15 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Jak strajk w Hollywood może wpłynąć na twoje ulubione programy telewizyjne

  • Regana Morrisa
  • BBC, Los Angeles

Źródło obrazu, Getty Images

podpis pod zdjęciem,

Telewizja nocna może być pierwszą, która odejdzie, jeśli dojdzie do strajku

Jeśli hollywoodzcy scenarzyści zastrajkują w przyszłym tygodniu, niektóre z twoich ulubionych programów mogą nie być kontynuowane.

Ponieważ 1 maja zbliża się termin zawarcia umowy ze związkiem, strajk może nastąpić już w przyszłym tygodniu, a scenarzyści i ich zwolennicy pikietują przed bramami studia.

Największym problemem, mówi Writers Guild of America, związek reprezentujący scenarzystów telewizyjnych i filmowych, jest to, jak płacić scenarzystom w nowej gospodarce telewizyjnej, a wielu powołuje się na niższe płace, ponieważ platformy cyfrowe wywróciły do ​​góry nogami tradycyjną produkcję telewizyjną i filmową.

„To gawędziarze, którzy zabawiają cały świat” – powiedział BBC Charles Slocum, zastępca dyrektora wykonawczego w Writers Guild. „Potrzebują stabilności wynagrodzenia, której szukamy, aby utrzymać karierę”.

Jeśli dojdzie do strajku, nocna telewizja w Stanach Zjednoczonych będzie pierwszym widocznym znakiem. Bez komików nabijających się z wiadomości dnia – programy takie jak Saturday Night Live i Last Week Tonight With John Oliver wystartowałyby.

Zdjęcia do niektórych filmów i programów telewizyjnych mogą być kontynuowane, jeśli scenariusze są już napisane, ale niektóre zostaną zamknięte, ponieważ niektórzy aktorzy, reżyserzy i ekipa filmowa odmówią przekroczenia linii pikiet.

„To powszechna walka, a Teamsters nie przekraczają linii strajku” – powiedział w oświadczeniu związek Teamsters, który reprezentuje pracowników zapewniających transport na filmach i telewizorach.

„Te wielomiliardowe firmy – w tym Amazon, Netflix, Disney i Apple – inwestują w wysoko opłacanych dyrektorów i wystawne produkcje. Mogą sobie pozwolić na dzielenie się bogactwem ze scenarzystami, którzy tworzą treści, które wszyscy oglądamy”.

Ostatni strajk scenarzystów w latach 2007–2008 trwał 100 dni i kosztował gospodarkę Kalifornii 2 miliardy dolarów (1,6 miliarda funtów), w wyniku czego wiele programów zostało odwołanych lub opóźnionych. Niektórzy przypisują jej również zwiększenie popularności telewizji reality.

W tamtym czasie na antenie pozostawało kilka seriali dziennych z niezrzeszonymi pisarzami-łamistrajkami. Tym razem Gildia Pisarzy ostrzegła pisarzy, że jeśli złamią strajk, zostaną w przyszłości wykluczeni z członkostwa.

Źródło obrazu, Getty Images

podpis pod zdjęciem,

Ostatnim razem, gdy hollywoodzcy scenarzyści strajkowali, reality TV zyskało ogromną popularność

Ale tym razem negocjacje nie poszły gładko, a na początku tego miesiąca 11 500 członków Związku Pisarzy przytłaczającą większością głosowało za zezwoleniem na strajk, gdyby umowa nie mogła zostać uzgodniona.

AMPTP nie zgodziła się na wywiad, ale w oświadczeniu nalegała na „rozsądne kompromisy”, nie określając żadnych konkretnych punktów spornych.

Sedno problemu polega na tym, jak pisarze są opłacani w dobie transmisji na żywo.

W starych, dobrych czasach nadawania scenarzyści byli zatrudniani na 22-odcinkowy sezon telewizyjny i opłacani – często sowicie – z góry, a potem otrzymywali resztki, gdy programy były powtarzane.

Ale model biznesowy Hollywood został całkowicie sparaliżowany przez nadawanie, a scenarzyści narzekają teraz, że są proszeni o oferowanie tygodni lub miesięcy darmowego poprawiania scenariusza. Narzekają również, że streamery zmniejszyły liczbę odcinków wymaganych w każdym sezonie — czasami do zaledwie sześciu do ośmiu. Mówią, że utrudnia to znalezienie stabilnej pracy przez cały rok.

„Właśnie napisałem do programu i nie mogę jeść” — powiedział scenarzysta Brandon Hines. „Jestem zależny od pomocy rządu”.

W wieku 37 lat Haynes pakuje swoje nowojorskie mieszkanie i przeprowadza się z powrotem do rodziny w Atlancie, ponieważ, jak mówi, nie może dłużej znieść życia jako pisarz w Nowym Jorku.

Kolejną kwestią w negocjacjach kontraktowych jest rola AI w pisaniu scenariuszy. Pisarze chcą gwarancji, że ludzie nadal będą wykonywać pisanie i pisanie, ponieważ sztuczna inteligencja pojawia się w szybkim tempie.

„Chatbot nie może prowadzić programu” – powiedział pisarz Nesol Levy.

Podczas gdy rozwój chatbotów przyciągnął wiele uwagi mediów, hollywoodzcy pisarze twierdzą, że największym problemem jest znalezienie sposobu na zrównoważone życie pisarzy.

Levy, który jest w branży od dekady, martwi się pojawiającymi się w branży pisarzami.

„Nie martwię się o siebie – minęło 10 lat – ale jestem w środku. Będą musieli ciągnąć mnie krzyczącego i krzyczącego, jeśli chcą się mnie pozbyć”.