Niemiecki Producent karmy dla zwierząt Josara, oddział firmy foodforplanet GmbH z siedzibą w Kleinheubach, otrzymał pozwolenie na budowę nowej fabryki w Paproci w Wielkopolsce w zachodniej Polsce. Najbliższa inwestycja szacowana jest na około 278 mln zł (70 mln USD).
Jozjasza W portfolio produktów znajdują się karmy mokre i suche dla psów i kotów, smakołyki i akcesoria dla zwierząt domowych. Firma twierdzi, że sprzedaż zagraniczna stanowi większość jej przychodów. Firma sprzedaje swoje produkty dla zwierząt domowych pod markami Josera, Josidog i Josicat.
Rusza nowa fabryka karmy dla zwierząt
W ramach projektu branża karmy dla zwierząt domowych stworzy co najmniej 60 nowych miejsc pracy w zakładzie, który będzie częścią obecnego zakładu produkcyjnego Josery w Paproci, jak wynika z informacji uzyskanych przez lokalny dziennik gospodarczy Puls Biznesu.
Utworzenie nowej fabryki w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (KSSSE) w Polsce, jednej z 14 Specjalnych Stref Ekonomicznych w kraju, zapewni Josராrze preferencyjne ulgi podatkowe na inwestycję. Alternatywnie firma powinna utrzymać ograniczoną liczbę miejsc pracy w zakładzie przez uzgodniony okres i zainwestować zadeklarowaną kwotę w rozbudowę mocy produkcyjnych.
Według danych firmy firma zatrudnia około 500 pracowników w Niemczech i 100 w Polsce. Zakład produkcyjny Jocery znajduje się w miejscowości Babrok, 125 km od granicy Polski z Niemcami.
Inwestycję zrealizuje Jocera Polska, lokalny oddział firmy, która rozpoczęła działalność na polskim rynku w 1999 roku.
Model biznesowy związany z karmą dla zwierząt domowych oparty na eksporcie
„Eksportujemy do ponad 60 krajów na całym świecie”, powiedział Jocera w oświadczeniu, reprezentującym ponad 50% sprzedaży korporacyjnej. Według firmy głównymi kierunkami eksportu jest kilka krajów Europy Zachodniej i Wschodniej, a także Chiny, Korea Południowa, Turcja, Indie, Indonezja i Chile.
Jocera zapowiedziała, że będzie dostarczać swoje produkty około 1,2 mln zwierząt domowych rocznie, ale jej plany ekspansji mają na celu zwiększenie zdolności firmy do karmienia około 2 mln zwierząt domowych rocznie.
Adamovsky jest niezależnym dziennikarzem mieszkającym w Warszawie. Jest autorem kilku publikacji anglojęzycznych dotyczących różnych zawodów, w tym karmy dla zwierząt, napojów, telekomunikacji, energii, bezpieczeństwa i emerytury.
More Stories
Wpływ siły wyższej na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na przykładzie pandemii Covid-19: wnioski na przyszłość
W 2025 roku Polska zwiększy wydatki na obronność do rekordowego poziomu
„Zmiana zasad gry”: Lockheed przedstawia pierwszy polski F-35