15 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Jim Ryan z PlayStation: nasze gry mogą ucierpieć, jeśli trafią bezpośrednio do PS Plus

Jim Ryan z PlayStation: nasze gry mogą ucierpieć, jeśli trafią bezpośrednio do PS Plus

Kiedy ogłaszana jest nowa platforma lub usługa, nieuchronnie koncentruje się na tym, czego brakuje, a nie na tym, co jest.

Sony Nowe oferty subskrypcji PS Plus Ciesz się dostępem online dla wielu graczy, setkami gier na PS4 i PS5, transmisjami na żywo, starszymi tytułami i doświadczeniami w grach. Ale to, czego nie obejmuje, w przeciwieństwie do swojego głównego konkurenta, to nowe gry własne, które są wprowadzane do usługi w tym samym czasie, gdy trafiają do sprzedaży detalicznej.

„Czujemy, że jesteśmy w dobrym kręgu ze studiami”, wyjaśnia Jim Ryan, dyrektor generalny PlayStation, gdzie inwestowanie jest udane, co pozwala na więcej inwestycji, co przekłada się na większy sukces. Uwielbiamy ten kurs i uważamy, że nasi gracze lubią ten kurs.

nieprzerwany: „[In terms of] Umieszczanie własnych gier w tej usłudze lub w dowolnej z naszych usług, gdy zostaną wydane… Jak dobrze wiecie, nie jest to droga, którą obraliśmy w przeszłości. I nie jest to ścieżka, którą będziemy podążać z tą nową usługą. Czujemy, że gdybyśmy zrobili to z grami, które tworzymy w PlayStation Studios, ten cnotliwy cykl zostałby przerwany. Poziom inwestycji, które musimy poczynić w naszych studiach, nie będzie wykonalny i wierzymy, że dodatkowy wpływ na jakość tworzonych przez nas gier nie będzie czymś, czego gracze będą chcieli.

Dyrektor generalny PlayStaton Jim Ryan

Opinia Ryana na ten temat nie ogranicza się do Sony. Większość wydawców AAA niechętnie umieszcza swoje najnowsze gry w usługach abonamentowych. Kontrargumentem jest to, że umieszczając swoje najnowsze tytuły w PS Plus lub Xbox Game Pass, prawdopodobnie poszerzysz swoją publiczność. Z dnia na dzień twoja nowa wersja może mieć dziesiątki milionów graczy, a jeśli twoja gra zawiera inne formy zarabiania, potencjał przychodów jest ogromny.

A nawet jeśli Twoja gra nie zawiera mikropłatności, Xbox wierzy, że subskrypcje — wraz z przesyłaniem strumieniowym — są kluczem do znalezienia nowych graczy na konsolach.

Perspektywa Ryana jest praktyczna, a obecne stanowisko PlayStation w tym temacie może ulec całkowitej zmianie.

„Sposób, w jaki świat zmienia się teraz tak szybko, nic nie trwa wiecznie”, mówi nam. „Kto powiedziałby nawet cztery lata temu, że zobaczycie AAA PlayStation IP na PC? Zaczęliśmy to w zeszłym roku od Horizon Zero Dawn, potem Days Gone, a teraz God of War — wysoce dopracowaną wersję gry na PC ”. [We’ve had] Ogromny sukces krytyczny i ogromny sukces komercyjny, a wszyscy pogodzili się z tym wydarzeniem i są z tym całkowicie zadowoleni. Patrzę wstecz cztery lata i myślę, że nikt by się tego nie spodziewał.

„Sposób, w jaki działa teraz nasz model wydawniczy [putting new games straight into PS Plus] Nie ma sensu. Ale w tej branży wszystko może się zmienić bardzo szybko”.

„Więc nie chcę niczego na tym etapie stawiać na kamień. Wszystko, o czym mówię dzisiaj, to podejście, które przyjmujemy w krótkiej perspektywie. Sposób, w jaki nasz model wdrażania działa teraz, nie ma żadnego sensu , Ale wszystko może się bardzo szybko zmienić w tej branży, jak wszyscy wiemy”.

Poza tym, czego PlayStation nie robi z nowymi opcjami subskrypcji PS Plus, warto porozmawiać o tym, co robią On jest Akcja.

Na najbardziej podstawowym poziomie łączy usługi abonamentowe PlayStation Plus i PlayStation Now, które łącznie mają 50 milionów subskrybentów. 75% subskrybentów PS Now subskrybuje również PS Plus, więc warto połączyć te dwie usługi razem. A w przypadku tych 75% obniżą się ich ogólne koszty.

Patrząc ogólnie na ceny, PS Plus ma trzy poziomy. PS Plus Essentials jest identyczny z dzisiejszym PS Plus i kosztuje tyle samo (10 USD miesięcznie), PS Plus Extra dodaje do biblioteki gier PS4 i PS5 (15 USD miesięcznie), podczas gdy PS Plus Premium obejmuje to wszystko plus wrażenia z gier, strumieniowanie gry i wiele gier na PS1, PS2, PS3 i PSP (18 USD).

W porównaniu z ofertami Xbox, poziom PS Plus Premium wiąże się z wysokimi miesięcznymi kosztami. Jednak cena roczna jest tam, gdzie Sony jest konkurencyjne.

„To fakt – przynajmniej w przypadku naszych usług – że zdecydowana większość ludzi rejestruje się z 12-miesięczną subskrypcją” – wyjaśnia Ryan. „Ponad dwie trzecie naszych subskrybentów jest w ten sposób. I to jest obszar wartości, któremu bardzo uważnie się przyglądaliśmy. Oferujemy to dla subskrybenta na 12 miesięcy, a to zdecydowana większość osób, miesięczny abonament na PlayStation Plus Extra wyniesie 8,33 USD. PlayStation Plus Premium wyniesie 9,99 USD. Uważamy, że za to, co ludzie dostaną, jest to świetna propozycja wartości. I taka, która po prostu nie byłaby możliwa, gdybyśmy oddają do użytku gry naszych studiów po ich uruchomieniu”.

Sony może nie oferować swoich najnowszych gier, ale wciąż są popularne tytuły PS5 w PS Plus Extra i Premium, w tym Spider-Man: Miles Morales i Returnal. Ale poza grami firmowymi Sony mówi, że „każdy duży wydawca” jest w usłudze, a rozmowy toczą się dobrze.

„Niezależnie od tego, czy chodzi o gry niezależne, wielkie gry, czy rzeczy, które celebrują nasze dziedzictwo… wszelkiego rodzaju gry” – mówi Ryan. „Dostaniemy to wszystko i mamy nadzieję, że skład, który spełni wszystkie rodzaje pudeł”.

Spider-Man Miles Morales to jedna z największych gier dołączających do PS Plus Extra i Premium

Spider-Man Miles Morales to jedna z największych gier dołączających do PS Plus Extra i Premium

Opcja Premium jest bardziej na poziomie specjalistycznym. Wśród jego największych zalet jest kolekcja starych gier.

„Oczywiście nie jest dla wszystkich, dlatego należy do klasy premium” – mówi Ryan. „Ale są ludzie tacy jak ja, którzy są w pobliżu od zawsze, grają w te gry i kochają te gry od 20 lat. A może są to ludzie, których rodzice są zainteresowani tymi grami i chcą je wypróbować dla siebie. Raz możemy się podzielić zestaw ze światem, uważamy, że będzie nim duże zainteresowanie.”

Nadawanie jest również w warstwie premium. Znowu, podobnie jak retro, nie jest dla wszystkich, chociaż Ryan spodziewa się, że z czasem stanie się ważniejszą częścią biznesu Sony.

Sony uważa, że ​​jak dotąd wykonali dobrą robotę z PS5. Oprócz wyzwań produkcyjnych ma dobrze przyjętą konsolę, zwłaszcza konsolę. Jej ekskluzywne gry radziły sobie dobrze, choć z pewnymi opóźnieniami, w tym niedawne wydania Horizon Forbidden West i Gran Turismo 7. Jedynego elementu, którego brakuje w ich usługach, i właśnie to ma obsługiwać nowa oferta PS Plus.

Jednak nawet jeśli nie przyciągnie od razu nowych klientów, istniejąca publiczność liczy 48 milionów subskrybentów PS Plus, aby przekonać ich do uaktualnienia, w tym w krajach, w których PS Now w ogóle nie było dostępne.

„Chodzi o przybliżenie naszego poglądu” – wyjaśnia Ryan. „W przypadku platform rzadko jest tylko jedna rzecz, która naprawdę sprawia, że ​​platforma jest atrakcyjna. Jest to połączenie wielu rzeczy. A posiadanie naprawdę solidnej oferty usług zdecydowanie pomaga.

„Oczywiście w ramach naszej istniejącej bazy odbiorców mamy możliwość przyciągnięcia posiadaczy PlayStation, którzy nie są obecnie subskrybentami PlayStation Plus. Dodatkową możliwością jest 48 milionów subskrybentów PlayStation Plus i skłonienie ich do przejścia na Extra lub Premium. A nasze zadanie jest nieco łatwiejsze dzięki fakt, że są oni obecnymi subskrybentami PlayStation Plus, więc mamy z nimi bardzo bliskie relacje na wielu poziomach.”

„Nie sądzę, że zobaczymy [games subscriptions] Przejdź do poziomów, które widzimy dzięki Spotify i Netflix”

Model biznesowy subskrypcji gier wideo rozwija się. Xbox ogłosił w styczniu, że ma ponad 25 milionów subskrybentów Game Pass, a liczba ta stale rośnie. Nie jest jasne, jaki jest ostateczny potencjał tego wszystkiego… Czy może stać się dominującym paradygmatem w grach takich jak muzyka i telewizja? Ryan nie jest przekonany.

Konkluduje: „W ciągu ostatnich kilku lat gwarantowanie z pewnością zyskało na znaczeniu”. „Abonenci PlayStation Plus wzrosła od zera w 2010 roku do 48 milionów obecnie. Spodziewamy się, że w naszych usługach zaobserwujemy dalszy wzrost liczby abonentów.

„Ale rozgrywka bardzo różni się od muzyki i linearnej rozrywki i nie sądzę, abyśmy zobaczyli, jak osiągnie poziom, który widzimy w Spotify i Netflix.

Niektóre usługi na żywo [games] Te, które w dzisiejszych czasach odniosły sukces, a nie ograniczam tego komentarza do konsoli, są same w sobie skutecznymi usługami subskrypcyjnymi. Jest w dużej mierze zaprojektowany, aby zaspokoić potrzeby gracza, który uwielbia każdą grę, w której można spędzać wiele godzin, miesiąc po miesiącu. To zjawisko gry na żywo… które w dużej mierze przyczyniło się do ogromnego wzrostu w branży gier, który widzieliśmy w ciągu ostatnich 10 lat. Myślę, że ten trend w kierunku usług na żywo będzie się utrzymywał, a jeśli szukasz modelu w naszej kategorii rozrywki, który wspiera ciągłe zaangażowanie przez długi czas, prawdopodobnie gry z usługami na żywo pasują do tego rachunku lepiej niż usługa subskrypcji.

„Ale wszystko sprowadza się do wyboru. Jest wyraźnie wiele milionów ludzi, którzy chętnie zasubskrybują PlayStation Plus. Oferujemy im tę opcję na platformie i uważamy, że oferujemy wybór, który został znacznie ulepszony dzięki zmianom zrobiliśmy. Podobnie, jeśli ludzie chcą grać w Fornite, Call of Duty lub FIFA i w ten sposób angażować się w nie, to też jest w porządku. Nikt nie jest zobowiązany do niczego”.