15 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Jadąc z kobietą odpowiedzialną za ostatni muscle car w Ameryce

Nowy Jork (CNN) W tej chwili wydaje się to dobrym pomysłem. naprawdę ekscytujące. Jeżdżę tym, co wkrótce będzie ostatnim w Ameryce muscle carem napędzanym benzyną, z kobietą odpowiedzialną za wprowadzenie go do produkcji i na ulicę. Ale byliśmy w Nowym Jorku, była czwarta po południu i powinienem był wiedzieć lepiej.

Laurie Transou niedawno objęła stanowisko głównego inżyniera oprogramowania w firmie Ford Mustang. Odpowiada za ostateczne modyfikacje i uruchomienie produkcji nowego Mustanga 2024. Jak każdy Mustang od 59 lat, ten nowy model będzie dostępny tylko z silnikami benzynowymi. Podczas czegoś, co okazało się bardzo długą podróżą na bardzo krótkim dystansie, dowiedziałem się trochę o niej i o decyzji Forda, by utrzymać Mustanga w ruchu po prawie 60 latach.

Lori Transo, główny inżynier oprogramowania Forda Mustanga.

Transou i inni pracownicy Forda powiedzą ci, że istnieje elektryczny Mustang, SUV Mustang Mach-E. Ale my nie rozmawialiśmy o Mustangu. Ze względu na sposób, w jaki Ford jest teraz zorganizowany, z Oddzielne sekcje operacyjne Odpowiedzialny za pojazdy napędzane gazem i samochody elektryczne – odpowiednio Ford Blue i Ford Model E – Transou nie odpowiada za Mustanga Mach-E. To jest praca kogoś innego.

Kiedy wystartowaliśmy, rozległ się podmuch prędkości i hałas silnika V8, gdy jechaliśmy 11th Avenue na Manhattanie. Transou siedział za kierownicą, ponieważ reporterzy nie mogą prowadzić Mustanga 2024, dopóki pewne sprawy nie zostaną sfinalizowane. Jednak dostawałem coś, co w nadchodzących latach stawało się coraz rzadszym doświadczeniem.

Transou nigdy nie powiedziała złego słowa o Mustangu Mach-E, ale jako nastolatka nauczyła się prowadzić Mustanga z manualną skrzynią biegów, najwyraźniej ma osobiste przywiązanie.

„Mamy Mustanga Mach E. Jedzie niesamowicie szybko w linii prostej” – powiedziała. „Mustang może jechać szybko, ale ma też niesamowitą sterowność i układ kierowniczy, a potem dźwięk wydechu. Każdy z nich oferuje więc coś nieco innego”.

Ponadto zerowe zużycie paliwa Mach-E pomaga utrzymać średnie zużycie paliwa Forda, na co zwracają uwagę organy regulacyjne. Oznacza to, że Ford nie musi się martwić o sprzedaż swoich dwudrzwiowych Mustangów na benzynę.

Samochód, w którym byliśmy, Mustang Coupe, jest rzeczywiście outsiderem w amerykańskim przemyśle samochodowym. Po pierwsze, jest to jedyny fizyczny samochód, jaki Ford sprzedaje obecnie w Stanach Zjednoczonych. Każdy inny sprzedawany tutaj produkt Forda to ciężarówka lub SUV. Po drugie, jego główni konkurenci, którymi są Chevrolet Camaro i Dodge Challenger, z których oba zostaną wycofane w przyszłym roku. GM już zapowiedział, że planuje sprzedawać wszystko poza tym elektrycznych samochodów osobowych do 2035 roku Poza tym Camaro nie dorównywał Mustangowi w najważniejszej konkurencji — sprzedaży.

Jeśli chodzi o Challengera, jest popularny, ale Stellantis, firma macierzysta Dodge’a, nie ma obecnie pojazdów elektrycznych, aby nadrobić dużą sprzedaż silników V8 w zakresie oszczędności paliwa i przepisów dotyczących emisji. Więc Dodge planuje wyjść z rozszerzeniem Zamiast tego elektryczny samochód mięśniowy.

Mając miejsce na oddychanie, Mustang będzie wyglądał jak żywa skamielina z wcześniejszej ery w świecie motoryzacji. Jest to oczywiście część jego ciągłego uroku i być może jeden z powodów, dla których Ford zdecydował się nie oferować wersji hybrydowej, przynajmniej na razie.

Lori Transo kupiła swojego Mustanga z 1991 roku, gdy była młodsza.

„W tej chwili wybór padł na ICE i wszystko, co ICE ma do zaoferowania”, powiedział Transou, używając branżowego terminu na określenie silnika spalinowego.

Klienci, którzy lubią ryczący dźwięk, mogą w pewnym momencie pokochać hybrydę, powiedziała, „jeśli zdecydujemy się to zaoferować”.

Kiedy już pokonamy kilka przecznic w dół Southbound Tenth Avenue przy niewielkim ruchu ulicznym, nadszedł czas, aby wrócić na północ lub, mówiąc językiem Manhattanu, do centrum miasta. Wtedy zrozumiałem nasz błąd. Gdy wróciliśmy na północ, w godzinach szczytu kierowaliśmy się w stronę tunelu Lincoln Tunnel.

Nowy 500-konny silnik V8 Mustanga jest prosty. Nie ma turbosprężarki ani nic podobnego. I nadal jest oferowany z manualną skrzynią biegów, taką jak Transco, zgrzytając lewą nogą na pedale sprzęgła i rzadko przekraczając pierwszy bieg w korku.

Powiedziała, że ​​około 40% nabywców V8 Mustanga otrzymuje ręczną skrzynię biegów, zapewniającą prawdziwie klasyczne wrażenia z jazdy.

„Myślę, że kiedy nauczysz się jeździć manualem, będzie to zabawne i wciągające doświadczenie” – powiedziała. „To jak bycie częścią jazdy”.

Nawet z siedzenia pasażera nie wygląda to tak zabawnie i atrakcyjnie.

Ford Mustang Dark Horse 2024.

Jeśli chodzi o Mustanga, nowoczesną opcją „high-tech” jest czterocylindrowy silnik „EcoBoost” o mocy 315 KM, który, jak podkreśla Transo, dostarcza znacznie więcej mocy niż duży silnik V8 w młodym Mustangu z 1991 r. . Wydajny 4-cylindrowy silnik będzie teraz dostępny tylko z automatyczną skrzynią biegów. Narzekałem na to – lubiła 4-cylindrowy silnik z manualną skrzynią biegów, kombinację, którą wciąż można dostać w dzisiejszych Mustangach – ale nie sądzę, żeby zmieniła zdanie.

Jak można sobie wyobrazić, ponieważ dorastał z Mustangami i teraz odpowiada za program Mustanga, Transo ma związek z Fordem.

„Pracuję w firmie i wokół niej od ponad 30 lat” – powiedziała.

Jej ojciec pracował dla Forda. Jej mąż również pracuje dla Forda. Podobnie jej teść, brat i szwagier. Podobnie jak cała czwórka jej dzieci.

Zanim zmieniła pracę, aby kierować wdrożeniem Mustanga, intensywnie nadzorowała kultowe marki Forda, w tym Mustanga, Bronco i F-150. Była zaangażowana w plany nowych pochodnych Mustanga i wydań specjalnych. Bez względu na to, jak długo staliśmy w korku, nie powiedziałoby nic innego niż model Dark Horse, w którym faktycznie siedzieliśmy. Ale pochodne, np Modele Shelby są drogieW jaki sposób Ford może zarabiać tak dużo pieniędzy, nawet przy wszystkich kosztownych rozwiązaniach inżynieryjnych tego, co w istocie jest produktem „niszowym”?

Na razie przyszłość Forda Mustanga polega po prostu na tym, że wciąż tu jest, wciąż się drażni, i obiecuję, że pojawi się więcej wiadomości.