- Wydatki konsumentów odbudowują się w sposób niezrównoważony, co oznacza, że prawdopodobnie zajmie to drugą połowę roku, zanim tempo ożywienia wzrośnie, powiedział Li Xu, dyrektor generalny i dyrektor generalny giganta handlu elektronicznego JD.com, podczas rozmowy o zarobkach . Czwartek.
- JD opisał lekkie ożywienie na chińskim rynku konsumenckim po podobnych komentarzach dyrektora generalnego Alibaby, Daniela Zhanga.
- Oficjalne dane o sprzedaży detalicznej za styczeń i luty poznamy w środę.
Kurier JD.com przejeżdża przez zaprojektowany przez Zahę Hadid kompleks Galaxy Soho w Pekinie, Chiny, w sobotę, 18 lutego 2023 r.
Bloomberg | Bloomberg | Obrazy Getty’ego
PEKIN – Chiny nie odnotowały jeszcze silnego ożywienia wydatków konsumpcyjnych, według największych firm.
Li Xu, dyrektor generalny i dyrektor generalny giganta handlu elektronicznego JD.com, powiedział w raporcie o zarobkach, że wydatki konsumentów odbudowują się w sposób niezrównoważony, co oznacza, że prawdopodobnie zajmie to drugą połowę roku, zanim tempo ożywienia ulegnie poprawie. Zadzwoń w czwartek.
Powiedział, że minie trochę czasu, zanim rządowe środki stymulacyjne pokażą się w dochodach i zaufaniu konsumentów.
JD poinformował w czwartek o 7,1% wzroście przychodów netto w czwartym kwartale do 295,45 miliardów juanów (42,8 miliardów dolarów). To poniżej oczekiwań 296,2 miliarda juanów, według Reutera.
Akcje JD spadły o ponad 11% w piątkowym handlu w Hongkongu. Akcje spółki giełdowej w USA zamknęły się z dnia na dzień o ponad 11%.
Zobacz listę…
JD.com udostępnia wyniki z ostatnich 12 miesięcy
Wielu inwestorów było rozczarowanych marżą netto JD na poziomie 2,7%, powiedział William Ma, dyrektor inwestycyjny Grow Investment Group, w programie CNBC „Squawk Box Asia”.
Ma spodziewa się spadku marż do około 1% ze względu na konkurencję na rynku konsumenckim w Chinach. Zwrócił uwagę, że Dinar w czwartek nie odniósł się do zaprzestania subsydiów po uruchomieniu programu subsydiów o wartości 10 miliardów juanów na początku tego roku.
Oficjalne dane opublikowane w tym tygodniu pokazały, że ceny konsumpcyjne w Chinach wzrosły w lutym o 1% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Większa niż oczekiwano słabość wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych „poddaje w wątpliwość siłę ożywienia popytu krajowego w sektorze gospodarstw domowych”, powiedział w nocie Zhiwei Zhang, prezes Pinpoint Asset Management. „Jest to dla mnie zagadkowe, ponieważ jest niespójne z innymi punktami danych, które sugerują, że ożywienie popytu krajowego jest bardzo silne”.
Kontrole Covid i załamanie na rynku nieruchomości doprowadziły w ubiegłym roku chińską gospodarkę do upadku, mocno uderzając w zaufanie konsumentów i biznesu.
Pekin zakończył kontrolę Covid pod koniec zeszłego roku. Wielu konsumentów spieszyło się na zakupy i podróże podczas Nowego Roku Księżycowego pod koniec stycznia.
Ale JD nie jest sam. Komentarze Daniela Zhanga, dyrektora generalnego Alibaba, z zeszłego miesiąca również wskazywały na lekkie ożywienie na chińskim rynku konsumenckim.
Zhang powiedział podczas kwartalnej rozmowy o zarobkach w lutym, że sprzedaż online pozostawała słaba w tym roku do początku lutego.
Jednak Zhang powiedział, że niektóre kategorie zaczęły odnotowywać odbicie w zeszłym miesiącu, a firmy chcą ciężko pracować, aby nadrobić straty z ostatnich trzech lat.
Akcje Alibaby spadły w piątek o ponad 3% w Hongkongu.
Firmy spoza Chin, takie jak Adidas, również ostrzegają o krótkoterminowych perspektywach chińskich wydatków konsumenckich.
Dyrektor generalny Bjorn Gulden powiedział analitykom podczas rozmowy o zyskach w tym tygodniu, że nie spodziewa się, że rynek chiński zmieni się w tym roku i będzie miał znaczący udział w sprzedaży.
Oczekuje jednak, że w perspektywie średnioterminowej Chiny ponownie staną się motorem wzrostu firmy.
Sprzedaż Adidasa w Wielkich Chinach spadła w ubiegłym roku o 36 proc., do 3,18 mld euro (3,37 mld dolarów).
W niedzielę Chiny ogłosiły stosunkowo konserwatywny cel wzrostu gospodarczego na poziomie około 5% na rok. Urzędnicy powiedzieli później, że zwiększenie konsumpcji było priorytetem i spodziewali się, że będzie to motorem ogólnego wzrostu. Zauważyli jednak, że ożywienie w sektorze nadal napotyka na ograniczenia.
Oficjalne dane o sprzedaży detalicznej za styczeń i luty poznamy w środę.
Chińscy giganci e-commerce, Meituan i Pinduoduo, nie podali jeszcze, kiedy opublikują wyniki za czwarty kwartał.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”