła zaledwie 10% całkowitej sprzedaży filmu.
Po ponownym otwarciu kin po pandemii Hollywood pospieszyło z wprowadzeniem chińskiej publiczności filmów o superbohaterach i akcjach, co odniosło umiarkowany sukces. Podczas gdy Disney „Avatar: Droga wody” zarobił w kinach w kraju ponad 200 milionów dolarów, niewiele innych filmów zbliżyło się do tej liczby lub nawet przekroczyło granicę 100 milionów dolarów.
Według grupy doradczej Artisan Gateway, Chiny wznowiły w tym roku import filmów z Hollywood na poziomie sprzed pandemii, ale sprzedaż biletów w pierwszej połowie 2023 r. spadła o prawie 70% w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025