Johna Carmacka Legendarny projektant gieri Człowiek rakieta A entuzjaści VR ogłosił, że po dekadzie opuszcza zarówno Meta/Facebook, jak i sam biznes VR jako jeden z jego najwybitniejszych mistrzów.
Carmacka Stanowisko było jak Konsultant wykonawczy. Po tym, jak początkowo wysłał pożegnalną wiadomość do kolegów w wewnętrznej notatce, która częściowo wyciekła do mediów, zdecydował się zamiast tego opublikować całość – wraz z pewnymi wyjaśnieniami – na swojej stronie na Facebooku.
Tutaj jest w całości:
To koniec mojego kontraktu na wirtualną rzeczywistość.
Mam mieszane uczucia.
Quest 2 jest prawie dokładnie tym, co chciałem zobaczyć od samego początku — sprzęt mobilny, śledzenie wewnątrz i na zewnątrz, opcjonalne przesyłanie strumieniowe z komputera, wyświetlacz 4k (ish), opłacalny. Pomimo wszystkich skarg, które mam na temat naszego oprogramowania, miliony ludzi nadal z niego korzystają. Mamy dobry produkt. To udany produkt, a udane produkty czynią świat lepszym miejscem. Gdyby podjęto inne decyzje, wszystko mogłoby się dziać trochę szybciej i działać lepiej, ale zbudowaliśmy coś bardzo zbliżonego do właściwego.
Problemem jest nasza skuteczność.
Niektórzy zapytają, dlaczego obchodzi mnie, jak dzieje się postęp, o ile tak jest?
Gdybym próbował zaimponować innym, powiedziałbym, że organizacja, która zna tylko nieefektywność, nie jest przygotowana na nieuniknioną konkurencję i/lub zaciskanie pasa, ale tak naprawdę to bardziej osobisty ból, gdy widzę 5% użycia GPU postać w produkcji. Jestem zły z tego powodu.
[edit: I was being overly poetic here, as several people have missed the intention. As a systems optimization person, I care deeply about efficiency. When you work hard at optimization for most of your life, seeing something that is grossly inefficient hurts your soul. I was likening observing our organization’s performance to seeing a tragically low number on a profiling tool.]
Mamy absurdalną liczbę ludzi i zasobów, ale ciągle sabotujemy samych siebie i marnujemy wysiłek. Nie ma sposobu, aby pokryć to cukrem; Myślę, że nasza organizacja działa w połowie tak skutecznie, jak mnie uszczęśliwia. Niektórzy mogą kpić i twierdzić, że robimy dobrą robotę, ale inni będą się śmiać i powiedzieć „Połowa? Ha! Jestem w ćwiartce wydajności!”
To była dla mnie walka. Mam tutaj głos na najwyższych poziomach, więc czuję, że powinienem być w stanie posunąć sprawy do przodu, ale najwyraźniej nie jestem wystarczająco przekonujący. Spora część rzeczy, na które narzekam, ostatecznie trafia po roku lub dwóch, a dowody się gromadzą, ale nigdy nie byłem w stanie zabić tych głupich rzeczy, zanim spowodują szkody, lub wyznaczyć kierunek i sprawić, by zespół faktycznie się trzymał do tego. Myślę, że mój wpływ na margines był pozytywny, ale nigdy nie był głównym motorem.
To prawda, że jest to samookaleczenie – mogłem przenieść się do Menlo Park po przejęciu Oculusa i próbować wszczynać walki z pokoleniami przywódców, ale byłem tak zajęty programowaniem, że założyłem, że go znienawidzę, będę w tym kiepski i pewnie i tak przegrać.
Dość narzekania. Jestem zmęczony walką i mam startup do prowadzenia, ale bitwę wciąż można wygrać! Rzeczywistość wirtualna może przynieść wartość większości ludzi na świecie, a żadna firma nie jest do tego lepiej przygotowana niż Meta. Rzeczywiście, osiągnięcie tego celu może być możliwe dzięki postępowi w zakresie obecnych praktyk, ale jest wiele do zrobienia.
Podejmuj lepsze decyzje i zapełniaj swoje produkty „Daj mi spokój”!
Jak wyjaśnia jego wyjaśnienie, chociaż jego komentarze mogą brzmieć potępiająco, niekoniecznie odnoszą się do osoby, z którą pracował, lub decyzji podjętych w jego sprawie. Chodzi bardziej o jego pozorną pasję do samej idei optymalizacji, problem strukturalny i metodologiczny, który w firmie tak dużej jak Meta mógł doprowadzać do szału faceta przyzwyczajonego do pisania kodu i wystrzeliwania rakiet w kosmos.
Normalnie byłaby to część historii, w której chciałbym zostawić trochę domysłów, być może, jak tak głośne odejście może oznaczać kłopoty dla wysiłków Meta w kosmosie, ale lol, Myślę, że Meta robi wystarczająco dobrą robotę, wykrzykując to z samych dachów.
More Stories
Premiera PlayStation 5 Pro planowana jest za kilka tygodni
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Firma zajmująca się sztuczną inteligencją Midjourney zapowiada produkt sprzętowy w nowej formie