Pracownicy Adidasa szybko odkryli, że Pan West jest pełen pomysłów. Dowiedzieli się również, że pracuje inaczej niż ktokolwiek inny, kogo spotkali.
Potrafi się ekscytować do tego stopnia, że wywołuje chaos. Na początku niespodziewanie pojawił się w nowojorskim biurze Adidasa z panią Kardashian i maszynami do szycia wartymi dziesiątki tysięcy dolarów. Było to tak irytujące, że wysłano go do studia na drugim końcu miasta. Pogrążony w pracy projektowej miał taką obsesję na punkcie każdego szczegółu, że trudno było cokolwiek dokończyć.
Kiedy był zdenerwowany, szybko wpadał w złość. Gdy w lutym 2015 r. zbliżał się termin pierwszego pokazu mody Yeezy’ego, skrytykował, używając języka o charakterze jednoznacznie seksualnym, Rachel Muscat – rzadką kobietę menadżerkę w branży zdominowanej przez mężczyzn – i innych pracowników Adidasa. Według kilku członków zespołu niektórzy skarżyli się na słowne obelgi skierowane pod adresem wyższych urzędników Adidasa. (Niektórzy obecni i byli pracownicy Adidasa oraz pan West, z którymi przeprowadzono wywiady na potrzeby tego artykułu, wypowiadali się wyłącznie pod warunkiem zachowania anonimowości, ponieważ są związani umowami o zachowaniu poufności).
Jednak uwaga szybko zwróciła się w stronę pokazu, ponieważ buty zebrały entuzjastyczne recenzje. Podczas tego wieczornego występu Mr. West, Travis Scott i inni raperzy nosili nowe buty Yeezy, co stanowiło zapowiedź promocji, jaką artysta i otaczające go znane osoby mogły wygenerować dla Adidasa.
Buty zostały wypuszczone w ograniczonych ilościach w ciągu następnych kilku miesięcy i wyprzedane w ciągu kilku godzin, co spowodowało awarie serwerów i skoki cen w witrynach odsprzedaży. Udało im się złapać sneakerheadów, fashionistek, a nawet sportowców, którzy mają umowy sponsorskie z konkurentami Adidasa.
Najpierw pojawił się zamszowy but z wysoką cholewką, a następnie but z wysoką cholewką Yeezy Boost 350 – Stylowe tenisówki inspirowane butami Nike Roshe Run i nazywane w Adidasie „Roshe Killer”. Miał płaski nosek, a nie standardowy podwinięty nosek, którym gardził pan West. Yeezy zmienił innowacje Adidasa: piankę Boost, nową technologię amortyzacji w podeszwie i wzorzystą dzianinę na cholewce. But nie nadawał się do biegania i uprawiania sportu, ale stanowił uzupełnienie zdobywającej popularność odzieży sportowej.
„Rzuca wszystko wyzwanie, ale wkłada całą swoją energię w to, jak stawia mu wyzwania, a zobaczysz rezultaty” – powiedział Nick Galloway, główny projektant Adidasa. – powiedział w wywiadzie z 2015 roku.
350 butów otrzymało w tym roku najwyższe wyróżnienia podczas corocznej ceremonii wręczenia nagród branżowych, uznawanych za „Obuwnicze Oskary”.
Wchodząc na scenę z panem Wexlerem, panią Muscat i Arthurem Holdem, dyrektorem wyższego szczebla Adidasa, West przyznał, że może być trudnym partnerem. „Wspaniale jest być tutaj z trzema osobami, na które najczęściej krzyczałem w ciągu ostatniego roku” – promieniał.
Później dodał: „John w zasadzie uratował mi życie”.
„Irytująco skromny fan sieci. Pisarz. Alkoholowy geek. Namiętny odkrywca. Rozwiązujący złe problemy. Nieuleczalny ekspert od zombie”.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025