- Ford Motor Co. w przyszłym roku zmniejszy planowaną produkcję w pełni elektrycznego pickupa F-150 Lightning o prawie połowę.
- Oznacza to poważną zmianę sytuacji po tym, jak producent samochodów znacząco zwiększył moce produkcyjne fabryk pojazdów elektrycznych w 2023 r.
- Popyt na pojazdy elektryczne jest wolniejszy niż wielu oczekiwało, ponieważ ceny i stopy procentowe pozostają wysokie. Jednak w tym roku sprzedaż F-150 Lightning stale rosła.
Pracownicy Forda produkują elektryczny pickup F-150 Lightning w centrum pojazdów elektrycznych Ford Rouge, 13 grudnia 2022 r.
Michaela Weilanda | CNBC
DETROIT — Ford Motor Co. zmniejszy planowaną produkcję w pełni elektrycznego pickupa F-150 Lightning o prawie połowę w przyszłym roku, co oznacza poważną zmianę sytuacji po tym, jak producent samochodów znacząco zwiększył moce produkcyjne fabryk pojazdów elektrycznych w 2023 roku.
Według źródła zaznajomionego z decyzją nowe plany produkcyjne zakładają średnio około 1600 samolotów F-150 Lightning tygodniowo w centrum pojazdów elektrycznych Forda Rouge w Dearborn w stanie Michigan, począwszy od stycznia. Niedawno producent samochodów planował produkować średnio prawie 3200 samochodów tygodniowo.
„Będziemy nadal dopasowywać produkcję do zapotrzebowania klientów” – powiedziała w poniedziałek rzeczniczka Forda.
Dyrektorzy Forda oświadczyli niedawno, że producent samochodów dopasuje produkcję do popytu, ponieważ firma anuluje lub odkłada inwestycje o wartości 12 miliardów dolarów w nadchodzące pojazdy elektryczne.
Cięcia w produkcji F-150 Lightning zostały po raz pierwszy szczegółowo opisane w notatce dotyczącej planowania skierowanej do dostawców Dostał to Wiadomości samochodowe. Jak wynika z postu, w notatce wskazano „zmieniony popyt rynkowy” w związku z cięciami.
Popyt na pojazdy elektryczne jest wolniejszy niż wielu oczekiwało, ponieważ ceny i stopy procentowe pozostają wysokie. Producenci samochodów pracują nad obniżeniem kosztów produkcji pojazdów w pełni elektrycznych, jednocześnie rozważając plany produkcji i produktów na nadchodzące lata.
Ford spędził sześć tygodni na początku tego roku na zwiększaniu mocy produkcyjnych ciężarówek F-150 Lightning w fabryce w Michigan, która miała być w stanie wyprodukować 150 000 w pełni elektrycznych ciężarówek, czyli trzykrotnie więcej niż planowano.
Sprzedaż F-150 Lightning stale rośnie w 2023 r., ustanawiając miesięczny rekord wynoszący około 4400 sprzedanych egzemplarzy w listopadzie. Do listopada firma sprzedała zaledwie 20 365 ciężarówek, co stanowi wzrost o 54% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Nie przegap tych historii z CNBC PRO:
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii