(Reuters) – Sprzedawca gier wideo GameStop powiedział we wtorek, że zwalnia bliżej nieokreśloną liczbę stanowisk pracy, aby obciąć koszty, i zaobserwował niższe przychody w czwartym kwartale w związku z rosnącą konkurencją ze strony firm zajmujących się handlem elektronicznym i słabymi wydatkami konsumentów w niepewnej gospodarce.
Po opublikowaniu wyników akcje spółki z siedzibą w Grapevine w Teksasie spadły o 15% w przedłużonym obrocie.
Amerykańscy wydawcy gier wideo, Take-Two Interactive Software i Electronic Arts, również odnotowali w zeszłym miesiącu słabe zyski, ponieważ branża gier stoi pod presją wysokich kosztów finansowania zewnętrznego, płaskiej inflacji i spowolnienia popytu spowodowanego szczytem pandemii.
GameStop odnotował przychody w wysokości 1,79 miliarda dolarów w czwartym kwartale w porównaniu do 2,23 miliarda dolarów rok wcześniej.
Niedawne działania mające na celu zmniejszenie kosztów podjęte przez sprzedawcę gier wideo obejmowały również zaprzestanie działalności w Irlandii, Szwajcarii i Austrii.
Po skorygowaniu spółka odnotowała zysk na akcję w czwartym kwartale wynoszący 22 centy w porównaniu do 16 centów rok wcześniej.
GameStop zmaga się również z ciągłym przechodzeniem na cyfrową sprzedaż gier wideo i konkurencją ze strony sprzedawców internetowych, takich jak Amazon.com i Ebay.
(Raport: Harshita Mary Varghese i Priyanka G z Bengaluru; redakcja: Devika Simnath)
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii